LoLa_108 schreef:Ik ben een ontzettend slechte slaper helaas... als ik is 8 uur slaap krijg is dat heel wat en een prestatie. Zowel inslapen als doorslapen is een probleem. Meestal lig ik nog 1 a 2 uur lang te draaien en malen voordat ik in slaap val. Als ik dan slaap, slaap ik meestal tot 2 a 3 uur goed door, daarna word ik elk uur wel wakker.
Ik probeer dingen zoals geen schermtijd van te voren, niet te laat sporten oid, geen cafeïne, niet eten 3 uur van te voren, melatonine. Maar het heeft allemaal weinig tot geen effect.
Vast routine is t geen wat mij niet lukt ivm onregelmatig werken. Ik draai dag, avond en nacht diensten. Hierdoor kan ik niet elke dag om de zelfde naar bed of opstaan. Dit maakt het allemaal erg lastig. Heb er wel eens over nagedacht om te stoppen met de zorg om een regelmatiger werkritme en rust ritme dus ook, maar heb het ontzettend naar mijn zin op werk... struggels zijn reel....
Ik lees uit belangstelling dit topic, ik vind mijzelf helemaal geen slechte slaper maar 8 uur haal ik nooit. Maar vind dat ook niet zo'n probleem. Meestal slaap ik 7 uur probleemloos en zo nu en dan een slechte nacht met veel wakker en er maar uit. Maar in totaal wil ik niet klagen. Prima zo. Ben niet altijd uitgerust maar weet niet of dat van het slapen komt of van wat anders. Dus als ik zelf zou vinden dat ik 8 uur zou moeten slapen ga ik denk ik ook het idee hebben dat ik slecht slaap omdat dat niet lukt.