Ooglidcorrectie, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 18:05

Koelen met erwtjes is handig maar appelstroop in een zakje en dat uit de diepvries werkt ook heel fijn. Misschien heb jij of iemand anders er nog wat aan.

c_alsemgeest

Re: Ooglidcorrectie, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 18:20

2cm? Dat is idd echt veel.
Hopelijk ben je snel van je zwelling af.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 20:58

Mm ik denk trouwens dat het ook niet klopt haha. Ik denk eerder 1 cm _O-

Vanmiddag ff geslapen, dat deed me wel goed.
Laatst bijgewerkt door Earth op 02-04-25 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 21:03

Bij mij is ook bij beide ogen 2 cm weggehaald, kan echt hoor!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 21:20

Ben benieuwd hoe het eindresultaat is. Nu een paar dagen dus niet zwemmen of duiken. Ik zou die 2 dagen niet kunnen zwemmen niet fijn vinden. Ik wil gewoon elk weekend kunnen duiken. Het is nu woensdag, dus zaterdag is het dan wel weer ok natuurlijk. Later in de week geholpen worden zou bij mij een absolute nogo zijn. Maar goed, als je zelf betaalt, dan kun je natuurlijk alles kiezen.

Maar heb eigenlijk veel meer ingezakte wenkbrauwen dan jij. Maar er gelukkig geen last van. Zolang het niet over de pupil zit wordt het ook niet vergoed en dat is wel een dingetje natuurlijk. Bij mij hangt 1 ooglid best veel na een hondenbeet helaas. Maar wegens die 2 dagen hersteltijd zie ik het niet zitten om er wat aan te laten doen.

Vind het dus ook knap dat je wel het aandurft en het geduld hebt. Ik zou met die dikke oogleden na het snijden absoluut niet over straat durven. Zou me echt kapot schamen. Maar er mee duiken zou ik dus totaal geen moeite hebben (en dat kan ook gewoon met hechtingen gelukkig). Ook paardrijden e.d. zou ik geen moeite mee hebben. Beetje diclofenac en gaan. Maar er mee een winkel bezoeken zou ik misschien vreemd genoeg heel veel moeite mee hebben. Starende blikken hou ik niet van. Komt denk ik door die hondenbeet, want soms vragen mensen er naar in het zwembad, naar de littekens op de bil en ik ben dat echt zo zat dat ik steeds meer ga denken om dan eens heel bot te reageren ook al kunnen ze er niets aan doen. Maar het irriteert mij, hou je kop dicht denk ik dan.
Laatst bijgewerkt door germie op 02-04-25 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 21:29

Fijn dat de ingreep meeviel, ik ben ook erg benieuwd naar het eindresultaat

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 21:29

Je mag 3 maanden niet zwemmen en duiken etc. ;)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 21:29

Jaren geleden laten doen, ik had er last van met mijn lenzen indoen. Bij mij is er ook veel vet weggehaald, dat drukte de boel naar beneden.

Even een weekje vrij genomen van het werk totdat de ergste blauwe plekken weg waren. Die dikke oogleden waren snel weg. Ik ben destijds bij de Velthuis kliniek geweest.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 21:30

Earth schreef:

Nee, is echt 2 dagen. Dan zijn de wonden genoeg genezen. 3 maanden is bullshit, maar dat geven artsen wel vaker aan. Die zijn veel te voorzichtig. Ik heb geleerd m'n eigen adviezen te volgen bij zulke dingen. Tillen is niet dragen. De belasting is compleet anders. En met hechtingen mag je vaak gewoon zwemmen. Dus is echt onzin om 3 dagen te wachten. Maar doe je het safe, dan laat je het op maandag doen en ga je op zaterdag weer duiken.
Je gaat geen 3 maanden van je leven weggooien met rustig aan doen. Ik niet in ieder geval. Heb dat besluit genomen na die hondenbeet. Voor mij is het leven me meer waard dan rust, zelfs als de zwelling dan iets langer duurt.

Maar ben benieuwd naar het eindresultaat bij je.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 21:35

Jaja het zal wel Germie :')

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 21:36

Ga je weer lekker germie?

Je doet dit wel vaker, in dit soort topics.

Prima als jij het medische advies niet wil volgen, maar in je gaat wel heel ver in advies geven wat tegen alle richtlijnen in gaat

Ben heel benieuwd naar het eindresultaat en of je verschil merkt met hoofdpijn.

