Beste betaalbare mascara?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 17:59

Josien_ schreef:
De Catrice Glam&Doll mascara blijft mijn favoriet!

Ja deze en de paarse Essence.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 18:06

Shenavallie schreef:
Uiteindelijk zijn alle mascara's hetzelfde, alleen het gat in het flesje en het borsteltje zorgen ervoor dat iets dikker of dunner gezet wordt. Ik kocht vroeger mascara van Yves Rocher en dat is nu letterlijk zes keer duurder geworden. Daarom ben ik om mij heen gaan kijken en mascara van Essence (spotgoedkoop) werkt exact hetzelfde. Hema ook wel eens geprobeerd en was ook prima.

Ben ik het niet mee eens. De borsteltjes kunnen totaal verschillen, ook binnen één merk. Het borsteltje maakt voor mij de mascara.
Ik heb nu voornamelijk make up van Cent pur Cent, waarvan vijf verschillende mascara's. Ééntje is mijn absolute favoriet, twee andere komen daarna met een iets anders borsteltje. De laatste twee gaan vooral goed in combinatie met één van de anderen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 18:53

Tieneke schreef:
Shenavallie schreef:
Uiteindelijk zijn alle mascara's hetzelfde, alleen het gat in het flesje en het borsteltje zorgen ervoor dat iets dikker of dunner gezet wordt. Ik kocht vroeger mascara van Yves Rocher en dat is nu letterlijk zes keer duurder geworden. Daarom ben ik om mij heen gaan kijken en mascara van Essence (spotgoedkoop) werkt exact hetzelfde. Hema ook wel eens geprobeerd en was ook prima.

Ben ik het niet mee eens. De borsteltjes kunnen totaal verschillen, ook binnen één merk. Het borsteltje maakt voor mij de mascara.
Ik heb nu voornamelijk make up van Cent pur Cent, waarvan vijf verschillende mascara's. Ééntje is mijn absolute favoriet, twee andere komen daarna met een iets anders borsteltje. De laatste twee gaan vooral goed in combinatie met één van de anderen.

Volgens mij zeggen we hetzelfde, alleen anders. Het gat in het flesje en het borsteltje zorgen voor de variatie. Er zijn inderdaad verschillende borsteltjes, maar het merk maakt daar geen verschil in. Je betaalt alleen extra voor de naam.

Tieneke

Re: Beste betaalbare mascara?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 18:57

Ik denk dat ik je bericht verkeerd gelezen heb, excuses.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 20:03

Ik vind die van de HEMA ook fijn :j die met grijs flesje en dop, als ik de website zie is dat de “volume” die eerder ook al aangeraden is. Ik heb de bruine.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 20:07

Ik ben ook fan van de Catrice Glam & Doll mascara, vooral de lila variant. :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 20:17

Warboel schreef:
Ik vind die van de HEMA ook fijn :j die met grijs flesje en dop, als ik de website zie is dat de “volume” die eerder ook al aangeraden is. Ik heb de bruine.

Ja! Deze heb ik ook, die vind ik echt de fijnste mascara.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 20:28

Gaby schreef:
Ik gebruik de bruine volume mascara van Hema voor €5 (ook beschikbaar in t zwart). Er is vaak een 1+1 actie. Hij is vegan, en zonder microplastics.

Er lijkt helaas geen algemene lijst beschikbaar te zijn van make-up merken die geen microplastics bevatten. Zulke lijsten bestaan wel voor dierproefvrije merken (dus die dus ook niet testen voor verkoop in China), maar voor microplastics heb ik ze nog niet gezien.

Met de app beat the microbeads kom je een eind. En ik kijk even op de ingrediënten lijst.
Dan zijn er ook een aantal merken die garanderen zonder te prodicere. Maar die zijn helaas niet zo goedkoop.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 20:30

Lavera
Weleda
Living Nature
Mádara
PHB Ethical Beauty
Benecos
INIKA

Ik gebruik sinds een jaar INIKA

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 20:36

Kirrietje schreef:

Deze is ook mijn favoriete budget keuze. Zit in elke tas, auto, noem maar op.

