Twijfel bij lenzenmeting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 11:21

Sabri schreef:
Je kunt je lenzen misschien uitproberen en als je goed ziet, zou ik het laten zitten. Ik zit nu ook bij HA en gaat ook zo met de meting zoals jij gehad hebt.
Ik heb zelf daglenzen gewoon de goedkoopste en die zitten mij prima. Ook duurdere zaten goed, ging wel om daglenzen. Ben zowel lens als brildrager, bv savonds lenzen uit of een hangdag thuis een brildag.
Uit hygiënisch oogpunt vindt ik daglenzen prettiger ook en scheelt hoop gedoe.

Thanks voor je reactie, en ook van al de anderen. Het is fijn om ervaringen te lezen! Ben nu (ondanks dat het meekrijgen van daglenzen eigenlijk geen sense maakte haha) best tevreden over de daglenzen dus vind dit zeker een optie. Heb jij de Easy Wear Luna Daglenzen? Ik denk dat ik 4 van de 7 dagen lenzen zou willen dragen dus an sich zijn daglenzen dan denk ik wel de moeite waard. :).

Douce schreef:
Wat vaak mogelijk is, is een oogmeting laten doen (betaald) bij de dure keten. Als je verder niets afneemt kost dat vaak wel geld, maar dan kun je de maandelijkse kosten wel bij een ander doen.

Dit vind ik ook geen gek idee. Ik heb vanuit vroeger nog een tegoed van 75,- op mijn lens totaal plan bij HA staan, dus ik wil dit bedrag sowieso wel graag opmaken. Ik denk dat ik sowieso deze week terug naar HA ga en even eerlijk mijn gedachten en twijfels deel; en dat ik gewoon graag wat meer informatie wil. Wellicht komt daar nog een andere oogmeting uit voort. En anders kan het ook geen kwaad kan om in de toekomst een keer naar een andere opticien te gaan, je ogen zijn wat dat betreft inderdaad kostbaar.
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 24-02-25 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 11:33

Tink89 schreef:
janderegelaa schreef:
Mijn lenzen zijn ooit aangemeten bij een Optometrist toen ik 21 was. Die kijken een stuk verder dan een gewone opticien. Ik bestel ze bij Alensa. In de loop der jaren zijn mijn ogen wel slechter geworden maar dan bestelde ik ze gewoon een half puntje sterker.

Pfoeh, dat zou ik toch wel echt opnieuw laten meten hoor. Zomaar steeds een half puntje plussen vind ik wat roekeloos.

Het gaat toch al 32 jaar goed.

Lokii

Re: Twijfel bij lenzenmeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:50

Ik heb sinds een tijdje maandlenzen en dat bevalt mij erg goed. Voorheen ging ik naar Pearle maar dat ging niet zo goed. Steeds andere waardes meten en talloze proef setten gehad die slecht zaten.
Dagen hoofdpijn aan over gehouden en irritaties van het heletijd eruit pulken van die dingen. Toen de overstap gemaakt naar een plaatselijke opticien. 1x heel nauwkeurig laten opmeten en de vorm van mijn oog bekeken (ook erg belangrijk met lenzen). En daarop kreeg ik een proefset. Deze passen perfect en sinds dien draag ik ze elke werkdag. Ik heb gekozen voor maandlenzen omdat ik soms savonds ook besluit ze in te doen en dat zou ik niet snel doen met daglenzen omdat je dan meteen een setje weg moet gooien na 3 uur in hebben gehad ofzo. Ook met het douchen moet je daarmee opletten. Het advies is namelijk dat je niet moet douchen met lenzen in, en als je dan net in de middag even wil douchen ben je al 2 setjes verder op 1 dag met daglenzen. Misschien iets om over na te denken :)

Mijn advies zou zijn terug gaan en uitleggen waar je mee zit en dat je het niet fijn vond. Afwachten wat de reactie is en als die dan niet meedenkend is lekker een andere opticien zoeken. Als ze wel mee willen denken zou ik het een kans geven omdat ze normaal wel goede service hebben. Hopelijk vind je fijne lenzen! :)