Verlaten Partner

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:09

Hoe zit het financieel?
Want je kan wel (bijna) recht hebben op een huurwoning maar zonder een stuiver op de bank zou dat ook nog een hobbel kunnen zijn.

Want je moet als je een woning acepteerd toch in eerste instantie de volledige huur moeten kunnen betalen.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:17

Ik weet niet hoe groot het huis is.

Maar kun je niet een eigen kamer maken daar.

Een soort eigen woonkamer?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:25

Nietvanzelf schreef:
Bedankt allemaal voor de reacties
Ik sta bijna 10 jaar ingeschreven en als ik nu kijk sta ik in de top 10 vaak dus een woning maak ik me niet druk om
Mijn Opa is vorig jaar overleden en de spullen zoals koelkast, wasmachine, eethoek heb ik toen opgeslagen en wat ik zei we zijn ok met elkaar en hebben geen ruzie dus spullen zullen we netjes verdelen.

Huurtoeslag heb ik globaal berekend op de website maar is geen vetpot

Na het overlijden van mijn opa is mijn familie nogal opgeschud en ik heb 2 hondjes die mee verhuizen dat kan ook niet overal
Dus eerlijk is mijn vangnet zeer klein.

Dit verhaal voor hier had ik van de week al geschreven en voor het eerst alles aan de psycholoog verteld (stukje dat hij me aanvloog heb ik het nooit over) ik praatte hem altijd goed.
Ik merkte dat ik hier best op reageer dus ik ben net even bij hem gaan zitten en gezegd wat mij dwars zit.
Hij zei dat ik zo lang kan blijven als nodig is en.
Het is heel lastig en 7 jaar is lang vind ik maar in de basis weet ik dat het beter is en hij heeft dat net ook toegegeven dat het niet meer werkt maar dat hij me wel wil helpen waar dat kan.

Ik besef me dat ik niet alles in 1 keer kan doen

In je eerste post lees ik dat je leeft in een situatie die voor jou potentieel gevaarlijk is.
In deze post lees ik dat hij het einde van de relatie erkent + dat hij je wilt helpen.
Ik vind dit tegenstrijdig.

Dan lees ik in een volgende post dat jullie samen in zijn koophuis wonen.

Je parter komt niet over als een sociale man.
Wat is zijn belang om jou nog in zijn woning te gedogen?
Is dat zodat hij nog macht over jou houdt?

Misschien zie ik muizenissen. Maar doe alsjeblieft voorzichtig en bescherm jezelf!

Hevonen

Re: Verlaten Partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:31

Heb je geen andere familieleden of vrienden die je kunnen helpen?

Jouw relatie is potentieel gevaarlijk, en wat hij ook zegt, op het moment dat het echt tot hem doordringt dat je bezig bent te vertrekken kan het ernstig misgaan. Ik heb het zelf ervaren. Ergens denkt hij waarschijnlijk dat het nog wel weer goed komt.

Is er een mogelijkheid om jouw paard veilig te stellen? Want jij bent niet alleen zelf kwetsbaar, maar ook alles waar je veel om geeft.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:51

Gelukkig ben je niet getrouwd maar alleen samenwonend, dat maakt het eenvoudiger. Een relatie is voor gezamenlijke liefde en als dat is veranderd in ruzie en geweld dan zit er niets anders op dan de relatie te beeindigen. Jouw partner is het hier kennelijk mee eens dus dan is de eerste stap op weg naar een nieuwe toekomst al gezet.

Nietvanzelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-25 14:52

Hij weet niet dat ik actief actie onderneem en dat blijft ook zo.

De dag dat ik ga is pas de dag dat hij het weet

Mijn paard is van mij en hij kan het erf niet op zonder gezien te worden.

Het is geen sociale man nee, denkt aan zijn eigen geluk.
Het is gemakzucht het is handig dat ik er ben en makkelijk voor hem daarom doogt hij dat.