Maar verder zweer ik bij de Sky High van Maybelline. Zijn vaak in de aanbieding voor €10 of 1+1 gratis.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 20:50

HetIsFriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 21:16

IDK maar volgens mij is de Essence lash princess die eerder genoemd is echt internationaal al héél lang nummer 1 als het gaat om prijs-kwaliteit. In die prijsklasse is er echt geen een die aan deze kan tippen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 22:27

Tieneke schreef:
Ik denk dat ik je bericht verkeerd gelezen heb, excuses.

Geen enkel probleem, dat kan iedereen gebeuren! :D

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 09:26

Nou, ik heb mascara van clinique en daar gaan mijn gevoelige ogen goed op.
Plus dat ik het er zo afhaal zonder remover, wat ik erg fijn vind.
Dat lukte me met goedkopere mascara’s niet.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 09:33

Gaby schreef:
Ik gebruik de bruine volume mascara van Hema voor €5 (ook beschikbaar in t zwart). Er is vaak een 1+1 actie. Hij is vegan, en zonder microplastics.

Er lijkt helaas geen algemene lijst beschikbaar te zijn van make-up merken die geen microplastics bevatten. Zulke lijsten bestaan wel voor dierproefvrije merken (dus die dus ook niet testen voor verkoop in China), maar voor microplastics heb ik ze nog niet gezien.

Helaas is die van de Hema niet zonder microplastic. Er zit eicosene copolymeer in.

Het is echt lastig gezonde mascara te vinden. Ik heb ook geen fijne gevonden. Vaak gaan ze prikken vind ik (de minerale mascara’s van de bio). Dus ik gebruik helaas ook die van de HEMA.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 10:45

Earth schreef:
Benzz schreef:
Revitalash, is wat duurder dan je nu betaald. Maar die verzorgt je wimpers ook direct. Echt heel fijn. Mijn wimpers zijn 2 keer zo vol geworden sinds ik dit gebruik.

Ik heb wel wat verzorging nodig ja := Misschien toch overwegen dan...

Revitlash heb ik een ontstoken oog van gekregen. Ik heb de mijne slechts 1x gebruikt en dat was voldoende voor oogproblemen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-25 13:58

Ik heb nu 2 soorten van Essence gehaald, maar ik ben al niet zo fan van de ene. Na een paar uur zat de helft onder mn ogen :=

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 14:22

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 00:42

Josien_ schreef:
De Catrice Glam&Doll mascara blijft mijn favoriet!

Ja die heb ik ook vaak gehad of de Essence prinses groen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 08:10

Hier mijn 3 favorieten op een rij:

Afbeelding

Allemaal top.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 08:32

En welke waterproof is fijn?
Ik heb meerdere gehad, maar als ik ga hardlopen in de regen, eindig ik vaak als een panda. Ook al staat er waterproof op.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 09:35

Supervixen schreef:
Ik heb meerdere gehad, maar als ik ga hardlopen in de regen, eindig ik vaak als een panda. Ook al staat er waterproof op.

Ik heb sowieso een hekel aan waterproof mascara dus daar kan ik je niet bij helpen. Ik had de waterproof versie van catrice glam and doll mee op vakantie. Was oké maar zoals ik al zei houd ik sowieso niet van waterproof mascara.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 09:36

Supervixen schreef:

Ik heb ooit zieke paniek gehad omdat ik die van de Kiko niet van m’n ogen af kreeg. Dus die blijft super zitten! _O-

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 11:15

Voor waterproof gebruik ik de blauwe van essence :D

*dat is dus die essence princess en dan in het blauw

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 11:28

De blauwe lash princess van essence is top, en echt waterproof.
Hele fijne mascara, ik blijf hem ook altijd kopen ook al heb ik andere opties in huis :)

Mijn andere twee favorieten zijn wat duurder. Voor bruin:
Clinique lash power long lasting.

En mijn ultieme mascara, maar echt veel te duur :')
Tarte lights, camera lashes platinum.
Dat is een serum en mascara in 1 en ook waterproof, al staat dat er niet echt bij, bij de beschrijving. Maar hij doorstaat regen, tranende ogen en vegen :+
En een bizar resultaat na 1 dun laagje.

Foto voor de liefhebbers, dit is 1 dunne laag. Anders wordt hij te heftig imo (is een hele erge close up dus even in spoiler voordat jullie schrikken _O- )

Spoiler:
Afbeelding