Ik wil dit ook nog eens laten doen.
Laatst bijgewerkt door manonutjuh op 02-04-25 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 21:37

prompter schreef:
Jaren geleden laten doen, ik had er last van met mijn lenzen indoen. Bij mij is er ook veel vet weggehaald, dat drukte de boel naar beneden.

Even een weekje vrij genomen van het werk totdat de ergste blauwe plekken weg waren. Die dikke oogleden waren snel weg. Ik ben destijds bij de Velthuis kliniek geweest.

Bij mij was het gelukkig alleen maar vel, en geen vet. Ik trok echt met alles mijn wenkbrauwen op om beter te kunnen zien en ik voel gewoon dat het me vermoeider maakt dan ik al ben.

Ik kan ook niet wachten totdat het mooi wordt :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 21:37

Advies van de artsen is wel altijd extreem voorzichtig. Ik had toch echt niemand die de stallen voor me deed dus dat heb ik toch gewoon gedaan. Paarden moesten er toch uit en een schone stal, en gevoerd.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 21:47

Hier ook laten doen en was ondanks de arnica druppels echt bont en blauw :') zag er echt niet uit #)
Ik had het meer en deel gedaan vanwege mn hoofdpijn maar helaas daar heeft het niet voor geholpen maar zou het zo weer doen.
Tis even afzien vanwege het herstel en voorzichtig slapen en ik houd niet zo van ingrepen dus dat vond ik echt wel ff naar maar tis het echt waard.

Wat germie betreft lekker mee gaan zwemmen joh als het allemaal kan snap ik niet dat je er moeilijk over doet.
Lekker zwemmen en duiken met hechtingen heb je straks extra kijk gaatjes :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 21:50

germie schreef:
Earth schreef:

Nee, is echt 2 dagen. Dan zijn de wonden genoeg genezen. 3 maanden is bullshit, maar dat geven artsen wel vaker aan. Die zijn veel te voorzichtig. Ik heb geleerd m'n eigen adviezen te volgen bij zulke dingen. Tillen is niet dragen. De belasting is compleet anders. En met hechtingen mag je vaak gewoon zwemmen. Dus is echt onzin om 3 dagen te wachten. Maar doe je het safe, dan laat je het op maandag doen en ga je op zaterdag weer duiken.
Je gaat geen 3 maanden van je leven weggooien met rustig aan doen. Ik niet in ieder geval. Heb dat besluit genomen na die hondenbeet. Voor mij is het leven me meer waard dan rust, zelfs als de zwelling dan iets langer duurt.

Maar ben benieuwd naar het eindresultaat bij je.

Bullsh*t... het is minimaal 2 tot 4 weken om bacteriële infecties te voorkomen en voor een goede wondgenezing.
Dat jij zulke onzin wil doen en risico's wil nemen prima... jouw lijf, maar ga niet weer onzin verkondigen als waarheid op een openbare site waar je andere mensen in gevaar kan brengen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 21:57

Ik zeg ook niet dat ik 3 maanden niks ga doen, maar ik ga iig niet zwemmen. Of dan althans met mn hoofd onder water. Dat jij inderdaad dat soort domme dingen wel doet zegt meer over jouw eigenwijze brein dan over de artsen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 22:06

Ga jij maar lekker gelijk zwemmen en duiken hoor Germie. Lekker doen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 22:09

Dan doe je het lekker anders dan wat ik zou doen. Dat mag. Ik zeg niet dat je per se moet doen wat ik doe. Dus ik breng niemand in gevaar, en ik beledig ook niemand, wat jij wel doet. Mij was gewoon verteld dat ik 'de hechtingen even 24 uur droog moest houden'. Daarna kon alles er weer mee.
Dus zelfs advies van een arts opgevolgd met hechtingen.

Situatie is misschien iets anders. En je mag uiteraard een advies van een arts opvolgen, daar zeg ik niets van. Maar ik zou het ietsjes anders doen. Verder heb ik nergens advies gegeven. Ik heb alleen gezegd dat ik die 2 dagen niet zwemmen niet fijn zou vinden (ts had niet eens gezegd hoe veel het bij haar zou zijn). Kennelijk is bij jou wat anders gezegd. Maar mijn ervaring is dus dat het zelfs maar 24 uur is bij hechtingen van het ooglid. Andere arts, ander jaar, andere tijd, en bij mij was het zelfs ander land, en andere situatie, maar wel ooglid. Niets mis mee dus. Dus ik baseer mijn 'niet fijn vinden' op basis van mijn ervaring met hechtingen in een ooglid.

