Ik ben begonnen met Instagram en Facebook te verwijderen, ben begonnen met een moestuin, de kleine boodschappen op het dorp lopend en fietsend gaan doen, En iedere avond wandelen of skeeleren.
Ook probeer ik steeds minder te denken wat ik nog allemaal moet doen, toen ik bij een therapeut kwam met paniek aanvallen omdat ik alle ballen hoog wilde houden; gaf zij ook aan, wat vandaag niet komt, komt morgen wel. Ik wilde altijd mijn hele huis strak opgepoetst hebben, wat met mijn vriend echt een uitdaging is. Maar als iemand van de familie dan zei het is een troep kreeg ik stress. Nu denk ik dus prima: jij hoeft hier niet te wonen! is mijn WC schoon? Ja is mijn keuken schoon? Ja, dan is het tijd om te relaxen, die was en die stofzuiger komen morgen wel. (om even een voorbeeld te noemen)
Gelukkig leef ik nu op mijn eigen tempo, zeg ik nee tegen al die verjaardagen, we hebben anders ieder weekend wel een verjaardag, ga alleen naar directe naasten, maar ooms, tantes neven en nichten, vriendinnen skip ik allemaal. Met vriendinnen doe ik op een ander moment wel iets gezelligs.
Ik kook ook alles vers, zonder pakjes en zakjes. Bak regelmatig zelf brood, en ik merk ook dat ik daarom extra geniet van het eten en ook rustiger eet.
Op deze manier leven bevalt mij prima, ik leef en wordt niet geleefd.
Ik heb gelukkig nooit last gehad van FOMO, denk als je dat hebt dat het een stuk lastiger is om nee te zeggen tegen verjaardagen, feestjes en uitjes.
Moet ook zeggen dat mijn verhuizing vanuit de stad naar een dorp 1,5 uur verderop ook veel goeds gedaan heeft voor me. Toen ik nog in de stad woonde, hield ik van shoppen, stappen en de prinses uithangen (wat ook een soort masker was om niet ondergesneeuwd te worden, nadat ik jaren gepest ben; toen ik de prinses ging uithangen werd ik ineens niet meer gepest) Nu ben ik 100% mijzelf, geniet ik van de polders, de stranden en het wat simpelere leven. Geen nepwimpers meer, geen zonnebank meer, geen nepnagels en niet maandelijks naar de kapper. Wat kan het leven toch goed zijn zonder al die onzin

De enige periode waarin ik het druk heb is de kerstperiode, ik hou van de kerst en alle activiteiten eromheen en het samen zijn met familie. Maar tegelijkertijd is het ook mega druk op mijn werk.
Ik denk dat het voor iedereen anders is wat goed voelt, maar kleine aanpassingen maken al een groot verschil