Wagenziekte en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 10:12

Ik heb ooit eens van de arts van die stickers gehad tegen reisziekte. Die werkten perfect. En ook geen last gehad van slaperigheid. Van pillen word ik wel slaperig.
Ik heb erg last van zeeziekte.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 10:14

Picopico schreef:
Die armbandjes heten sea band. Het zijn elastische stoffen bandjes met een knopje aan de binnenkant van je pols. Ik heb ze tot nu toe vooral tijdens lange boottochten gebruikt, maar ook bij wagenziekte. Bij mij helpen die dingen in elk geval wel. Ze schijnen te werken tegen elke vorm van misselijkheid, ook door griep bijvoorbeeld. Het voordeel van die bandjes is dat je er niet suf van wordt en ze werken meteen. Je krijgt er alleen na een tijdje een afdruk van en het kan voelen of je handen gaan slapen. Tenminste, dat heb ik :)

Toevoeging: frisse lucht doet ook veel, dus doe het raam open. En dit klinkt onlogisch, maar zorg ervoor dat je voldoende eet. Ik heb gemerkt dat ik met een lege maag juist sneller misselijk word.

Hier zowel mijn dochter als ik hebben baat bij sea band.
Tegenwoordig ook te krijgen bij de etos ect.
Ik heb ze standaard in de auto van mijn man liggen en voor mn dochter een setje in mijn auto.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 10:15

Cookies schreef:
Ik heb ooit eens van de arts van die stickers gehad tegen reisziekte. Die werkten perfect. En ook geen last gehad van slaperigheid. Van pillen word ik wel slaperig.
Ik heb erg last van zeeziekte.

Scopolamine pleisters. Ook die geven volgens de bijsluiter sufheid en mogen niet gebruikt worden door chauffeurs, piloten etc...

Cookies

Re: Wagenziekte en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 10:27

Oh dat wist ik niet. Ik heb daar geen last van gehad en met de pillen wel. Maar dan is dit dus ook geen optie.

Verder is inderdaad naar de horizon blijven kijken, zorgen voor voldoende frisse lucht ook erg helpend.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 10:29

Ik heb ook bandjes. Ik ben gelukkig niet wagenziek, maar heb wel last van zeeziekte.
Voor mij werken ze goed.
Mijn ervaring is dat je minder reisziek wordt als je kunt zien, trouwens, dus ik zou niet opteren voor 's nachts rijden.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 10:37

Ik zou het niet in één keer rijden en ook overdag rijden. Als je snel misselijk wordt en de horizon niet kan zien? Frankrijk is hartstikke leuk, 's ochtends lekker fris en fruitig in de auto stappen. Jij eerst 3 a 4 uur rijden. Dan neemt je bijrijder het over en pak jij je pilletje. Slaap jij even en ben je halverwege de middag in een leuk stadje waar jullie een hotelletje pakken. Lekker wandelen, terrasje, hapje eten. Goed slapen en dan de volgende ochtend op tijd in de auto en ben je begin van de middag waar je moet zijn. En je vakantie is een dag eerder al begonnen. Is toch veel leuker dan gesloopt en misselijk aankomen op de plaats van bestemming?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 11:44

blauwdruivje schreef:
In Duitsland verkopen ze zonder recept superpepp... Dat is een kauwgum en ik werd er niet moe van en het werkte echt heel goed tegen reisziekte. Je kunt het zelfs nog nemen op het moment dat je misselijk bent. Van andere Reistabletten val ik meteen in slaap. Ik heb het in Nederland niet kunnen vinden nog.

Maar heb ook niet gezocht meer de laatste tijd.

https://meinarztbedarf.com/nl-nl/produc ... 6jEALw_wcB

Oh ik zie wel een Nederlandse versie in tabletvorm. Daar staat dan wel weer in de bijsluiter dat je slaperig kunt worden en geen auto moet besturen.

Ik heb dit dus gehad en ik schrok me dood want het leek wel of m'n tong verlamde. Was echt heel bizar spul wat ik meteen weg heb gegooid haha.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 12:21

De reliefband is duur maar het heeft mij veel vrijheid en plezier gegeven omdat ik nu zonder ziek te worden in het vliegtuig kan, met de boot kan enz.

Ik leen hem onderweg als ik redelijk oké ben ook regelmatig even uit aan zieke mensen en binnen 5 a 10 minuten is de misselijkheid weg.

De seabands deden bij mij niets en van pilletjes word ik nog beroerder.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 12:25

Misschien helpt het om niet in het donker, maar juist overdag te rijden?
Ik moet om me heen kunnen kijken, en dat werkt het beste als het gewoon licht is.

Ik word niet suf van reisziekte tabletjes, maar officieel mag je er inderdaad niet mee rijden. Dus daarmee oppassen, en vooraf uitproberen wat voor jou werkt. Misschien ook kijken naar hoe lang ze werken; kun je er wel eentje nemen als jij het komende blok even niet rijdt?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 12:45

henshem schreef:
De reliefband is duur maar het heeft mij veel vrijheid en plezier gegeven omdat ik nu zonder ziek te worden in het vliegtuig kan, met de boot kan enz.

Ik leen hem onderweg als ik redelijk oké ben ook regelmatig even uit aan zieke mensen en binnen 5 a 10 minuten is de misselijkheid weg.

