Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eefste

Re: Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 19:31

@x_Anne_X Met mn moeder gaat t redelijk. Tis beetje spannend omdat ze een zeldzaam soort infarct heeft gehad (gescheurde kransslagader). Hier is weinig over bekend en is ook niet te 'fixen' met een stand oid. Bijkomend is dat t vooral voorkomt bij zwangere en net bevallen vrouwen.. En dat t mogelijk een erfelijke aandoening is. Over 3 dagen moet ik naar de cardioloog voor mijn eerste onderzoek :( (mijn vader is ook aan hartfalen overleden, dus ik ben nu ineens een risico geval)

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 20:37

Wow wat heftig Eefste. Ik hoop echt dat er niks uitkomt bij de cardioloog en het niet erfelijk is. Niet echt een onbezorgde zwangerschap voor je zo, hopelijk vind je toch wat lichtpuntjes!

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 22:22

Zo dat is pittig Eefste.
Lijkt me erg moeilijk die onzekerheid, blijf goede hoop houden. :knuffel:

Hier kost een geslachtsecho €40.

Hier niet echt een voorkeur, alleen is mijn vader 2,5 jaar geleden overleden, en zou ik het heel mooi vinden om bij een jongetje hem te vernoemen.
Maar een meisje is net zo welkom alleen dan zonder vernoeming.
Mijn gevoel zegt dat we een jongetje krijgen, mijn vriend denkt juist een meisje :P

SaphiraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 22:44

Ik kom ook meepraten, ben 13 oktober uitgerekend.

Voor ons ons 2e kindje, onszoontje is bijna 8 maanden, dus wij hebben er strakjes 2 onder 2. Helaas wel weer voorlopig een medische zwangerschap totdat we de uitslagen binnen hebben van de vlokkentest. Helaas heb ik een erfelijke afwijking, waar we achter kwamen na de geboorte van ons zoontje die deze afwijking helaas ook heeft en daardoor een zorgen kindje is (gen uit zich heel variabel). Dus voor ons voorlopig nog even heel spannend. Ik ben qua geslacht echt blij met beide zolang het maar gezond is.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 08:50

Eefste schreef:
@x_Anne_X Met mn moeder gaat t redelijk. Tis beetje spannend omdat ze een zeldzaam soort infarct heeft gehad (gescheurde kransslagader). Hier is weinig over bekend en is ook niet te 'fixen' met een stand oid. Bijkomend is dat t vooral voorkomt bij zwangere en net bevallen vrouwen.. En dat t mogelijk een erfelijke aandoening is. Over 3 dagen moet ik naar de cardioloog voor mijn eerste onderzoek :( (mijn vader is ook aan hartfalen overleden, dus ik ben nu ineens een risico geval)

O pff zit allemaal niet mee dus.
Heel veel succes bij de cardioloog van de week :*

Hier zou vooral een meisje "fijn" zijn omdat we dan uit de naam zouden zijn.
Jongens namen vinden we zo moeilijk.
En het is sowieso kansloos. Want voor onze eerste date hadden we al besloten dat als we ooit een dochter mochten krijgen ze Jade Jolien moest gaan heten.

Dus die grote zekerheid van ja dit is hem zullen we nooit meer krijgen.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 08:51

danielle_x schreef:
Zo dat is pittig Eefste.
Lijkt me erg moeilijk die onzekerheid, blijf goede hoop houden. :knuffel:

Hier kost een geslachtsecho €40.

Hier niet echt een voorkeur, alleen is mijn vader 2,5 jaar geleden overleden, en zou ik het heel mooi vinden om bij een jongetje hem te vernoemen.
Maar een meisje is net zo welkom alleen dan zonder vernoeming.
Mijn gevoel zegt dat we een jongetje krijgen, mijn vriend denkt juist een meisje :P

Zou heel mooi zijn <3
Is er geen meisjes variant te maken van zijn naam?

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 21:33

Dank voor jullie lieve reacties. T komt uiteindelijk vast allemaal goed hier. Maar echt heel chill ben ik idd nog niet geweest. Wie weet komt t nog, en anders is t ook gewoon wat t is.

Ah Danielle_x ik snap dat vernoemen echt iets heel moois zou zijn!!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 06:40

Oh leuk een topic!
Ik kom me ook melden :o
Zwanger van het eerste kindje en 11september uitgerekend.

Geslacht weten we pas 8 april.
Mijn gevoel zegt meisje, mijn man denkt een jongetje.
Fijn eerst trimester gehad want ik weet pas sinds 3-4 weekjes ongeveer dat ik zwanger ben :Y)
Opzich voel ik me heel goed alleen heel erg moe :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 14:44

Wat leuk al die nieuwe aanmeldingen hier!

