Ibbel schreef:Naast alle andere adviezen een praktische tip: koop een e-bike of een (e) scooter (als je je dat kunt veroorloven/die nog niet hebt) zodat dat je half uur van je oude buurt vandaan comfortabeler/sneller kunt overbruggen.
Al is het maar voor het idee dat je er snel kunt zijn met weinig moeite.
Dit was precies wat ik wilde aanraden, als je het budget hiervoor hebt. Dat half uur fietsen wordt dan 20 minuutjes zonder al teveel moeite, en harde wind maakt niets meer uit. Blijft alleen regen over wat vervelend is en het zal je verbazen hoevaak het eigenlijk droog is.
Verder herken ik het wel, ik ben ooit van Utrecht centrum naar een nieuwbouwwijk een dorp of wat verderop verhuisd. De rust en ruimte waren fantastisch maar verder moest ik m'n leven echt opnieuw inrichten. De supermarkt was dicht om 20:00 en op zondag altijd gesloten en de horeca was vooral praktisch voor gezinnen (frietzaak met speeltuin en pannenkoekenhuis). En na een avondje borrelen in Utrecht in m'n eentje 11km naar huis door bos/weiland was ook niet heel relaxt. Maar heel eerlijk, na verloop van tijd begon het te wennen en ik zou nu helemaal gillend gek worden als ik weer in zo'n kleine studio in de drukte zou wonen. Zoals iemand ooit zei 'je aura wordt een stukje groter' en daar wil je geen mensen in hebben