Menstruatie zwemkleding kind

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 09:03

Rivendell schreef:
Ik vind tampons voor zulke jonge meiden eigenlijk not done

Wat is daar mis mee?

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 09:47

Cookies schreef:
Er zijn ook een soort sponsjes als tampon. Die zijn iets makkelijker in te brengen dan zo'n stugge droge tampon. Beppy heten ze.

Zou ik als “beginner” niet doen.

Inbrengen gaat wel, maar eruit is een hele onderneming en ik spreek uit ervaring.
Vaginale douche moest er aan te pas komen om Bep te verwijderen.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 10:23

Captain schreef:
Ik ben niet bekend met het concept menstruatie-zwemkleding maar eh, alles wat is opgevangen komt toch zo weer in het zwemwater gerecht? := Hoe werkt dat?

Deze gedachte kwam ook in mij op.
Als een tampon niet mogelijk is dan lijkt mij niet zwemmen de betere optie. Het hoort nu eenmaal bij het vrouw zijn.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 11:35

KimD schreef:
Rivendell schreef:

Wat is daar mis mee?

Ik heb altijd alleen maar tampons gedragen vanaf dat ik ongesteld werd (12 jaar)
En dan zonder inbreng hulsels, nooit geen gedoe mee gehad, en nu eigenlijk nog steeds niet.
Ik vind het hele menstruatie ondergoed juist een vies idee, ja het neemt alles op maar dan nog vind ik dat een minder hygiënisch idee dan wgn om de 2 uur je tampon verwisselen. Vaak valt op die jonge leeftijd is de zwaarte van de menstruatie ook nog wel mee (uitzonderingen daar gelaten)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 12:01

Keell94 schreef:
KimD schreef:

Wat is daar mis mee?

Ik heb altijd alleen maar tampons gedragen vanaf dat ik ongesteld werd (12 jaar)
En dan zonder inbreng hulsels, nooit geen gedoe mee gehad, en nu eigenlijk nog steeds niet.
Ik vind het hele menstruatie ondergoed juist een vies idee, ja het neemt alles op maar dan nog vind ik dat een minder hygiënisch idee dan wgn om de 2 uur je tampon verwisselen. Vaak valt op die jonge leeftijd is de zwaarte van de menstruatie ook nog wel mee (uitzonderingen daar gelaten)

Daarom ben ook benieuwd naar het antwoord. Ik heb ze ook eigenlijk altijd gebruikt, 's nachts in combinatie met afschuwelijk maandverband.

Wij werden op school geïnformeerd over maandverband en tampons, de voor en nadelen van beide, hoe ze moesten worden ingebracht of gebruikt werden en hoe jezelf hygiënisch te verschonen en algemen hygiëne.

Een hoop meiden voelde zich niet prettig bij tampons wat ik best kan begrijpen, maar uiteindelijk zijn ze wel heel fijn in de meeste gevallen, zeker met zwemmen.

Persoonlijk vind ik menstruatie zwemkleding ook geen fris idee, maar dat vind ik zwemluiers ook niet. Naast de volwassenen die gewoon pissen in het water, of zichzelf helpen etc. Je krijgt mij dan ook met geen mogelijkheid in een zwembad maar dat staat los van de vraag van TS. _O-

Menstruatie ondergoed daarentegen is denk ik wel een fijnere oplossing dan maandverband.

Rivendell

Re: Menstruatie zwemkleding kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 15:37

Ik vind 13 gewoon te jong om van alles naar binnen te proppen

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 15:58

Rivendell schreef:

Ik vind waardeoordelen vellen over wat vrouwen (incl. jonge meiden) het liefst als menstruatieproduct gebruiken not done.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 16:10

Rivendell schreef:

'Vanalles', als een meid goed geïnstrueerd wordt dan 'proppen' ze over het algemeen alleen de tampon naar binnen en niet de zak, doos, kassabon en het hele kruidvat erbij.

Schrikbarend om te lezen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 16:19

Rivendell schreef:

En vanaf welke leeftijd mogen ze wel "van alles" naar binnen proppen?

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 16:21

KimD schreef:
Rivendell schreef:

'Vanalles', als een meid goed geïnstrueerd wordt dan 'proppen' ze over het algemeen alleen de tampon naar binnen en niet de zak, doos, kassabon en het hele kruidvat erbij.

:') ik ga stuk

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 16:24

Rivendell schreef:

Vanaf welke leeftijd zou dat "van alles naar binnen proppen" dan wel mogen?

Ik denk dat het gewoon af hangt van wat het meisje in kwestie zelf prettig vind. Wil ze tampons gebruiken, prima. Wil ze dat liever niet zijn er tegenwoordig gelukkig ook andere opties.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 16:46

KimD schreef:
Rivendell schreef:

:')

Fijn dat je je mening deelt Rivendell, maar die is totaal onnodig in dit topic want de dochter van TS wenst geen tampons te gebruiken. Dus er hoeft niet ‘vanalles’ naar binnen. Echt een hele bijzondere gedachtengang. Blij dat je mijn moeder niet bent. Ik vond maandverband vreselijk en ben op mijn 12e meteen tampons gaan gebruiken.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 17:19

Goh de Romeinen en Egyptenaren gebruikten al tampons in materialen als grassen en wol.
Het is zo normaal als het maar zijn kan. Ieder meisje heeft het recht om over haar eigen lijf en menstruatie te beslissen. Het is niet anders dan dat je kies voor slippers of schoenen, bh of topje, grote onderbroek of string. Boeie!!

