Wat een onzin-artikel is dat zeg. Nogal domme argumenten want het is inderdaad maar net hoe je zo'n horloge gebruikt. De eerste paar keer dat kind het draagt is het leuk om te kijken hoe het werkt. Kind prutst er veel mee en als ouder (en kind zelf
) is het leuk om te kijken of 'ie het een beetje goed doet.
Maar daarna is het gewoon fijn dat kind je kan bereiken als er iets loos is. Dat er een hulplijntje aanwezig is hoeft verder totaal niks in de weg te staan. Je kan je kind prima voldoende loslaten om zijn eigen ding te doen alleen heb je dan een back-up als er problemen zijn.
Het kan in eerste instantie overdreven onzin lijken maar als je er even goed over na denkt dan is het gewoon iets dat echt heel prettig kan zijn. Ik heb zo'n ding een aantal jaren geleden gekocht toen onze jongen bij een klasgenootje ging spelen. Hij was 6 en dat vind ik geen leeftijd om zonder toezicht buiten te banjeren en al helemaal niet op een onbekende locatie, maar toen ik hem kwam halen wist de betreffende moeder niet waar de kinderen waren....ja ergens "achter op het veldje". Waar ze er geen zicht op had
Lekker dan als die kleine verdwaalt..... die heeft geen idee waar hij is
We konden ze eerst ook niet vinden en er had nog iets gespeeld van grote jongens die aan het etteren waren waardoor ze op de loop waren gegaan....
Sindsdien heb ik een One2Track voor hem die hij in een opbergdoosje mee krijgt in zijn schooltas of als we ergens naartoe gaan. Hij vindt het zelf ook een erg prettig idee dat hij nog een lijntje heeft als hij even contact wil.
Soms is het wel even dubben inderdaad, dat je niet wilt dat zo'n bel-horloge de normale beleving verstoort. Bij het bij iemand spelen of een schoolreisje of nachtje camping met oma ofzo, wil je niet dat hij even pissig ofzo is en dan gaat bellen dat je hem moet komen halen
Moet 'ie dan gewoon even zelf oplossen met degene waar die bij is. Dat is gelukkig altijd goed gegaan want ik heb hem echt in zijn oren geknoopt wanneer hij het mag gebruiken.
Op de speeltuin steeds foto's nemen en doorsturen, steeds berichtjes tikken / spraak boodschappen sturen dat is ook gewoon af te leren, van ga nu maar gewoon lekker spelen. En door het in een opbergdoosje mee te geven ligt de focus sowieso niet zo op het horloge. Maar bvb. na school kan hij het dan wel pakken / omdoen en dan wel even bellen als hij bvb. met iemand wil spelen ofzo 
Op vakantie krijgt hij zowel een armbandje met telefoonnummer als zijn horloge.