Verder schrijf ik ook dat ik benieuwd ben naar het eindresultaat en dat ik dus moeite zou hebben met de zwelling of blauwe plekken die langer aanhouden dan 2 dagen waarschijnlijk. Dus ik adviseer niets.
Laatst bijgewerkt door germie op 02-04-25 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 22:13

Jij draait het om... jij bent de vreemde eend in de bijt omdat je vaak medische adviezen aan je laars lapt in veel topics.
En dat is prima als het voor jou werkt. Maar ga andere mensen niet de richting van jouw onveilige keuzes opsturen door te verkondigen dat een gedegen dokters advies "bullshit" is.
Jouw visie strookt een stuk meer met bullshit op medisch gebied en is onverantwoord om het te delen als waarheid, zoals jij zo vaak doet hier op het forum.

Een arts uitlachen om een gedegen advies is gewoon kinderlijk gedrag.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 22:17

Nogmaals, en laat het dan alsjeblieft rusten: ik geef geen advies. Ik beschrijf dus wat mij is overkomen en dat was 24 uur een hechting in een ooglid droog houden. Meer niet. Dat was mij geadviseerd. En daarom noemde ik dus die 2 dagen, er gewoon vanuit gaande dat het dan voor iedereen die een hechting of wat dan ook in een ooglid heeft geldt. Dat is kennelijk niet zo. Prima.
Dan kom je op een punt dat de 1 dus gewoon die 24 uur blijft aanhouden (wat ik dus doe, want dat is me toen echt geadviseerd, dus alles wat dan later bij iets anders aan een ooglid langer is klopt niet in mijn ogen) en iemand die een ander advies krijgt en dat gelooft. Je mag een advies opvolgen, maar je mag ook een advies in de wind slaan en doet dan niets verkeerd. Maar ik heb geen advies gegeven, ik benoemde die 2 dagen omdat het dus bij mij echt om 24 uur droog houden ging.
Dat had ik misschien iets anders kunnen omschrijven, maar men hoeft er nu niet op door te gaan. Het was bij mij dus zelfs geen 2 dagen, maar slechts 24 uur droog houden en bij een ander is het 3 maanden en dat is prima voor de ts, maar voor mij zou dat absoluut niet tot de opties behoren. Verder even goede vrienden, maar ik heb nergens advies gegeven. Ik heb gewoon benoemd dat die 2 dagen voor mij niet fijn zouden zijn, gebaseerd op dus een eigen ervaring.
En dus geen medisch advies in dit geval aan de laars gelapt.

Laten we gewoon weer ontopic gaan en nogmaals, ik wens de ts echt een goed eindresultaat toe.
Laatst bijgewerkt door germie op 02-04-25 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 22:20

Ben benieuwd naar het geslonken resultaat als alles geheeld is straks! Ga die dr don even googlen.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 22:20

Zucht.. Het is zo jammer dit. Ik kwam vooral om ervaringen te lezen en het proces te volgen. Ook opmerkingen zoals “ ik zou echt niet naar de supermarkt gaan met littekens en zou me kapot schaken ” zijn niet nodig. Mijn vriend met een verbrijzeld onderbeen met 2 littekens van 25 cm lang en 2 cm breed aan beide kanten: die denkt daar niet over na hoor in korte broek in de supermarkt :') :') lekker gaan duiken en de operatie niet doen (of wel, zelf weten) dan kunnen we hier echte ervaringen lezen en het proces volgen.

TS ik ben benieuwd hoe snel het herstel gaat, ik volg even mee. Ik denk dat ik over een jaar of tien hier ook aan moet geloven namelijk.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 22:24

Hutcherson schreef:
Ben benieuwd naar het geslonken resultaat als alles geheeld is straks! Ga die dr don even googlen.

Ja ik ben ook benieuwd haha. Het kan me niet snel genoeg gaan. Als je kijkt, ik ben bij PA Loes geweest. Zij doet dit al heel lang en voor een lager bedrag omdat ze PA is. Leuke meid en ze heeft veel ervaring.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 22:30

Ik zit hier ook weleens over te denken.
Ook hangende oogleden, snel droge ogen ( maar vast geen verband).
Zijn er specifieke eisen om dit te “ mogen laten doen”, of kan dat eigenlijk altijd wel?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 22:33

Bij een privekliniek kun je dit gewoon laten doen als je het zelf betaalt. Je krijgt bij een goede kliniek wel een uitgebreide intake waarin je wensen en mogelijkheden worden besproken.