Ik ben mij echt bewust dat deze situatie niet ok is maar het is inderdaad een kip en ei verhaal

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:55

Hij weet niet dat je actief actie onderneemt? Pas als je gaat?

Euh, hoe kan dat als je eerder schrijft dat je in wederzijds akkoord de relatie beëindigd hebt en je al een eigen ruimte/kamer toegekend bent in zijn woning?
Dan weet hij toch juist heel goed dat het voorbij is en je dus weg gaat?

Wat paard betreft... Kan het erf niet op zonder gezien te worden... Ook 's nachts?
En als hij via de weides achteraf richting de stal gaat 's nachts?
Ik zou daar toch niet zo gerust in zijn...

Nietvanzelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-25 15:08

Hij weet dat het voorbij is en erkent dit ook, hij weet ook dat ik weg zal gaan (maar niet wanneer)

Ik maak me geen zorgen om mijn paard

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 15:19

Respect voor je beslissing, heel dapper. Goed dat je voor jezelf kiest. Een verslaafde kan je niet helpen, die kan alleen zichzelf helpen. Blijft alert en verstop je waardevolle spullen en cash/juwelen etc.
Ik zou zo snel mogelijk gaan en top 10 is geen garantie op een woning. Ik zou toch echt gaan inschrijven/reageren als je wat ziet.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 15:22

Dappere beslissing TS, maar wel de beste als ik het zo lees! :knuffel:

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 16:21

Geen tips voor je maar wel goed dat je voor jezelf kiest. Lijkt mij een moeilijke stap maar je komt er sterker en beter uit denk ik zo

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 18:33

Zijn koophuis, tja dan is hem eruit sturen niet mogelijk.

Zorg dat je paspoort/ID, diploma’s en andere waardevolle spullen veilig zijn.
Eventueel een kluisje huren of bij een vriendin brengen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:10

Goed dat je beseft dat je moet wegwezen!

Ik heb hetzelfde meegemaakt, ook 6 jaar bij zo iemand blijven hangen. Ik wist dat ik moest wegwezen, maar had ook meer dan mezelf om aan te denken - zoals bij jou: het paard. Ik had wel het vangnet van "hotel mama", en daar heb ik uiteindelijk wanhopig gebruik van gemaakt. En gemaakt dat ik mijn paard zonder zijn medeweten kon verhuizen, want die kerel was echt gestoord. Maar: blijf niet te lang hangen. Het is deels gewoonte, en deels angst om wat je gewend bent (hoe slecht ook) in te ruilen voor het onbekende.

Blijf ten allen tijde alert.
Mijn relatie was ook gebaseerd op geweld, gebrek aan respect en manipulatie. Jouw ex zal nog gaan paniekeren, als hij beseft dat je daadwerkelijk wilt/zult vertrekken. Draai nooit - echt letterlijk nooit - je rug naar hem toe. Hij is al over die eerste drempel van geweld heen - en gezien dat hij dat geweld al herhaald heeft, zal hij daar niet meer op terug komen. Ofwel gebeurd zoiets 1x en nooit meer, schrikken ze zelf ontzettend van wat ze gedaan hebben en gebeurd zoiets dus echt nooit meer - ofwel is de hoogste drempel genomen en herhaalt het gedrag zich - zoals bij jullie dus al het geval is.

Maak van jouw eigen veiligheid je prioriteit. Ik heb heel mijn hebben en houden achtergelaten - ik kreeg van mijn sokken van elk paar bijvoorbeeld maar 1 sok mee. Ik heb er smakelijk om gelachen - mijn vrijheid was me meer waard. Ik heb financieel zwarte sneeuw gezien, heb 3 maanden in mijn mama haar washok gekampeerd, heb alles opnieuw moeten kopen - en nu 10 jaar later ben ik nog steeds happyasf*ck.
Het was een tijdlang een struggle (vooral financieel, opnieuw opbouwen etc), maar ik heb er nooit ook maar een seconde spijt van gehad. Hij zit nog steeds in de schulden en ik geloof ook niet dat hij zijn handen heeft thuis houden.

