Excuses voor de late response. Ik moest even de energie vinden om te antwoorden, maar bedankt aan iedereen voor de lieve woorden en de steun.
Ook bedankt aan iedereen die in een soortgelijke situatie gezeten heeft om even jullie verhaal te doen. Ik haal daar wel steun uit, ik heb zelf niemand in mijn omgeving die in zo'n situatie gezeten heeft, en dat voelt best eenzaam, of ja toch ook heel moeilijk om verdriet of begrip te delen. En uiteraard ook aan iedereen die iemand op deze manier verloor ongelofelijk veel sterkte.
Ik heb gisteren een poging gedaan om een halve dag te werken, ik voelde meteen al dat dit te veel was. Deze middag heb ik dat ook aangegeven. Ik heb een job met veel verantwoordelijkheid en doe de communicatie van verschillende projecten, maar elke meeting is het ene oor in en het andere oor uit. Ik ben er niet bij, ik slaap ook nog steeds heel slecht en heb intussen ook een keelontsteking gekregen van de vermoeidheid.
Het moment van de gebeurtenis ben ik wel heel erg in paniek geslagen. Ik zag haar letterlijk 'dood' op de grond liggen, uit de badkamer getrokken worden en (in mijn hoofd) lang gereanimeerd worden. Ik wens dat niemand toe en had dat liever zelf ook helemaal niet gezien. Ik heb kort daarna nog een paniekaanval gehad, maar sindsdien niet meer. Emoties komen ook echt in golven, gisteren ging echt niet goed.
Ook de hele woonsituatie vind ik een hele lastige. De kans dat ze nog terugkomt is quasi onbestaande. Ik mis het comfort van mijn eigen huis, maar wil daar niet wonen zonder haar. Financieel kan dat ook niet, maar mijn maag keert bij de gedachten dat er iemand anders haar kamer overneemt. Mijn vriend zijn appartement is te klein, hij zei zelf ook dat ik altijd welkom ben maar wij beide niet gelukkig gaan zijn hier. Ik merk dat we nu al te veel op elkaars vel beginnen te zitten omdat er gewoon geen privacy is en we beide ook telefoontjes/meetings hebben en van thuis uit werken. Hij woont hier nog maar 6 maanden, dus opzeggen en samen iets nieuws zoeken is ook niet meteen een oplossing...