Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
verootjoo schreef:Ik trek zware schoenen heel slecht. Het gaat me gewoon irriteren op een gegeven moment
Wat heb je aan je achillespees? Een blessure?
Ik heb als ik een tijdje niet heb gelopen of nieuwe schoenen heb altijd pijn aan mijn achillespezen maar mijn ervaring is dat dat dan na wat kilometers wegtrekt. En dan niet binnen een wandeling van 5-10km.
Maar als ik dat een paar dagen doe.
Charisma schreef:Germie: geen AS adventure in de buurt? Zijn qua prijs vaak nog wel schappelijk...allez, ik vind tussen de 150 en de 200euro niet heel duur voor een goede degelijke schoen.
germie schreef:Nee, helaas niet.
En waar bepaalde modellen dan overal online in de aanbieding zijn, zijn ze dat bij Klahsen nooit. Dat bedoel ik er mee. Je vindt daar geen Renegade voor 150 euro, terwijl je dat online wel gaat lukken als je even gaat zoeken zeg maar. Zo bedoel ik dat.
Whizz schreef:Zou het helpen als je anders vetert zodat je de voorkant van die schoen niet voelt als je afdaalt? Dan kan je voet niet naar voren schuiven. Ook anders veteren kan een oplossing voor de drukplek, misschien kun je er iets mee. Ik heb b/c meindls, fantastische schoenen, echt nooit te warm of te koud en waterdicht. Maar inderdaad wel zwaar. Veel plezier met je wandeltocht, laat je nog weten of het gelukt is met de schoenen?
beestenfreak schreef:Maar je toch plannen hebt om over een aantal jaar een tocht als Mera peak te gaan doen, is het dan geen optie om meteen voor C schoenen te gaan? Lijkt me ook zonde als je over 1 of twee jaar weer een paar honderd euro aan schoenen moet uitgeven terwijl je er al zoveel hebt? (mijn vriend heeft ook weleens een eenvoudige meerdaagse tocht op D schoenen gelopen, het is wat overkill maar het kan prima). Ik ben ook heel benieuwd om welke tocht het gaat, veel plezier in ieder geval!
Annemiek73 schreef:Je kunt ook in de schoenen die wel lekker zitten van die hielspoor zooltjes doen, zodat je hiel iets hoger is en er daarom minder druk en rek op de pees is. Je zou deze bij (dus de Gel Heel pad) van de action kunnen proberen of het voor je werkt: https://www.action.com/nl-nl/p/2574127/ ... ke-gelpad/
Deze zooltjes werken voor mij in ieder geval wel als ik last van mijn pees heb.