op zoek naar de ideale bh

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 18:13

Er wordt hierop vaak gezegd ja ga naar een echte speciaal zaak.
En die kunnen vast top zijn maar vlak de hema niet af. Of andere goedkopere opties.
Mocht je niet de juiste maat vinden bij de hema kan je het natuurlijk altijd bestellen en desnoods daar laten bezorgen.

En je zoekt wel op de juiste maat?

Denise_Storm

Re: op zoek naar de ideale bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 18:32

Heb je wel de goede omvangmaat te pakken? Als ik “knellen” lees dan lijkt het alsof je toch echt niet de goede maat hebt nu. Dus ik zou beginnen met eens goed te meten.

Verder ben ik erg tevreden over Victoria’s secret. Ze hebben verschillende pasvormen met een hele fijne zachte band.

Zo heb je bijvoorbeeld deze: https://nl.victoriassecret.com/nl/vs/br ... collection

Die is wel met beugel, maar dat zorgt wel ook voor de ‘vrouwelijke vormen’ die je graag wil. Maar je hebt ze ook zonder beugel hoor:
https://nl.victoriassecret.com/nl/vs/br ... collection

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 18:38

Wat betreft de maat heb ik vele verschillende geprobeerd van vele verschillende merken. Ook kom ik niet bij elk merk op dezelfde maat uit. Lijkt mij toch dat als je alles gewoon probeert je op een bepaald moment ook de juiste maat gehad moet hebben.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 18:40

Denise_Storm schreef:
Heb je wel de goede omvangmaat te pakken? Als ik “knellen” lees dan lijkt het alsof je toch echt niet de goede maat hebt nu. Dus ik zou beginnen met eens goed te meten.

Verder ben ik erg tevreden over Victoria’s secret. Ze hebben verschillende pasvormen met een hele fijne zachte band.

Zo heb je bijvoorbeeld deze: https://nl.victoriassecret.com/nl/vs/br ... collection

Die is wel met beugel, maar dat zorgt wel ook voor de ‘vrouwelijke vormen’ die je graag wil. Maar je hebt ze ook zonder beugel hoor:
https://nl.victoriassecret.com/nl/vs/br ... collection

Dat is wel deel van het probleem ja, de vrouwelijke vormen zorgen voor het knellen. Knelt het niet ziet het er ook niet uit. Maar iets wat fijn zit en toch mooi staat vind ik nog niet.

Toch zijn alle ideeën van hier wel fijn, ik heb nog genoeg opties gevonden om te proberen, dus ik ben blij met jullie input!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 18:42

friezenfan2 schreef:
Er wordt hierop vaak gezegd ja ga naar een echte speciaal zaak.
En die kunnen vast top zijn maar vlak de hema niet af. Of andere goedkopere opties.
Mocht je niet de juiste maat vinden bij de hema kan je het natuurlijk altijd bestellen en desnoods daar laten bezorgen.

En je zoekt wel op de juiste maat?

Goedkope opties zijn zeker fijn! Vroeger kocht ik altijd bij de H&m en New Yorker en was daar toen tevreden mee, helaas lukt dat de laatste tijd niet meer.

Een groter filiaal van de hema bezoeken staat op de to do list!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 18:44

Hmm gezien jouw wensen zou ik ook zeker kijken (online) bij snag. Staan bekend om grote maten maar hebben juist ook voor kleinere/ normale maten (en bij de producten voorbeeld foto's van alle maten voor een beeld van hoe het eruit zal zien).

Alle focus op comfort en pasvorm. Wel even goed de maten nakijken want dat doen zij anders.

https://snagtights.eu/pages/bras

Overigens is het wel zo dat de comfortabele modellen meer je natuurlijke vorm volgen en minder een ander (mooier?) model afdwingen. Je kan niet én super comfi en een 'onnatuurlijke' gelifte look combineren.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 18:51

troi schreef:
Hmm gezien jouw wensen zou ik ook zeker kijken (online) bij snag. Staan bekend om grote maten maar hebben juist ook voor kleinere/ normale maten (en bij de producten voorbeeld foto's van alle maten voor een beeld van hoe het eruit zal zien).

Alle focus op comfort en pasvorm. Wel even goed de maten nakijken want dat doen zij anders.

Overigens is het wel zo dat de comfortabele modellen meer je natuurlijke vorm volgen en minder een ander (mooier?) model afdwingen. Je kan niet én super comfi en een 'onnatuurlijke' gelifte look combineren.

Ja die maten daar zijn vreemd inderdaad! Als ik naar de plaatjes kijk is het veel te groot. Wacht even de box af en de hema en dan ga ik dit verder uitzoeken.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 18:55

mystery1980 schreef:
troi schreef:

Ja die maten daar zijn vreemd inderdaad! Als ik naar de plaatjes kijk is het veel te groot. Wacht even de box af en de hema en dan ga ik dit verder uitzoeken.

Simpelweg een meetlint erbij en je omvang onder de borst en op de borst opmeten.
De kleinste maat komt trouwens overeen met 55a. Das niet eens in de gemiddelde lingeriewinkel te vinden denk ik :P
Laatst bijgewerkt door troi op 04-08-25 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 18:55

Sinds ik Sloggi Zero Feel (bralette en top) heb ontdekt, kan ik niks anders meer dragen. Geen vervelende beugels, sluitingen op de rug of bandjes die versteld kunnen worden. Veel bewegingsvrijheid, ik merk amper dat ik iets draag, je ziet er helemaal niets van (want seamless) en door de vulling heb ik tenminste nog iets van rondingen.

