Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miss_Mii21 schreef:Inmiddels gaat de teller bijna richting 34(september). Door allerlei omstandigheden is het er nog niet van gekomen. Recent (oktober) eerste huis gekocht, mijn inmiddels vriend ook, dus dat moeten we ook nog oplossen.
Ik begin het erg benauwd te krijgen, de tijd tikt door, straks is het te laat/kan het niet meer.
Anderzijds net beiden eerste huis gekocht, met een paard is er 0 kind budget (en tijd)en we zijn nog niet zo lang samen. Normaal zeg je kijk het even jaar of 2 jaar aan. Maar straks kan het niet meer/werkt het niet meer/ben ik te oud....
Zijn er hier bokkers die ook op oudere leeftijd aan kinderen begonnen?
En dan is er ook nog zoiets als ontpillen. Dat kost ook tijd. Recent las ik dat je vruchtbaarheid vanaf 35jr erg afneemt.
Ik begin het erg benauwd te krijgen....
Suzanne F. schreef:Captain schreef:
Die link had ik nog niet gelegd maar dat is een veel groter issue dan de leeftijd.
Als de situatie en de vriend hetzelfde zijn, dan zou het een dikke nee zijn. En dat staat nog los van de leeftijd.
AnnoNiemand schreef:Mijn ervaring: met paarden is het NIET goed te combineren. Ik zou dus kiezen, of een kind, of paarden. Ik heb beide.Maar vind het absoluut geen aanrader en ik zou het nooit weer zo aanpakken.
Dorine92 schreef:Ontpillen kun je alvast aan beginnen, dat scheelt alweer. Als je de sensiplan cursus doet, en die methode voorlopig als anticonceptie gebruikt, kun je hem straks als je er wel voor wilt gaan precies omgekeerd gebruiken, namelijk precies gaan hobbelen als je bevrucht kunt gaan worden. Als jullie beide vruchtbaar zijn is het dan zo raak omdat je heel goed weet wat je doet.
Veel mensen hier op bokt zijn nogal kortzichtig over deze methode omdat ze geen idee hebben wat het inhoudt, maar je kunt bij vragen altijd een pb sturen. Of hen even opbellen voor een uitleg over de methode. Ze kunnen je goed te woord staan.
Nessie schreef:AnnoNiemand schreef:Mijn ervaring: met paarden is het NIET goed te combineren. Ik zou dus kiezen, of een kind, of paarden. Ik heb beide.Maar vind het absoluut geen aanrader en ik zou het nooit weer zo aanpakken.
Hier zie ik dan weer echt geen probleem in ontstaan. Ik ken niet anders dan mensen welke het allebei hebben, ook met meerdere (wedstrijd)paarden. Ik heb ze aan huis (24/7 buiten met inloop) en vind het weinig tijd kosten. Mijn man helpt ook als het nodig is bij de paarden, dat is wel heel fijn. Als kind het straks leuk vindt komt er nog een kinderpony bij, ruimte genoeg.
Wij hebben wel ook wat verder in de toekomst gekeken, hebben natuurlijk geen glazen bol hoe alles zal verlopen. Maar onze ruime hoge garage kan verbouwd worden tot compacte woning, dat gebeurt wel meer in onze gemeente dat deze bij de woning betrokken kan worden of als aanleunwoning kan worden ingezet. Hier zou ons kind dan een vrijstaand huisje hebben op eigen terrein wanneer de woningmarkt nog steeds zo dramatisch is dan. Daarnaast bouwen we een spaarpot op voor zaken als studie/rijbewijs etc.
Dorine92 schreef:Ontpillen kun je alvast aan beginnen, dat scheelt alweer. Als je de sensiplan cursus doet, en die methode voorlopig als anticonceptie gebruikt, kun je hem straks als je er wel voor wilt gaan precies omgekeerd gebruiken, namelijk precies gaan hobbelen als je bevrucht kunt gaan worden. Als jullie beide vruchtbaar zijn is het dan zo raak omdat je heel goed weet wat je doet.
Veel mensen hier op bokt zijn nogal kortzichtig over deze methode omdat ze geen idee hebben wat het inhoudt, maar je kunt bij vragen altijd een pb sturen. Of hen even opbellen voor een uitleg over de methode. Ze kunnen je goed te woord staan.
Nessie schreef:AnnoNiemand schreef:Mijn ervaring: met paarden is het NIET goed te combineren. Ik zou dus kiezen, of een kind, of paarden. Ik heb beide.Maar vind het absoluut geen aanrader en ik zou het nooit weer zo aanpakken.
Hier zie ik dan weer echt geen probleem in ontstaan. Ik ken niet anders dan mensen welke het allebei hebben, ook met meerdere (wedstrijd)paarden. Ik heb ze aan huis (24/7 buiten met inloop) en vind het weinig tijd kosten. Mijn man helpt ook als het nodig is bij de paarden, dat is wel heel fijn. Als kind het straks leuk vindt komt er nog een kinderpony bij, ruimte genoeg.
AnnoNiemand schreef:Mijn ervaring: met paarden is het NIET goed te combineren. Ik zou dus kiezen, of een kind, of paarden. Ik heb beide.Maar vind het absoluut geen aanrader en ik zou het nooit weer zo aanpakken.
Urbanus schreef:Dorine92 schreef:Ontpillen kun je alvast aan beginnen, dat scheelt alweer. Als je de sensiplan cursus doet, en die methode voorlopig als anticonceptie gebruikt, kun je hem straks als je er wel voor wilt gaan precies omgekeerd gebruiken, namelijk precies gaan hobbelen als je bevrucht kunt gaan worden. Als jullie beide vruchtbaar zijn is het dan zo raak omdat je heel goed weet wat je doet.
Oh ja ik houd van Sensiplan! Nina Pierson heeft dat ook gedaan, dat artikel kun je hier lezen:
#2 Bonus: Mag ’t wat bekender? - by Nina Pierson https://share.google/nrwWcJXpNOzpyedXG
Daarna schreef ze over haar abortus omdat Sensiplan toch niet helemaal goed ging.
#39: Mijn Abortus Ervaring - by Nina Pierson - Vrouw'en https://share.google/vDd6PB2Lim9DAwyhk
Overigens is ze een jaar later weer ongepland zwanger geraakt en heeft het toen gehouden.