Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wendy_Komen schreef:Hoi hoi,
Lang verhaal kort (zeer kort met alles wat we hebben meegemaakt.)
Dochter, 15 jaar oud, duidelijke diagnose ACNES. (Beklemde buikzenuw)
Staat na 4 injecties nu op de lijst voor operatie om die zenuw te laten verwijderen "op korte termijn".
Pijn niet dragelijk, gister met pijn en moeite pregabaline voorgeschreven gekregen om de tijd tot operatie te overbruggen.
Helaas tot dusver geen effect..
Dus hierbij mijn hulpvraag aan bokt!! Voor mensen met zenuwpijn.. Wat helpt?? Qua afleiding? Qua activiteiten?
Want dit sloopt ons allen langzaam allemaal....
Alvast bedankt!!!
Iejoortje schreef:Ik heb niet alle antwoorden gelezen, maar ik zag i.i.g. zowel TENS als fysiotherapeut in Leiden voorbij komen.
Ik ben na een jaar intense pijnen en een heel medische circuit doorlopen te hebben zonder diagnose zelf tot de conclusie gekomen, dat het ACNES moest zijn. Toen wel bevestigd door de huisarts.
TENS hielp i.d.d bij verlichten van de pijn. Maar voor mij was de oplossing fascia therapie, dus losmaken fasciae rond beknelde zenuw.
Voor mij was Leiden te ver . Dat is https://visserfysio.nl/acnes-en-buikwandpijn/
maar ben uitgekomen bij een geweldige fysio/ fasciatherapeut. Mijn intense pijn heeft zij binnen twee behandelingen gewoon opgelost. Ik kon het niet geloven.
Zij krijgt via het maxima patiënten met ACNES doorgestuurd en zij denkt heel goed mee en kijkt breed. Zij zit in Breda. : https://www.promotusfysio.nl/over-ons/aline/
Sterkte! Hopelijk helpen de tips
Imaginaerum schreef:Amitriptyline heeft mij tweemaal flink geholpen bij zenuwpijn na kaakoperaties, zou dit nog een optie kunnen zijn? Spiegel opbouwen kan wel tot twee weken duren.
Wendy_Komen schreef:Bedankt nog voor alle reacties en tips!
De tens lijkt heel iets te helpen, maar geeft na een half uur dusdanig last van de huid onder de pleisters... Hoop dat we met rustig opbouwen de huid kunnen laten wennen...
Morgen ochtend 9 uur telefonische intake anesthesie. En uiterlijk volgende week woensdag operatie. Maar ze proberen het deze week nog voor elkaar te krijgen.
Naar mijn idee zit er niets anders op dan heel hard te duimen dat ze zo snel mogelijk terecht kan
Wendy_Komen schreef:Dank je wel!
De operatie vanochtend is goed gegaan. De chirurg heeft 2 forse zenuwbanen kunnen verwijderen, en verwacht ook echt wel verbetering van de klachten!
Sinds wakker worden uit de narcose wel nog wond pijn, maar geen zenuwpijn![]()
Half 9 de ok in gegaan, half 12 waren we alweer thuis! Nu lekker verder herstellen en de afgelopen tijd verwerken.
Nogmaals allen bedankt voor meedenken/ tips en meeleven! En sterke aan degene die nog ook hebben