Vitamines bijslikken doormiddel van gummys

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ievie

Re: Vitamines bijslikken doormiddel van gummys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 00:06

Ik had magnesium kauwtabletten met citroensmaak van de decathlon. Vond ze zelf echt top. Deed me een beetje denken aan Dextrose-energy qua smaak.

Lukt het je om geen enkele pillen te slikken? Via m’n arts heb ik fijne kleine pillen voor VitD.

Grote pillen krijg ik ook echt nog weg. Heb al menig benauwde momenten gehad omdat het bleef hangen..

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 00:13

Magnesium smeren heeft geen zin. Kort uitgelegd: https://www.radboudumc.nl/nieuws/2023/v ... n-de-baaij

Ik heb geen moeite met pillen slikken, maar heb een tijdje deze bruistabletten gebruikt omdat ze hooggedoseerd zijn en ik ze wel lekker vond: https://www.etos.nl/producten/lucovitaa ... wsEALw_wcB

Uiteraard zit er een smaak aan - bosbessenlimonade als je het mij vraagt - maar aan gummies zit net zo goed een smaak.

Zowel magnesium als vitamine D is inderdaad ook als kauwtablet te koop. Voor vitamine D kun je ook nog naar druppels kijken. Dan gaat het om een of twee drupjes per dag. En ja, je proeft het natuurlijk allemaal want aan alles wat je eet of drinkt zit nou eenmaal een smaak, maar er is misschien makkelijker aan te wennen dan aan grote pillen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 00:22

Ik denk dat je in jouw geval het best advies kunt inwinnen bij je MLD arts of apotheker. Een serieus tekort aan vitaminen en mineralen kan echt schade toebrengen.
Is je bloed al eens onderzocht op deze waarden? Dat lijkt mij wel zinvol.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 00:41

Maureen95 schreef:
Hoi!

Toen ik heel jong was, heb ik een cyste bij mijn lever weg moeten laten halen, waardoor ze mijn lever voor een deel verwijderd hebben. Nu is deze grotendeels terug gegroeid, maar kan ik nog steeds slecht vitamines opnemen.

Ik ben dus een onwijs slechte pillenslikker... Ik moet daarvan kokhalsen en soms gaat dit dus ook wel eens fout. Omdat ik merk dat ik pijnlijke spieren heb, wil ik graag magnesium bij gaan nemen. Nu heb ik magnesium pillen maar dit zijn onwijs grote pillen die ik niet weggeslikt krijg.

Nu kwam ik gummys tegen, waar je op kan kauwen en ook niet vies smaken. Zijn er bokkers die hier vitamine gummys nemen en waarbij je echt effect voelt? Zowel pillen als zakjes krijg ik niet binnen zonder te kokhalsen en dat het soms fout gaat. :o

Voorbeeld wat ik tegenkwam:
https://www.haarshop.nl/yummygums-magnesium-60-gummies

Ik ben opzoek naar Magnesium, Vitamine D (dit maakt mijn lichaam slecht aan) en een eventueel supplement voor energie en/of dagelijkse vitamines.

Ik hoor graag jullie ervaringen :)

Ik heb magnesium van het ziekenhuis gehad en dat was gewoon een drankje. Smaakte niet eens vies ook.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 08:12

Krijg je wel b12 injecties?

Magnesium kun je het beste voeten badjes mee nemen, je kunt zechsal vlokken oplossen. Werkt beter dan supplementen. Met jouw klachten kun je ook in bad gaan met magnesium vlokken. Als het erg prikt betekent dat je echt tekort hebt.

Vitamine D kun je in druppel vorm nemen, neem dan wel druppels van 1000 iu.

B12 kun je in smelttablet nemen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 08:23

Magnesium olie is wel fijn :j

En toch kijken of je kan oefenen met leren pillen slikken....?
Lukt het ook niet als je een kommetje dikke vla ofzo hebt en het dan in een schep vla mee doorslikt?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 09:53

Je zou voor magnesium de smelttabletten van Schüssler kunnen proberen. Die smaken echt prima, neutraal, maar zeker niet vies. Ze zijn van goede kwaliteit.
https://www.celzouten.eu/celzout-07-magnesium-phosphoricum-400-tabl-100g/?channable=03384769640032303738f0&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwvr--BhB5EiwAd5YbXsdtgrLGdxJZHiRd4Lh7fPAqDsIIdNWiByeISEh0MNbKX5ip4yX94xoCn1cQAvD_BwE

Van vitamine D bestaan er echt hele kleine pilletjes, die zou je misschien door wat yoghurt of ander eten kunnen doen om op die manier door te slikken? Dan heb je niet eens door dat je het doorslikt.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 22:38

Geen idee of gummys net zo goed werken als tabletten slikken, maar toen ik een vitamine in tablet-vorm had vergat ik hem vaak. En nu ik een multivitamine in gummyvorm heb denk ik iedere dag "oeh ik mag mijn 'snoepje' nog". Het innemen is er in elk geval een stuk leuker en lekkerder van geworden :')

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 22:41

Hema heeft magnesium bruistabletten. Ideaal en samen nog lekker ook.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 23:36

Paranoten bevatten veel magnesium. Misschien elke dag een nootje eten? Je mag er niet heel veel van eten, want anders krijg je teveel selenium binnen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 23:56

Vit D heb je ook in druppels. Vrij smaakloos en maar 4 druppels per dag.
Magnesium schijn je ook goed op te nemen via je huid, misschien eens een spray oid proberen?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 00:26

Jasmijn159 schreef:
Magnesium schijn je ook goed op te nemen via je huid, misschien eens een spray oid proberen?

Volgens het Radboud neem je Magnesium niet goed op via je huid. Ze hebben mensen in de magnesium rijke Dode Zee laten zwemmen en dat had geen invloed op de opname van magnesium. Opname door de huid kunnen we dus doorstrepen.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 04:38

Zoolgangster schreef:
Jasmijn159 schreef:

Volgens het Radboud neem je Magnesium niet goed op via je huid. Ze hebben mensen in de magnesium rijke Dode Zee laten zwemmen en dat had geen invloed op de opname van magnesium. Opname door de huid kunnen we dus doorstrepen.

Ik ga onwijs goed op magnesium badjes dus geloof er niks van

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 07:58

Hier ook ervaring met insmeren met magnesium olie tegen spierpijn en wel of niet smeren maakt erg veel verschil. Onderzoeken zijn ook niet heilig wat dit soort dingen betreft.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 22:42

Zoolgangster schreef:
Jasmijn159 schreef:

Magnesium is er in verschillende samenstellingen (tauraat, malaat, bisgyclynaat etc) en daarmee ook verschillende wel of niet werkzame routes van opname.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 23:05

ik gebruik de metarelax zakjes, dat drink je en ik vind het lekker, proeft naar citroen of limoen,