Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marcella schreef:Neusspray heb ook gehad maar werd daar nog misselijker van met resultaat dat ik niks meer binnen hield.
Avamys neusspray ging goed, maar deed op een moment te weinig. De ontsteking remmende neusspray erna ging eerst goed, maar daarna fout.
kiki1976 schreef:Naar mijn weten kan astma erfelijk zijn.
Het komt bij ons wel voor in de familie vanuit mijn kant. Tenminste astmatische bronchitis. Mijn opa en broer zijn daarmee bekend.
Mijn dochter was de enige met astma tot 8/10 jaar geleden. Toen heb ik ook een astma aanval gehad. Gelukkig tot nu toe mar eenmalig. Maar sindsdien merk ik wel dat bv veel stof, bepaalde gassen ( bv stilstaande auto's met draaiende motor) flinke temperatuur schommelingen met de winter hoestbuien triggeren
kiki1976 schreef:Diesels zijn idd wel de grootste trigger voor hoestbuien. Erger dan benzine voertuigen
Morrie schreef:ik heb nu al een jaar of 5 Foster, daarvoor Alvesco, maar dat deed niets meer. Als ik nieuwe moet bestellen ga ik vragen naar Foster nexthaler, dat is hetzelfde maar dan een poederinhaler. Die ik nu heb zit PFAS in en daar wil graag vanaf.
Vroeger had ik er Ventolin bij, maar dat schijnt niet meer leverbaar te zijn. In de winter was dat echt mijn lifesaver, dan kan ik het zo vreselijk benauwd hebben dat ik de trap amper op kom.
Ik heb al puffers sinds 2005, toen ging het ineens helemaal mis, ik was toen 47. Als kind schijn ik veel eczeem te hebben gehad en ik was altijd ziek, dat zal de trigger wel geweest zijn.