Zo te lezen heb ik niks te klagen met m'n beetje misselijkheid en vermoeidheid. Jeetje wat een zorgen hebben sommige van jullie. Ik duim voor iedereen dat het helemaal goed komt!

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 15:43

Hebben jullie je kraamzorg allemaal geregeld al?
Ik kreeg net een mail van de kraamzorg instelling hier (enige in de regio zo ongeveer) dat ze me niet kunnen helpen omdat ze helemaal vol zitten in september. Wensen met succes met het vinden van een ander. Dat wordt een leuke zoektocht ;) (komt overigens vast goed hoor, heb nog even)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 15:51

Jeetje dat wordt nog lastig dan, als dat de enige in de regio is... Wellicht een ZZP-er proberen?

Wij hebben het een paar weken geleden geregeld. De verloskundige waarschuwde dat we dat ook op tijd moesten doen, dus direct aangemeld en ze hadden gelukkig nog plek.

Opvang ook kunnen regelen, al moesten we daar wel een andere dag voor doen (donderdag nemen ze niemand aan op de wachtlijst en maandag zou augustus 2026 worden). Gelukkig heeft mijn man best flexibel werk wat kantoordagen betreft en kan hij vanaf januari op vrijdag naar kantoor. Vrijdag hebben ze op de opvang wel direct plek.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 16:50

Hier de kraamzorg direct geregeld en die hadden gelukkig nog plek, opvang moet ik nog even achteraan :)
Verder heb ik nog niet veel geregeld kwa spullen, wil eerst weten wat het is :D

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 20:48

Welkom Kimley!

Hier kraamzorg ook geregeld na onze eerste afspraak bij de verloskundige. Gelukkig hadden ze nog plek!

Maar als dat de enige in de regio is, kan dat nog wel een uitdaging worden? Hopen dat ze toch ergens in de buurt nog een plekje hebben.

Hier nog steeds geen uitslag van de nipt, aankomende donderdag is het 2 weken geleden.
Dat lange wachten maakt mij toch een soort van onzeker :o Al weet ik dat het nog binnen de termijn is.

Mijn vader heet Paul, en dan vind ik Pauline of Paula niet iets voor ons als 2e meisjes naam.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 22:03

Eefste schreef:
Hebben jullie je kraamzorg allemaal geregeld al?
Ik kreeg net een mail van de kraamzorg instelling hier (enige in de regio zo ongeveer) dat ze me niet kunnen helpen omdat ze helemaal vol zitten in september. Wensen met succes met het vinden van een ander. Dat wordt een leuke zoektocht ;) (komt overigens vast goed hoor, heb nog even)

Pff wat een gedoe zeg.

Hier keuze zat gelukkig.
En al bevestiging dat we definitief ingeschreven zijn.

Ik zou zo graag onze vorige kraamhulp willen maar die werkt tegenwoordig in t ziekenhuis op de kraamafdeling en niet meer thuis helaas.

Opvang wel ingeschreven maar nog op de wachtlijst.
Voordeel is dat ik er (op andere vestiging) werk en ik dus voorrang krijg.
Ze plannen vaak pas 6 maanden van te voren dus komt wel.

Willen sowieso beide nog tijdje 1 dag ouderschapsverlof opnemen zodat baby pas ergens rond 6/9 maanden naar de opvang hoeft.

Jade heeft met 10 weken al 2 keer een dag gewend. In de week dat ze zou starten ging de hele wereld en dus ook de opvang op slot (corona) dus ben ik nog 8 weken met dr thuis geweest <3
Wat zo fijn was want ik moest alweer werken toen ze 2 weken oud was.
Nu gewoon heerlijk recht op 6 weken vrij

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 22:04

danielle_x schreef:
Welkom Kimley!

Hier kraamzorg ook geregeld na onze eerste afspraak bij de verloskundige. Gelukkig hadden ze nog plek!

Maar als dat de enige in de regio is, kan dat nog wel een uitdaging worden? Hopen dat ze toch ergens in de buurt nog een plekje hebben.

Hier nog steeds geen uitslag van de nipt, aankomende donderdag is het 2 weken geleden.
Dat lange wachten maakt mij toch een soort van onzeker :o Al weet ik dat het nog binnen de termijn is.

Mijn vader heet Paul, en dan vind ik Pauline of Paula niet iets voor ons als 2e meisjes naam.

Paulie?

Wij zouden graag onze vaders vernoemen als t een jongetje wordt. Maar niet te doen om van 2 namen 1 te maken.

