Hoe kom je achter de kosten van een medicijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:29

Het is echt noodzakelijk, anders had ik en geen recept gekregen en het zeker niet afgehaald. Ik heb al zat medicatie en alles wat ik heb is noodzakelijk en kan ik niet zonder.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op Gisteren, 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:31

klopt, op dat moment komt dat niet echt binnen.
Zo enorm herkenbaar.
En wat bokken is zo anders.

Ik heb hier nu een rekening van mijn hoortoestellen.
En de audicien was dat op aan het noemen waar die rekening uit bestaat. Wat er vergoed word, wat niet maar het kwam ook niet aan.
Kijk ik thuis en zie ik; Bijartikel. Zonder Zorgen arrangement. 299,-

Ik heb nog niks betaald want zit in een proefperiode, maar wel getekend.
Omdat er staat bij aanschaf. Dus ik legde toen de link ik zit nog in proef.
Dus ga er vanuit dat ik er niet aan vastzit, maar eigenlijk weet ik het ook niet helemaal.

En ik weet niet eens wat dat is, dat bijartikel zonder zorgen.
Krijg je anders geen service de komende jaren?
Moet je daarvoor 300 euro dokken?
Op de site staat het ook niet.

Oke over 2 weken weer terug, maar toch.
Maak toch ook weer druk over dat ik op dat moment niet meteen heb gereageerd.
Zo was ik eerder wel, nu niet meer.
En mijn hoofd was op die afspraak al vol, was het ook nog kermis daar, dus moest ineens elders parkeren en daarover lopen en was de emmer gewoon al vol voordat ik binnnen was.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:33

Heel herkenbaar DP. Ik maak hele lijsten met vragen achteraf en vraag eigenlijk altijd iemand mee tegenwoordig, want ik mis de helft minimaal. Maar iets simpels als recept ophalen dacht ik wel te kunnen, ben &€^×&÷ 36...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:40

Heeft niks met de leeftijd te maken.... Of dat je niet goed bij verstand bent of wat ook.
Maar gewoon een hoofd die met momenten de staak in gaat...uiteraard op momenten dat er meer van je verwacht word. Stress hoger is. Dubbeltaken moet doen oid.
Dan gaat het op zwart

Dikke knuf :knuffel:

Unwritten

Re: Hoe kom je achter de kosten van een medicijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:54

Krijg je het elke keer per 2 tabletjes ook?

Ik heb ook medicatie die ik zelf moet betalen, kost me per keer 10 euro, maar een dubbele hoeveelheid tabletten kost me 11 euro. Dus ik vraag nu gewoon steeds of een langere periode voorschrijven kan. Misschien dat dat kan en scheelt bij jou! :j

MyWishMax

Re: Hoe kom je achter de kosten van een medicijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:01

Ga ik idd vragen unwritten! Als ik het vooraf had geweten had ik dat meteen gevraagd inderdaad, maar ga gewoon vooraf vragen wat de kosten zijn volgende keer als ik het in 1 keer haal ipv meerdere keren.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:10

Ja precies :j

Grote kans dat het sowieso goedkoper is, als er nu en ‘uitleg’kosten en klaarmaakkosten bij zitten (dat denk ik) vallen de uitlegkosten in ieder geval al weg. Maar die klaarmaakkosten houd je wel elke keer, dit zitten ook in vergoedde recepten alleen dat voel je minder natuurlijk omdat je dat niet direct betaalt.

Ik heb even mijn factuur erbij gepakt en daarop staat het ook niet uitgeschreven. Ik heb het wel nagevraagd een keer en toen kreeg ik inderdaad te horen dat het om klaarmaakkosten gaat. (Volgens mij heet het anders maar kan er even niet opkomen).

Ik keek net, mijne zijn toevallig ook 9 cent per pil. Dus dan heb je in mijn geval ongeveer 10 euro terhandstellingskosten per 10 stuks maar dus ook bij 20 stuks(dat is de term die ik zoek!)
Laatst bijgewerkt door Unwritten op Gisteren, 15:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:21

Je betaalt die 0,09 voor de pillen, daarnaast betaal je terhandstellingskosten en aan de prijs te zien betaal je daarnaast ook nog eerste-uitgiftekosten. Kan de apotheek niks aan doen, wordt vanuit de overheid/ zorgverzekeraars bepaald wat die kosten zijn.