Ben wel benieuwd of bloed niet verweekt tijdens het zwemmen, maar dat vind ik van zwemluiers voor baby’s ook altijd spannend.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 17:23

Ik zou zelf ook zeggen tampon met inbreng huls. M’n dochter deed dit ook en had er nooit problemen mee. Of aan de pil en doorslikken die periode.
Mij is altijd geleerd als zwemles geven en wedstrijdzwemmer dat je tijdens het zwemmen niet bang hoeft te zijn dat het bloed eruit loopt. Zodra je zonder iets in water komt sluit er iets waardoor je veilig kunt zwemmen, wel als je eruit komt zo snel mogelijk maatregelen nemen.
Heb toen m’n cursus les gehad van een bondscoach van Nederlands zwemteam. En die wist dit te vertellen.
Ik heb dit nooit gedaan. Gewoon stop erin.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 17:33

kinel schreef:
Ik zou zelf ook zeggen tampon met inbreng huls. M’n dochter deed dit ook en had er nooit problemen mee. Of aan de pil en doorslikken die periode.
Mij is altijd geleerd als zwemles geven en wedstrijdzwemmer dat je tijdens het zwemmen niet bang hoeft te zijn dat het bloed eruit loopt. Zodra je zonder iets in water komt sluit er iets waardoor je veilig kunt zwemmen, wel als je eruit komt zo snel mogelijk maatregelen nemen.
Heb toen m’n cursus les gehad van een bondscoach van Nederlands zwemteam. En die wist dit te vertellen.

zou jij je dochter van 11/12 al aan de pil doen ja?? die hormonen, dat zou ik echt niet zien zitten hoor.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 17:39

Mocht een jong meisje mega veel puistjes hebben dan is het advies van de huisarts bij 12 jaar ook die pil.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 18:28

juval schreef:
kinel schreef:

zou jij je dochter van 11/12 al aan de pil doen ja?? die hormonen, dat zou ik echt niet zien zitten hoor.

Ik was 12 toen ik aan de pil begon, op advies van de huisarts, juist om de menstruatie een beetje onder controle te krijgen. Ik leek wel een konijn wat jongen moest werpen iedere vijf weken, mijn hormonen en daarmee lichaam was all over the place wat gepaard ging met vlagen flink slecht voelen.

Tbt de pil was ook de oplossing niet, dus ik heb met (volgens mij) 16,5 mijn eerste spiraal erin laten proppen, beste keuze ever voor mij. Inmiddels zijn die er ook hormoonvrij, dus dat is ideaal.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 19:20

Menstruatie ondergoed is een stuk aangenamer dan maandverband, ruikt veel en veel minder, irriteert minder en voelt veel hygiënischer.
Qua zwem-varianten, geen idee, maar als ik jong was, en ging zwemmen met een tampon, was dat ding na het zwemmen ook volgezogen met badwater, dus zeker weten werd er dan ook minimaal wat bloed in dag zwembad geloosd.
Idem met zwemluiers van jonge kindjes.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 21:02

tengeltje11 schreef:
Menstruatie ondergoed is een stuk aangenamer dan maandverband, ruikt veel en veel minder, irriteert minder en voelt veel hygiënischer.
Qua zwem-varianten, geen idee, maar als ik jong was, en ging zwemmen met een tampon, was dat ding na het zwemmen ook volgezogen met badwater, dus zeker weten werd er dan ook minimaal wat bloed in dag zwembad geloosd.
Idem met zwemluiers van jonge kindjes.

Maar dan zit de tampon niet goed (genoeg). Ik zou denk ik ook liever mensturatieondergoed hebben gehad dan die halve luiers voor de nacht, dan voelde ik me in de ochtend echt heel vies en onhygiënisch. Dat zal met ondergoed ook nog wel zijn, maar stukken minder vermoed ik.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 21:55

Wat bedoelen jullie met zwemluiers bij baby’s? De urine gaat daar gewoon doorheen, alleen ontlasting wordt opgevangen.

Ts ik hoop dat het op tijd binnen is! Fijn dat menstruatie ondergoed tegenwoordig bestaat. Ik kon en kan nog steeds geen tampons hebben dus voor mij was het vroeger echt een oplossing geweest.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 21:33

De menstruatie zwemkleding is gelukkig op tijd bezorgd dus kon mee op vakantie.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 21:49

Natasja22 schreef:
De menstruatie zwemkleding is gelukkig op tijd bezorgd dus kon mee op vakantie.

Hoe is het bevallen? Lijkt mij wel ook wel wat voor mijn dochter van 13.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 22:11

Menstruatie zwemkleding, houd dit echt bloed tegen?
Of is dit hetzelfde principe als een zwemluier...smerig dus..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 22:25

KimD schreef:
Rivendell schreef:

Raap me op! _O- _O-

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 00:25

KimD schreef:
Rivendell schreef:

Heerlijk deze reactie. :')

Maar ja, leer meiden van die leeftijd vooral niet om vertrouwd te raken met hun eigen lichaam joh, boeit het als ze daar op latere leeftijd last van krijgen.

Het is maar een tampon. Letterlijk een stuk wat om bloed op te vangen. Als je dat al "niet proper" vind.. ik vind het bijzonder om er zo over na te denken bij een jonge puber.