Rivendell schreef:Ik vind tampons voor zulke jonge meiden eigenlijk not done
Wat is daar mis mee?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cookies schreef:Er zijn ook een soort sponsjes als tampon. Die zijn iets makkelijker in te brengen dan zo'n stugge droge tampon. Beppy heten ze.
Captain schreef:Ik ben niet bekend met het concept menstruatie-zwemkleding maar eh, alles wat is opgevangen komt toch zo weer in het zwemwater gerecht?Hoe werkt dat?
KimD schreef:Rivendell schreef:Ik vind tampons voor zulke jonge meiden eigenlijk not done
Wat is daar mis mee?
Keell94 schreef:KimD schreef:
Wat is daar mis mee?
Ik heb altijd alleen maar tampons gedragen vanaf dat ik ongesteld werd (12 jaar)
En dan zonder inbreng hulsels, nooit geen gedoe mee gehad, en nu eigenlijk nog steeds niet.
Ik vind het hele menstruatie ondergoed juist een vies idee, ja het neemt alles op maar dan nog vind ik dat een minder hygiënisch idee dan wgn om de 2 uur je tampon verwisselen. Vaak valt op die jonge leeftijd is de zwaarte van de menstruatie ook nog wel mee (uitzonderingen daar gelaten)
KimD schreef:Rivendell schreef:Ik vind 13 gewoon te jong om van alles naar binnen te proppen
'Vanalles', als een meid goed geïnstrueerd wordt dan 'proppen' ze over het algemeen alleen de tampon naar binnen en niet de zak, doos, kassabon en het hele kruidvat erbij.
Schrikbarend om te lezen.
Rivendell schreef:Ik vind 13 gewoon te jong om van alles naar binnen te proppen
KimD schreef:Rivendell schreef:Ik vind 13 gewoon te jong om van alles naar binnen te proppen
'Vanalles', als een meid goed geïnstrueerd wordt dan 'proppen' ze over het algemeen alleen de tampon naar binnen en niet de zak, doos, kassabon en het hele kruidvat erbij.
kinel schreef:Ik zou zelf ook zeggen tampon met inbreng huls. M’n dochter deed dit ook en had er nooit problemen mee. Of aan de pil en doorslikken die periode.
Mij is altijd geleerd als zwemles geven en wedstrijdzwemmer dat je tijdens het zwemmen niet bang hoeft te zijn dat het bloed eruit loopt. Zodra je zonder iets in water komt sluit er iets waardoor je veilig kunt zwemmen, wel als je eruit komt zo snel mogelijk maatregelen nemen.
Heb toen m’n cursus les gehad van een bondscoach van Nederlands zwemteam. En die wist dit te vertellen.
Ik heb dit nooit gedaan. Gewoon stop erin.
juval schreef:kinel schreef:Ik zou zelf ook zeggen tampon met inbreng huls. M’n dochter deed dit ook en had er nooit problemen mee. Of aan de pil en doorslikken die periode.
Mij is altijd geleerd als zwemles geven en wedstrijdzwemmer dat je tijdens het zwemmen niet bang hoeft te zijn dat het bloed eruit loopt. Zodra je zonder iets in water komt sluit er iets waardoor je veilig kunt zwemmen, wel als je eruit komt zo snel mogelijk maatregelen nemen.
Heb toen m’n cursus les gehad van een bondscoach van Nederlands zwemteam. En die wist dit te vertellen.
Ik heb dit nooit gedaan. Gewoon stop erin.
zou jij je dochter van 11/12 al aan de pil doen ja?? die hormonen, dat zou ik echt niet zien zitten hoor.
tengeltje11 schreef:Menstruatie ondergoed is een stuk aangenamer dan maandverband, ruikt veel en veel minder, irriteert minder en voelt veel hygiënischer.
Qua zwem-varianten, geen idee, maar als ik jong was, en ging zwemmen met een tampon, was dat ding na het zwemmen ook volgezogen met badwater, dus zeker weten werd er dan ook minimaal wat bloed in dag zwembad geloosd.
Idem met zwemluiers van jonge kindjes.