Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
silver_eagle schreef:Een goede vriendin (47) heeft recent een zware beroerte gehad en ligt voorlopig nog in het ziekenhuis.
Vanuit onze vriendengroep hebben we geld ingezameld om een kado voor haar te kopen, om haar een hart onder de riem te steken en hopelijk even te laten lachen in deze moeilijke tijden.
Maar wat geef je zo iemand nu kado?
Ook willen we haar partner een kleine attentie geven.
Zouden jullie eens mee willen denken?
We hebben al met haar partner gesproken, maar die weet ook niet zo snel een kado
mika11 schreef:Ik zou eerst even wachten hoe ze er doorheen komt.
Het is heel lief om een cadeau te willen geven.
Maar jullie vriendin is voorlopig toch bezig met revalideren en hopen op herstel.
Dat cadeau komt daarna wel, of het moet iets zijn waar ze nu iets aan heeft zoals bloemen (wat al vaak is genoemd).
Maar ik denk dat belangstelling, bezoek in de komende periode het grootste gebaar is wat je kan doen.
Rauka schreef:Wat een lief idee
Ik denk dat het allerbeste cadeau bezoekjes zijn. Dat mensen bij haar zijn, niet alleen nu maar ook in de toekomst op bezoek blijven komen. Dat zou voor mij het grootste cadeau zijn.
Sterkte voor haar, dit is een pittige om te verwerken!
SjonnieZ schreef:Ik zou gewoon met de vriendenclub een roulatie bezoek schema maken. Dat zegt meer dan welk kado ook.
Een vriendin heeft weken in coma gelegen na een val van haar paard. We gingen al altijd 1x per maand lunchen met nog een vriendin erbij. Tijdens haar periode in het ZH en later in de revalidatiekliniek gingen we wekelijks en namen dan gezellig kletsend de week door. dit is zo gewaardeerd.
In het ZH vonden ze ons maar raar. Een uur kletsen en lachen aan een bed van iemand die (nauwelijks) (n)ergens reageert maar de familie en later in de revalidatie kliniek (ze was toen gelukkig een stuk wakkerder) werd dit juist zeer gewaardeerd.
Nu 5 jaar later zijn er nog maar weinig vrienden over, want helaas is ze blijvend gehandicapt.
wij 3-en gaan nog steeds maandelijks lunchen en ik wip om de week effe bij haar binnen.
Kortom: geef echte vriendschap.
SjonnieZ schreef:Ik zou gewoon met de vriendenclub een roulatie bezoek schema maken. Dat zegt meer dan welk kado ook.
Een vriendin heeft weken in coma gelegen na een val van haar paard. We gingen al altijd 1x per maand lunchen met nog een vriendin erbij. Tijdens haar periode in het ZH en later in de revalidatiekliniek gingen we wekelijks en namen dan gezellig kletsend de week door. dit is zo gewaardeerd.
In het ZH vonden ze ons maar raar. Een uur kletsen en lachen aan een bed van iemand die (nauwelijks) (n)ergens reageert maar de familie en later in de revalidatie kliniek (ze was toen gelukkig een stuk wakkerder) werd dit juist zeer gewaardeerd.
Nu 5 jaar later zijn er nog maar weinig vrienden over, want helaas is ze blijvend gehandicapt.
wij 3-en gaan nog steeds maandelijks lunchen en ik wip om de week effe bij haar binnen.
Kortom: geef echte vriendschap.