Van - naar plus glazen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Van - naar plus glazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 08:02

Niet helemaal correct, @Tilmar.

Ik heb al járen een plusbril en ben echt niet verziend.
Ik heb de bril echt nodig om ontspannen en scherp in de verte te kijken, bij het autorijden, op het bord in de collegezaal destijds, etc.

Normaal is je oog ontspannen als je in de verte kijkt, mijn oog moest accommoderen om scherp in de verte te zien. Daar worden je ogen ontzettend moe van, van continu accommoderen.
Dichtbij zag ik altijd prima, dat wordt nu pas slechter, nu ik idd een leeftijdscomponent erbij krijg.

Dus ook een plus afwijking is helemaal niet gek op jongere leeftijd en kan het in de verte kijken veel minder vermoeiend maken.

@TS: volgens mij is zo'n eenvoudige leesbril iets heel anders dan een echt op je ogen afgestemde bril. Ik kan met zo'n leesbrilletje nu wel lezen maar ook echt niet in de verte kijken, terwijl ik dat met mijn gepersonaliseerde bril wel kan.

Dus ik blijf bij mijn eerdere advies, ga eens bij een andere opticien, bij voorkeur van een andere keten of een zelfstandig opticien, voor een nieuwe "blanco" oogmeting.

Niet eerst vertellen dat je nu een min bril hebt en die wil vervangen, gewoon een algemene oogmeting vragen en kijken waar zij dan op uitkomen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 08:07

Ik ben ook van -1 (voor veraf) naar 0 gegaan. Het leesgedeelte van +1,5 naar +2,5.
Heb dus nu bril gekregen met onderin leesgedeelte van +2,5 en bovenin dus niks 0 (alleen glas :+ ) .
Dus ik draag ‘m als een gewone bril en ik kan er wel zowel lekker mee in de auto ver kijken én dichtbij.
Is dat voor jou geen optie?

Jilletje

Re: Van - naar plus glazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 08:21

Waarom laat je je ogen niet meten bij een optometrist?
Ik had ook problemen met mn ogen eerder dit jaar, en de opticien lukte het ook niet om een goede meting te doen. Zij heeft me verwezen naar een optometrist en daar een goeie meting gehad, aan de hand van die uitslag een bril besteld bij de opticien

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 08:21

Ik zou even naar een betere opticien gaan. Bij Pearl en dergelijke ketens maken ze heel vaak fouten met meten omdat lang niet iedereen die de metingen doet goed is opgeleid.