Maar... ook ik zou willen dat ik een alternatief kon vinden, want ik zweet wel snel onder deze stof. En helaas ook al een paar keer gehad dat de lijm aan de zijkant uiteindelijk losliet, waardoor de beha weg kon. Ik heb overigens wel het idee dat de productie beter is geworden in de afgelopen jaren.

(overigens is van de genoemde modellen regelmatig wel iets in de Sale te vinden, mocht je het willen uitproberen en niet gelijk veel geld uitgeven)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 19:10

De Livera Bibi zonder beugel zit fijn! Maar is niet een super mooie of chique bh ofzo. En te duur vergeleken met de kwaliteit vind ik. Maar mocht tie in aanbieding komen koop ik er 1 bij!

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 20:45

Je kan ook eens bij Intimissimmi kijken

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 20:59

Coentjuh schreef:
De Livera Bibi zonder beugel zit fijn! Maar is niet een super mooie of chique bh ofzo. En te duur vergeleken met de kwaliteit vind ik. Maar mocht tie in aanbieding komen koop ik er 1 bij!

Even gekeken, wat saai kwa uiterlijk. Maar kwa comfort misschien wel een optie. Ik ga eens kijken of ik hem eens kan passen. Echt duur vind ik ook wel meevallen.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 21:01

Freyr schreef:
Je kan ook eens bij Intimissimmi kijken

Oeh op de website hele mooie gezien, maar ik ben bang voor het draagcomfort.

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 21:03

troi schreef:

Op zich kan dat wel, met de Sloggi zero feel of die van Uniqlo bijv. Alleen TS wil ook nog dat het niet zweterig wordt met warm weer, en dat is gewoon onmogelijk. Comfi en een mooie vorm betekent doorgaans vullingen en/of dikkere stof. Stretch is bovendien het meest comfortabel, maar wel zweterig.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 21:17

De victoria secret t shirt bh's zonder kant en zonder beugel zijn wel heel fijn en zacht.

Ik ben dus zelf aan mijn borst geopereerd heb een amputatie gehad met een reconstructie waarmee ze dus gelijk weer een nieuwe borst gemaakt hebben met een prothese.

Ik heb daarom ook last van veel bh's. Vandaar advies van de maat. Neem een omvangsmaat groter als het knelt. En zorg de cup niet te klein is.

Verder zag ik iets over post operatie bh's die zijn dus echt zalig! Heerlijk zacht en knelt niet als je ze inderdaad gewoon maatje groter besteld. Ik heb ze van lipoelastic.nl maar ik denk een gewone zachte t shirt bh je ook al heel eind opweg helpt.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 22:14

Als ik ze groter bestel zodat ze bij de onderkant niet knellen dan wijken ze aan de bovenkant. Waar je dan de rand van de bh door het shirt heen ziet. Zit de bovenkant goed, dan knelt de onderkant.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 22:47

Dan moet je een andere cupmaat nemen. Als je bijvoorbeeld 70d te strak vind 75b is de zustermaat. Dan kan je die of 75c proberen. Neem je dan een 75D zal de cup inderdaad te groot zijn.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 23:04

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 23:06

Bh's hebben een debiel matensysteem en cups zijn relatief qua grootte. De inhoud van een 65d is totaal anders dan een 90d (los van de omvsng dan he). Hierboven werden zustermaten genoemd, die zijn key!

Een omvangmaat omhoog gaat samen met een cupmaat omlaag, dan blijft de cupinhoud hetzelfde. Dus 75c is gelijk aan 70d en een 80b. Qua cupinhoud dus.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 23:07

mystery1980 schreef:
Coentjuh schreef:

Even gekeken, wat saai kwa uiterlijk. Maar kwa comfort misschien wel een optie. Ik ga eens kijken of ik hem eens kan passen. Echt duur vind ik ook wel meevallen.

Vind ik wel, andere Livera of Hema BH s blijven langer mooi. En Sapph was vroeger helemaal een topper..

De stof van Livera Bibi werd al gauw niet meer zo mooi na een paar keer dragen/wassen op delicaat handwas programma, wasmiddel voor delicate was en in waszakje. Idd saai, maar hij zit wel heerlijk!

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 06:26

mystery1980 schreef:
Als ik ze groter bestel zodat ze bij de onderkant niet knellen dan wijken ze aan de bovenkant. Waar je dan de rand van de bh door het shirt heen ziet. Zit de bovenkant goed, dan knelt de onderkant.

Ik zou echt eens gewoon naar een goede winkel gaan en je laten opmeten. Misschien heb je nu echt compleet de verkeerde maat, dan kan je blijven kopen maar goed zal het niet zitten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 07:32

purny schreef:
Sinds ik ruim 3 cups ben afgevallen kan ik geen enkele lekker zittende bh meer vinden.
Ik zweerde voorheen ook bij vs. Deze draag ik ook nog steeds omdat ze ondanks dat ze niet goed meer passen ze nog steeds lekker zitten.

Ga dit jaar weer nieuwe halen in Amerika.

Ze zitten nu ook in Nederland, oa westfield mall of the Netherlands :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 07:44

Ik hoor vaak goede dingen over SuperBra winkels. :j Die houden zich volgens mij erg bezig met de juiste fit/maat.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 07:50

Ik ben tot nu toe ook het meest tevreden over beuggelloos van Hema. Helaas weinig keuze qua leuke bh's maar ze zitten het best en niet zo duur. Liefst zou ik ook bhloos door het leven gaan :') als steeds meer mensen dat zouden doen wordt het steeds normaler

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 07:51