Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
OleJon schreef:Bedankt allemaal.
Neurochirurg had het ook over een korset. Dat wil hij eerst proberen.
Als de wervel zakt, dan moet ik alsnog geopereerd worden
MyWishMax schreef:OleJon schreef:Bedankt allemaal.
Neurochirurg had het ook over een korset. Dat wil hij eerst proberen.
Als de wervel zakt, dan moet ik alsnog geopereerd worden
Heeft mijn moeder ook voor langere tijd gehad met gebroken wervel die wel gezakt was. Niet charmant maar werkte gelukkig bij haar goed. Ik duim voor jou ook, heel veel sterkte!
Zij had vrij snel geen zware medicatie meer nodig en met corset om kon ze wel beetje lopen, alles op advies natuurlijk. Na half/3kwart jaar was ze weer aan het rijden op hetzelfde paard waar ze vanaf gevallen was met de breuk (sterker nog, ze was alleen met de trailer weg op buitenrit zonder het tegen ons te zeggenop stal wisten ze het wel). En ze was al wat ouder, dus ik hoop dat het bij jou ook zo positief verloopt
_Karlijn schreef:Wat rot voor je zegIk heb in 2018 wervel L1 dubbel gebroken + 2 hernias door een andere soort val. Ik heb 6 maanden met een Hewitt brace gelopen en in het begin oxycodon gehad, maar tot op heden zit ik nog aan de tramadol.
Bij revalideren was core-stabiliteit erg belangrijk. Ik kreeg wel een chronische indicatie voor fysiotherapie, dus de eerste 20 betaal je zelf en daarna krijg je het allemaal vergoedt.
Germie heeft het een maand maar dat is wel erg optimistisch... ik zou minstens het 3 tot 6 voudige aanhouden, zeker omdat het om een instabiele breuk gaat, maar iedereen herstelt op een ander tempo natuurlijk. Ik mocht de eerste maanden niet eens iets vanwege de medicatie en als ik nog eens zou vallen, het echt foute boel zou zijn.
Tazzey schreef:Kiki, ik denk dat wij hetzelfde soort korset hebben gehad. Ik had er ook een voor onder de douche. Ik mocht echt niets zonder doen, ook met slapen moest hij om en mocht ik alleen op mijn rug liggen.
Ik ben na een maand of 7 begonnen met afbouwen met slapen en na en jaar ben ik volledig gaan afbouwen en moest ik hem alleen nog dragen tijdens lang zitten en staan.
OleJon schreef:MyWishMax schreef:Heeft mijn moeder ook voor langere tijd gehad met gebroken wervel die wel gezakt was. Niet charmant maar werkte gelukkig bij haar goed. Ik duim voor jou ook, heel veel sterkte!
Zij had vrij snel geen zware medicatie meer nodig en met corset om kon ze wel beetje lopen, alles op advies natuurlijk. Na half/3kwart jaar was ze weer aan het rijden op hetzelfde paard waar ze vanaf gevallen was met de breuk (sterker nog, ze was alleen met de trailer weg op buitenrit zonder het tegen ons te zeggenop stal wisten ze het wel). En ze was al wat ouder, dus ik hoop dat het bij jou ook zo positief verloopt
Is zij alsnog geopereerd?
Respect dat weer durfde te rijden, en al helemaal op hetzelfde paard.
Tazzey schreef:Veel succes dinsdag! Fijn dat je geen pijn hebt maar verwar geen pijn niet met 'er is niks aan de hand' waardoor je onbedoeld misschien te veel gaat doen. Die valkuil ben ik wel ingestapt met desastreuze gevolgen helaas.
Fijn dat je man zo goed kan helpen. Uit ervaring weet ik dat dat zo ontzettend belangrijk is. Het is een proces waar je uiteindelijk samen doorheen moet.
Ik ga duimen dat de foto's dinsdag gunstig zijn.