Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Laureas schreef:Hij is vooral verbaal agressief. Ik denk dat hij weet dat hij fysiek geen stap verder kan gaan, omdat ik dan waarschijnlijk de politie zou inschakelen. Toch dreigt hij soms wel, bijvoorbeeld door met zijn wandelstok naar me uit te steken. Maar wat het meeste pijn doet, zijn de woorden die hij dagelijks tegen me zegt, hoe lui en slecht ik ben.
Dat is ook de belangrijkste reden waarom mijn zus afstand houdt; hij behandelt haar precies hetzelfde, roept net zo hard naar haar. En wat Percy zegt is inderdaad ook een reden waarom mijn zus en oudste broer niet echt meehelpen om hem naar een woonzorg centrum te sturen.
Thuishulp heb ik reeds ingeschakeld, die komen driemaal in de week.
Tieneke schreef:Anjali, een vader hoort niet te dreigen naar zijn kind om de woning in brand te steken. Vader is mentaal nog goed en weet dus goed dat dit manipulatief is naar zijn bloedeigen kind. Dit is potentieel levensgevaarlijk voor TS.
Laureas schreef:Mijn vader slikt anti depressiva, en krijgt ook antipsychotica en alprazolem, allemaal om hem rustiger proberen te houden. Zeker de anti psychotica maakt hem wel wat slaperiger maar weerhoudt zijn verbale agressie niet hoor.
De huisarts van mijn vader en van mezelf zijn op de hoogte.
Laureas schreef:Mijn vader slikt anti depressiva, en krijgt ook antipsychotica en alprazolem, allemaal om hem rustiger proberen te houden. Zeker de anti psychotica maakt hem wel wat slaperiger maar weerhoudt zijn verbale agressie niet hoor.
De huisarts van mijn vader en van mezelf zijn op de hoogte.
Dieuwke_ schreef:Ik denk ook dat je een serieus plan moet gaan maken met de huisarts om je vader in een tehuis te krijgen. En mogelijk ook zelf terug naar de psycholoog, maar dan een andere waar het wel mee klikt. Want als je van jezelf al spreekt over trauma's, dan wordt het tijd om daar wat mee te gaan doen. Alleen zo kom je weer bij de berg omhoog.
fokfanaat schreef:en duidelijk aangeven, dat jij het mentaal niet trekt, het jouw huis is, en je hem niet meer wil en kan verzorgen. Er moet een andere plek voor hem komen, of hij dat nou wil of niet.
Laureas schreef:Het huis staat op mijn naam, mijn vader heeft vruchtgebruik. Ik heb mijn ouders, broers en zus uitgekocht, als ik het zo mag noemen, hen elk een deel betaald.
Dank je Hannanas, zo'n lieve woorden doen me deugd.
Laureas schreef:Hoe krijg je iemand daar eigenlijk binnen als die er zelf niet naartoe wil? Echt geen idee hoe je dat moet aanpakken.