Hoe gaat dat met bewegen zo'n band, is het net als een horloge? Ik zou het met zeilen willen gebruiken maar ben dan wel aan boord bezig dus als hij dan steeds verschuift en niet meer werkt is het het geld misschien niet waard. Maar als hij stevig zit is het een mega goede voor mij.
Het is momenteel echt een dealbreker om op pad te gaan met de zeilboot, mijn vriend vind het echt niet tof als hij door mijn misselijkheid ineens alles alleen moet doen namelijk.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 12:53

henshem schreef:

Wat een belachelijke prijs zeg := Ik lees op internet dat er een heleboel mensen zijn die er ook geen baat bij hebben.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 12:55

Earth schreef:
henshem schreef:

Wat een belachelijke prijs zeg := Ik lees op internet dat er een heleboel mensen zijn die er ook geen baat bij hebben.

ze hebben wel een niet goed geld terug actie. Maarja dan moet het wel net in die 14 dagen duidelijk zijn dat hij niet werkt. Dat vind ik vrij kort, aangezien ik wel van het weer afhankelijk ben of ik zeeziek word of niet.
Ik moet wel zeggen dat het het me waard zou zijn als ik zou weten dat het echt werkt.
Zeeziek zijn verpest je hele vaarplezier.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 13:03

Ja ik vind dat ook veel te kort, zeker voor die prijs. :=

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 13:32

henshem schreef:
Een reliefband aanschaffen. Beste uitvinding ooit voor mensen met wagenziekte. https://www.reliefband.nl/

Werkt deze echt. De drukpunt bandjes doen bij mij nl ook niets

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 13:36

Ik heb al 10 jaar de bandjes van de ANWB en die werken bij mij echt super goed.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 14:33

Bandjes en pilletjes hielpen niet bij mijn dochter. Gelukkig lijkt ze er nu overheen te groeien. Maar het kan nog steeds soms onverwachts toeslaan.

Ik had het vroeger zelf ook. Heel vervelend. Ik had altijd behoefte aan koelte en frisse lucht.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 14:36

Cayenne schreef:
Naast de tips die al gegeven zijn ook de meest logische als passagier: niet op je telefoon kijken maar vooruit blijven kijken.
Zodra ik op mijn telefoon oid ga kijken gaat het mis.

Precies, ook bijvoorbeeld kaartlezen kan al genoeg zijn om misselijk te worden. :j

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 14:39

Mensen worden juist wagenziek zonder lezen of telefoonkijken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 14:40

Ik word al misselijk in een hangmat soms.

Maar als ik voorin zit en goed voor me kijk valt het mee. En niet op m’n telefoon inderdaad. En cola drinken helpt bij mij ook.

Je zou evt de huisarts kunnen vragen voor tips?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 14:49

Heb je weleens geprobeerd om met volle maag te rijden?
Het klinkt tegenstrijdig, maar ik voel me veel beter als ik vettigheid op heb. Dus eerst een Big Mac en dan rijden maar :D

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-25 15:02

Bedankt allemaal voor de tips!

Het plan om snachts te gaan rijden is voornamelijk om dit voor de hondjes te gaan doen. Doordat het donker is zullen ze makkelijker gaan slapen waardoor we het grootste gedeelte kunnen rijden als ze normaal toch ook zouden slapen.

Gelukkig kan ik heel makkelijk overdag slapen. Dus kan gewoon goed uitgerust aan de reis beginnen.

Wanneer het toch niet gaat gaan we uiteraard een hotel in.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 15:21

Boras schreef:
Mensen worden juist wagenziek zonder lezen of telefoonkijken.

Ik ben na 2 seconden op mijn telefoon kijken al draaierig, vooral als de weg niet recht is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 16:17

Oscar schreef:
Heb je weleens geprobeerd om met volle maag te rijden?
Het klinkt tegenstrijdig, maar ik voel me veel beter als ik vettigheid op heb. Dus eerst een Big Mac en dan rijden maar :D

Dat is de beste tip ooit. :j

Gewoon altijd...
Tegen alles. :j

:') _O-

Ogen dicht moet ik ook niet doen, dat is ook zeker weten misselijk worden.
Maar inderdaad op de telefoon kijken ook niet.

Op de motor word ik nooit ziek, daar hang je automatisch de goede kant in.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 16:23

Bij mij werken homeopatische korrels Nux Vomica goed.

Ik kreeg ze heel lang geleden voorgeschreven voor zwangerschapsmisselijkheid en kreeg op een gegeven moment in de gaten dat ik in een rijdende auto op de kaart (ja, die had je toen nog!) kon kijken zonder misselijk te worden. Ik kon zelfs lezen in de auto. Normaal kon ik dat echt niet.

Als ik zelf rij heb ik nooit last. En als ik ernaast zit, dan moet ik naar buiten kijken en als ik toch wat misselijk word (toch op mijn telefoon gekeken) dan naar een stilstaand object kijken en zo lang mogelijk daarnaar blijven kijken. Dan gaat het weer over. Dat object is bijv. een boom, verkeersbord, boerderij of viaduct.

En inderdaad nooit met een lege maag gaan rijden.

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 16:46

Cinnarizine helpt bij mij goed en heb er eigenlijk altijd mee auto gereden.
En idd genoeg eten en drinken, evt kauwgom kauwen.

Soms wil ik juist lekker kletsen en om me heen kunnen kijken (horizon zien), soms juist muziekje aan en ogen dicht. In ieder geval niet op telefoon kijken of boek lezen