Alles deed ik, schools lag, crawl, die vlinder slag of butterfly of hoe die ook noemt. Crawl op de rug was de minst leuke vondt ik.
Of het een goede sport is om af te vallen weet ik niet. Maar ik weet wel dat het ontzettend leuk was.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Herfstblad schreef:germie schreef:Zwemmen is een stuk minder intensief dan hardlopen, het is daardoor beter voor je gewrichten als je daar gevoelig voor bent.
Masters zijn gewoon de iets oudere senioren, volgens mij al vanaf 25 jaar. Je kunt nog prima bij de masters aan wedstrijden meedoen als je dat wilt.
Buiten zwemmen in open water vind ik het mooist.
Klopt, hardlopen is heel blessure gevoelig. Ik vind het ook leuk om te doen, maar constant klachten.
Maar stel je zwemt 3 keer per week 60 min of je rent 3 keer per week. Zit daar hele grote verschillen tussen?
Herfstblad schreef:Doubtless schreef:Je zwemt ongeveer 1,6km/uur. Bij de masters ligt het tempo hoger, doorgaans tussen 2,5 en 5km/uur. Je moet er dus rekening mee houden dat je (een van) de langzaamste bent in de beginnersbaan. Als je dat niet erg vindt kun je gewoon gaan. Als je dat wel erg vindt is het niet voor jou.
Echt? En ik heb al het gevoel dat ik heel fanatiek ben haha. Ik denk dat de helft langzamer zwemt bij het trimzwemmen. Hoe zorg ik dan dat ik wel op dat niveau kom? Nu is er niemand die mee kijkt natuurlijk.
Herfstblad schreef:Doubtless schreef:Je zwemt ongeveer 1,6km/uur. Bij de masters ligt het tempo hoger, doorgaans tussen 2,5 en 5km/uur. Je moet er dus rekening mee houden dat je (een van) de langzaamste bent in de beginnersbaan. Als je dat niet erg vindt kun je gewoon gaan. Als je dat wel erg vindt is het niet voor jou.
Echt? En ik heb al het gevoel dat ik heel fanatiek ben haha. Ik denk dat de helft langzamer zwemt bij het trimzwemmen. Hoe zorg ik dan dat ik wel op dat niveau kom? Nu is er niemand die mee kijkt natuurlijk.
Herfstblad schreef:Mama3 schreef:Ik zwem sinds februari 2x per week als revalidatie na een verkeersongeval.
Het is een onbelaste manier om al je spieren te trainen. Bij ons kan je doordeweeks 3 tot 4x per dag een uur, soms 2u banen zwemmen. In het wedstrijdbad of doelgroepenbad.
Ik zwem in het doelgroepenbad, vanwege het warme water. Dit is beter voor mijn spieren. In de eerste baan zwemmen mensen die revalideren of de kletstantes,hier mag je naast elkaar.
Baan 2 en 3 is echt banenzwemmen. Op sommige tijdstippen veel bejaarden die langzaam zwemmen. Maar die zijn meestal na een half uur weer weg.
Dat is wel echt fijn dat het zo is opgedeeld. Bij ons heb je wel 1 lijn neemt ongeveer 1/4 van het zwembad in beslag en achter die lijn zwemmen de snelle zwemmers en de rest van het zwembad is van iedereen. Ik zwem in 2 zwembaden en in het andere heb je geen lijn, maar volgens mij is wel overal het zelfde dat helemaal rechts van het zwembad de sneller zwemmers zwemmen en helemaal links de kletstantes. Doen ze bij jullie wel eens blokjes zwemmen? Dat doen vaak de snelle zwemmers. Dan zwemmen ze achter elkaar aan langs de laatste lijn op de bodem en gaan terug langs de kant. Ik kan dat nog niet bij houden dus zwem er nog naast, maar daar zwemmen vaak ook nog de kletsers.
xoranlover schreef:Ik heb jaren wedstrijden gezwommen en training gegeven.
germie schreef:Zwemmen is een stuk minder intensief dan hardlopen, het is daardoor beter voor je gewrichten als je daar gevoelig voor bent.
Masters zijn gewoon de iets oudere senioren, volgens mij al vanaf 25 jaar. Je kunt nog prima bij de masters aan wedstrijden meedoen als je dat wilt.
hagelslag schreef:germie schreef:Zwemmen is een stuk minder intensief dan hardlopen, het is daardoor beter voor je gewrichten als je daar gevoelig voor bent.
Hoe kan zwemmen minder intensief zijn?
De reden datbhet beter is voor je gewrichten is omdat je zonder je lichaamsgewicht kunt trainen.
Dus beter voor je gewrichten omdat het niet intensief is, bullshit!
hagelslag schreef:Hoe kan zwemmen minder intensief zijn?
De reden datbhet beter is voor je gewrichten is omdat je zonder je lichaamsgewicht kunt trainen.
Dus beter voor je gewrichten omdat het niet intensief is, bullshit!
Tallie1979 schreef:Hier zwem ik 2x per week.
1x Aqua joggen (pittig, maar leuk om te doen) en 1x banen zwemmen. Ik ben ook best een waterrat