Beste vriend is verliefd op mij geworden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: Beste vriend is verliefd op mij geworden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 09:32

Heb het ook gehad, een goede dierbare vriend die ook die gevoelens kreeg, de vriendschap was mij meer waard dan een relatie, ik wist dat een relatie geen stand bleef houden omdat hij bepaalde eigenschappen heeft die ik in een vriendschappelijke relatie prima vind maar in een relatie niet echt leuk vind. Dus heb ik dat heb uitgelegd, de vriendschap is er nog altijd, hij vond het toen niet leuk om te horen, was voor hem ook lastig om over die gevoelens heen te komen, dat heeft tijd gekost.
Wat Ibbel ook al aangeeft, is het niet zo dat hij denkt dat hij verliefd is omdat hij verdriet heeft gehad vanwege het beëindigen van de vorige relatie? Vind het niet netjes dat hij jouw nee niet accepteert.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 09:33

Hier een exact zelfde ervaring gehad en sleutelwoord is inderdaad: duidelijk zijn en ik ben nog steeds hele goede vrienden met die persoon dus het kan inderdaad zeker wel, als je maar duidelijk blijft.:)

anjali

Re: Beste vriend is verliefd op mij geworden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 12:58

Ik heb dit ook eens gehad- een man waar ik al 30 jaar een Platonische vriendschap mee had. Toen ging zijn relatie uit waardoor hij ineens geen sex meer had, iets wat voor hem heel belangrijk was. En toen wilde hij dat probleem met mij gaan oplossen. Verliefd was hij niet eens, alleen die behoefte. Toen ik dat afwees verbrak hij de vriendschap, met duidelijke opgave van reden. Nou ja, eerlijk is eerlijk, pech gehad dan en ik ben altijd blij als mensen duidelijk zijn over hun gevoelens. Je kunt ook in een vriendschap gewoon uit elkaar groeien waardoor het niet meer past.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 13:01

Lastig dit. Want je vriendschap ben je kwijt op het moment dat er 1 open is over gevoelens. Ondanks dat jullie het wss allebei niet kwijt willen is de vriendschap in stand houden vaak echt onmogelijk omdat je op eieren loopt en zeker als er in jouw leven ineens wel een man komt die je echt leuk vind, dan breek je zijn hart.

Frydis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-25 13:57

Bedankt voor alle reacties en adviezen.

@Rizette

Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik geen gevoelens voor hem heb ontwikkeld.

@Ibbel

Hij is inderdaad kort geleden gescheiden van zijn ex-vrouw. Hij heeft tegen mij gezegd dat ik geen bevlieging voor hem ben. In mijn optiek is het contact verbreken met hem niet nodig.

anjali schreef:
Ik heb dit ook eens gehad- een man waar ik al 30 jaar een Platonische vriendschap mee had. Toen ging zijn relatie uit waardoor hij ineens geen sex meer had, iets wat voor hem heel belangrijk was. En toen wilde hij dat probleem met mij gaan oplossen. Verliefd was hij niet eens, alleen die behoefte. Toen ik dat afwees verbrak hij de vriendschap, met duidelijke opgave van reden. Nou ja, eerlijk is eerlijk, pech gehad dan en ik ben altijd blij als mensen duidelijk zijn over hun gevoelens. Je kunt ook in een vriendschap gewoon uit elkaar groeien waardoor het niet meer past.

Dat is ook een van de hoofdredenen waarom ik geen relatie met hem wil.
Ik wil de leegte die hij voelt van zijn ex-vrouw niet opvullen.

Blijgeestig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 15:57

Frydis schreef:
Bedankt voor alle reacties en adviezen.

@Rizette

Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik geen gevoelens voor hem heb ontwikkeld.

@Ibbel

Hij is inderdaad kort geleden gescheiden van zijn ex-vrouw. Hij heeft tegen mij gezegd dat ik geen bevlieging voor hem ben. In mijn optiek is het contact verbreken met hem niet nodig.

anjali schreef:

Dat is ook een van de hoofdredenen waarom ik geen relatie met hem wil.
Ik wil de leegte die hij voelt van zijn ex-vrouw niet opvullen.

Je wilt geen relatie met hem omdat je geen bevlieging wilt zijn? Of wil je geen relatie omdat je hem niet leuk vind ? Dat zijn twee verschillende dingen. Ik vind het onduidelijk en dat is niet erg. Maar Misschien is het wel fijn om voor jezelf duidelijk te hebben wat je voelt. In de communicatie naar hem toe, en voor jezelf