Whizz schreef:Zou het helpen als je anders vetert zodat je de voorkant van die schoen niet voelt als je afdaalt? Dan kan je voet niet naar voren schuiven. Ook anders veteren kan een oplossing voor de drukplek, misschien kun je er iets mee. Ik heb b/c meindls, fantastische schoenen, echt nooit te warm of te koud en waterdicht. Maar inderdaad wel zwaar. Veel plezier met je wandeltocht, laat je nog weten of het gelukt is met de schoenen?
Het probleem zit niet in de afdaling, maar gewoon in het lopen. Ik heb zelfs al gedacht om bij de voet met het peesprobleem de achterkant open te snijden, dan komt er geen druk op, maar ben je natuurlijk ook de stevigheid kwijt. Dit los je helaas ook niet op met anders veteren (heb zelfs al geprobeerd door niets boven de knokkels van de enkel te veteren).
Een voetscan lost het probleem niet op, er is geen scan optie voor een bobbel op een achillespees, dat is helaas trial and error, maar ik wil niet nog 5 paar schoenen kopen natuurlijk.
Gelukkig heeft het geen haast. Volgende week ga ik een paar dagen wat kortere wandelingen maken en dan neem ik beide paren Lowa's mee. Maar dat is geen hooggebergte, maar ook niet 100% vlak. Ook geen hele dagen wandelen. Daarna wil ik toch wat winkels afgaan om te passen.
Als ik denk dat ik de juiste schoen gevonden heb laat ik het wel weten, maar dat is helaas niet iets wat ik volgende week al geregeld heb weet ik uit ervaring. Ik wil ook nog wat proefwandelingen maken hier rond mijn huis met de schoenen die ik reeds heb om te kijken of het wel of niet verbetert.