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 22:16

Helaas heb ik geen inspiratie wat betreft namen. De eerste was al geboren en toen gingen we met spoed toch verder brainstormen, we waren het echt niet met elkaar eens. Gelukkig nu allebei heel blij met de gekozen naam :)

Kraamzorg hebben wij direct na de eerste echo geregeld; net als het kdv. Voor de kraamzorg gelukkig inmiddels een bevestiging, kdv horen we ook pas over een paar maanden. Hopelijk hebben we voorrang omdat het kind 2 is, maar het zit er vooralsnog vol. Mocht je geen kraamzorg kunnen vinden dan zou ik zeker op zoek gaan naar een zzp’er! Desnoods voor halve dagen, zodat er hulp is bij het opstarten en voor alle checks. Ik hoop dat je iemand vindt, maar gelukkig heb je nog wel ruim de tijd.

SaphiraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 23:02

Oh wat een ellende met de kraamzorg en dat die bij sommige dus al vol zit. Met mijn vorige zwangerschap kreeg ik die waarschuwing ook al om het optijd te regelen ivm de drukte en ik was toen ook uitgerekend in de vakantie periode.

Ik heb nu nog geen kraamzorg geregeld. Ik ga hier zodra ik een hartslag heb gehoord wel alvast achteraan. Ik wil niet wachten tot de uitslag van de onderzoeken om dan vervolgens te laat te zijn met het regelen van kraamzorg. Kraamzorg lijkt mij toch wel erg fijn. Ik heb dit na mijn vorige bevalling niet gehad.

Kdv hoop ik binnenkort ook te regelen, ik zit nu nog te wachten totdat ik akkoord heb dat mijn zoontje kan komen, die zit nu nog op een medisch kinderdagverblijf voor 2 dagen. Maar dat is hopelijk binnenkort niet meer nodig.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 09:54

Ik mag morgen opnieuw prikken voor de nipt. Het lab heeft mijn bloed vernietigd omdat het systeem het niet aankon dat mijn naam officieel met ë geschreven wordt.
Morgen prik ik dus bij een ander lab :+

Hoe gaat het verder met jullie?

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 10:40

Wauw, dat is ook balen |o

Wij krijgen dinsdag eindelijk te weten of het een jongetje of meisje is <3
Verder gaat het hier wel oke, ben erg moe maarja dat hoort erbij zeggen we dan maar :D

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 10:40

danielle_x schreef:
Ik mag morgen opnieuw prikken voor de nipt. Het lab heeft mijn bloed vernietigd omdat het systeem het niet aankon dat mijn naam officieel met ë geschreven wordt.
Morgen prik ik dus bij een ander lab :+

Hoe gaat het verder met jullie?

Oke lekker dan..

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 10:42

Kimley schreef:
Wauw, dat is ook balen |o

Wij krijgen dinsdag eindelijk te weten of het een jongetje of meisje is <3
Verder gaat het hier wel oke, ben erg moe maarja dat hoort erbij zeggen we dan maar :D

O spannend!

Wij hebben echo voor 10 mei gepland. Nog even geduld dus

Flauw je mag nipt niet inplannen voor je termijnecho gehad hebt.
Die is 14 april pas.
Maar we gaan 18 april op vakantie.
En we weten door ivf exact hoe ver ze is:+

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 11:47

Jeetje Danielle, lekker dan. Wat een stomme systeemfout zeg...

Anne: Bij ons hoefde je de nipt niet te plannen. Ik kreeg bij de termijnecho een formulier mee en kon zo in het ziekenhuis bloed laten prikken. Hopelijk kan dat bij jullie ook, zodat jullie nog vóór de vakantie kunnen!

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 12:20

Je zou toch denken dat ze vaker mensen hebben met een ë in hun naam, gooien ze dan standaard al het bloed weg? Lijkt mij dat er dan iets in het proces mag wijzigen :')

De nipt mocht hier ook pas na de termijnecho, maar de vk gaf de tip om de afspraak wel alvast in de plannen. Hierdoor konden we een dag na de termijnecho direct bloedprikken. Helaas zal je de uitslag dan wel pas in je vakantie krijgen…

Spannend Kimley! Wij krijgen het ook volgende week te horen, ik ben er bijna zenuwachtiger voor dan de 13 weken echo.

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 12:24

Hi!

Ik twijfelde een beetje in welk topic ik mij zou aanmelden, maar ik denk dat deze het beste past! onze uitgerekende datum is 01 september, en wij verwachten een 2e kindje.

Hopelijk mag ik hier ook mee praten, ik ga de voorgaande pagina's nog even bijlezen :)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 12:46

13 weken echo heb ik überhaupt niet gehad want toen we erachter kwamen en een termijn echo deden was ik al 14 weken :')

Nipt test gaan wij niet doen. 20 weken echo wel..