Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Picopico schreef:Die armbandjes heten sea band. Het zijn elastische stoffen bandjes met een knopje aan de binnenkant van je pols. Ik heb ze tot nu toe vooral tijdens lange boottochten gebruikt, maar ook bij wagenziekte. Bij mij helpen die dingen in elk geval wel. Ze schijnen te werken tegen elke vorm van misselijkheid, ook door griep bijvoorbeeld. Het voordeel van die bandjes is dat je er niet suf van wordt en ze werken meteen. Je krijgt er alleen na een tijdje een afdruk van en het kan voelen of je handen gaan slapen. Tenminste, dat heb ik
Toevoeging: frisse lucht doet ook veel, dus doe het raam open. En dit klinkt onlogisch, maar zorg ervoor dat je voldoende eet. Ik heb gemerkt dat ik met een lege maag juist sneller misselijk word.
Cookies schreef:Ik heb ooit eens van de arts van die stickers gehad tegen reisziekte. Die werkten perfect. En ook geen last gehad van slaperigheid. Van pillen word ik wel slaperig.
Ik heb erg last van zeeziekte.
blauwdruivje schreef:In Duitsland verkopen ze zonder recept superpepp... Dat is een kauwgum en ik werd er niet moe van en het werkte echt heel goed tegen reisziekte. Je kunt het zelfs nog nemen op het moment dat je misselijk bent. Van andere Reistabletten val ik meteen in slaap. Ik heb het in Nederland niet kunnen vinden nog.
Maar heb ook niet gezocht meer de laatste tijd.
https://meinarztbedarf.com/nl-nl/produc ... 6jEALw_wcB
Oh ik zie wel een Nederlandse versie in tabletvorm. Daar staat dan wel weer in de bijsluiter dat je slaperig kunt worden en geen auto moet besturen.
henshem schreef:De reliefband is duur maar het heeft mij veel vrijheid en plezier gegeven omdat ik nu zonder ziek te worden in het vliegtuig kan, met de boot kan enz.
Ik leen hem onderweg als ik redelijk oké ben ook regelmatig even uit aan zieke mensen en binnen 5 a 10 minuten is de misselijkheid weg.
De seabands deden bij mij niets en van pilletjes word ik nog beroerder.
henshem schreef:De reliefband is duur maar het heeft mij veel vrijheid en plezier gegeven omdat ik nu zonder ziek te worden in het vliegtuig kan, met de boot kan enz.
Ik leen hem onderweg als ik redelijk oké ben ook regelmatig even uit aan zieke mensen en binnen 5 a 10 minuten is de misselijkheid weg.
Earth schreef:henshem schreef:De reliefband is duur maar het heeft mij veel vrijheid en plezier gegeven omdat ik nu zonder ziek te worden in het vliegtuig kan, met de boot kan enz.
Wat een belachelijke prijs zegIk lees op internet dat er een heleboel mensen zijn die er ook geen baat bij hebben.
henshem schreef:Een reliefband aanschaffen. Beste uitvinding ooit voor mensen met wagenziekte. https://www.reliefband.nl/
Oscar schreef:Heb je weleens geprobeerd om met volle maag te rijden?
Het klinkt tegenstrijdig, maar ik voel me veel beter als ik vettigheid op heb. Dus eerst een Big Mac en dan rijden maar