Zomer in Nederland - koelvest voor mensen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malle_meid

Re: Zomer in Nederland - koelvest voor mensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-25 15:40

ik heb deze:
https://www.koelproduct.nl/nl/aqua-cool ... c-blu.html

maar, die ik opgestuurd kreeg zag er aan de voorkant iets anders uit, de twee stukken aan de voorkant zijn iets korter en moeten aan kleine haakjes aan elkaar worden vastgemaakt en die gaan ook snel los. Dus als je op de bank zit is het prima natuurlijk, maar ik wilde er ook het huishouden mee doen en dan is het lastig

en ik heb zo'n koelsjaal (in een andere kleur):
https://www.mensenverkoeling.nl/webshop ... blauw.html
die vind ik wel fijn, hoewel het activeren met water blijft wat klam voelen ofzo

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 20:39

Malle_meid schreef:
ik heb deze:
https://www.koelproduct.nl/nl/aqua-cool ... c-blu.html

maar, die ik opgestuurd kreeg zag er aan de voorkant iets anders uit, de twee stukken aan de voorkant zijn iets korter en moeten aan kleine haakjes aan elkaar worden vastgemaakt en die gaan ook snel los. Dus als je op de bank zit is het prima natuurlijk, maar ik wilde er ook het huishouden mee doen en dan is het lastig

en ik heb zo'n koelsjaal (in een andere kleur):
https://www.mensenverkoeling.nl/webshop ... blauw.html
die vind ik wel fijn, hoewel het activeren met water blijft wat klam voelen ofzo

Ik zoek ook nog een koelsjaal en een koelpet.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 20:47

Ik heb zo'n koelvest wat je in water moet dompelen. Ideaal ding. Vandaag uitvoerig getest en geen last van de warmte gehad.
Ik trok hem iets te nat aan maar het water verdampt wel weer en liever iets nat van water dan van zweet.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 20:51

Ik heb zo'n nekventilator gekocht. Leek me ideaal maar hij maakt toch meer herrie dan ik verwacht had en m'n oren gaan irriteren door de luchtstroom. Jammer wel want het leek me ideaal

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 21:00

Ik heb het hele weekend met een nekventilator rondgelopen, gekocht voor nog geen twee tientjes en ding werkt als een trein! Op standje 1 al een heerlijk windje! Daarnaast draag ik ook de koelvesten van de honden in mijn nek, als superman cape. :') Werkt perfect!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 12:39

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met een koelvest die droog blijft dus eentje met elementen of eentje die je vult met water?

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 14:33

Ik heb koelmatten die je normaal voor honden gebruikt. Vanuit de koelkast leg ik er in de stoel waar ik in ga zitten. Als ik naar bed ga, leg ik er 2 onder mijn onderlaken en kan dan heerlijk koel in slaap vallen. Merk dan ook niet wanneer ze weer opgewarmd zijn en slaap heerlijk, ook al is het 28-30 graden in huis.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 14:36

Ik heb er zo een met gel die hard en koud wordt als je hem in de koelkast of vriezer legt. Maar ik gebruik hem nooit want in de volle zon is ie met een uurtje klaar. Voor binnen zal het wellicht beter werken

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 16:54

Anne_GTI schreef:
Ik heb zo'n koelvest wat je in water moet dompelen. Ideaal ding. Vandaag uitvoerig getest en geen last van de warmte gehad.
Ik trok hem iets te nat aan maar het water verdampt wel weer en liever iets nat van water dan van zweet.

Ik heb ook zoiets, maar daarvoor heb je wel een beetje wind nodig.
En werkt minder goed met hoge luchtvochtigheid.