Het enige wat je nodig is, is: jezelf. Hou inderdaad je paspoort ed bij je, autosleutels, rijbewijs ed.
Ik lees dat je paard veilig staat - goed zo. Maak je dus vooral zorgen om jezelf, en rek het niet langer dan nodig is. Jij kan wel op eieren lopen (been there, done that) maar dat is geen garantie voor zijn kalmte. Hij kan ook ontploffen terwijl jij op die eieren loopt - jij hebt zijn humeur en gedrag niet onder controle, al ben je nog zo voorzichtig.

Veel moed gewenst!

Nietvanzelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-25 21:07

Dankjewel LWDaisy
Weggaan is niet zo simpel als men denkt soms
Bang voor het onbekende

Ivm herkenning kan ik qua familie niks loslaten maar als ik bij hotel mama kon zijn had ik dat al lang gedaan, door omstandigheden gaat dit nu niet

Ik merk dat ik vandaag weer een beetje in de paniekstand ben omdat ik van alles nog 'moet' ik ga dan een beetje in de freeze modus.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 21:14

Je bent op de goede weg TS! En die mindere dagen zijn heel normaal.
Het is ook niet zomaar een beslissing om weg te gaan! Dan is het logisch dat je af en toe in de paniekstand schiet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 21:26

Je moet nog niets ts, zet alles gewoon op een rijtje ( notities telefoon, veilig) en laat je weggaan niet afhangen van de druk om eerst te moeten werken.
Desnoods eerst een kamer ergens huren en vandaar uit helen en werk zoeken.
Ik weet niet of je spaargeld hebt want dan kun je het misschien een poosje uitzingen.
Praat met mensen die je kunnen helpen, gemeente, woningstichting enz.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 21:57

"Mensen zijn geen bomen", heb ik geleerd. Wij kunnen weg wandelen.

Maar - ik weet dat dat simpeler klinkt dan het daadwerkelijk is. Ik had zonder het vangnet van mijn ouders ook niet zo makkelijk weg geraakt.

Ik had wel een vaste baan, al jaren - maar ook een berg schulden (hij had 5 van de 6 jaar geen werk/inkomen). Huur maar iets op je eentje dan. Dus ik weet oprecht: het is in de praktijk een stuk moeilijker dan in theorie.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 22:18

Hier geen advies voor je TS, maar wat een stoere en dappere keuze! Succes en sterkte de komende periode! :knuffel:

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 22:20

Heb je iemand in je omgeving die je vertrouwd en je plannen mee kunt delen en je kan helpen? Misschien is er hier iemand met ervaring die met je kan pben
Sterkte meid!

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 23:01

Hier ook geen tips, maar wil je wel succes wensen. Het is een erg moedige (en moeilijke) keuze, je doet er goed aan. Je verdient inderdaad heel veel beter. :knuffel:

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 07:51

Ik kom net uit een zelfde situatie en wil je alleen maar even zeggen dat mijn PB box altijd open staat voor als je iets kwijt wilt.
Voor mij is het gevoel altijd bij iemand terecht te kunnen met mijn verhaal, heel belangrijk geweest.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 08:57

Oh wat vervelend zeg, respect dat je die stap wil maken. Ik weet niet of ik er overheen heb gelezen, maar is het huis wat je achterlaat een huur of koop woning? Indien dat laatste, moet je eerst of beginnen met de scheiding of rond hebben (dit weet ik niet helemaal meer zeker). Maar een moeder van een vriendin wilde ook eerst een huis e.d. regelen voordat ze vertelde dat ze ging scheiden, maar dat ging dus niet door, want dan wordt je terug gefloten. Misschien iets om mee rekening te houden :).

Wellicht is het nu al veranderd, dit is zo’n 10 jaar geleden i.i.g. :)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 11:09

Justme_Lisaa schreef:
Oh wat vervelend zeg, respect dat je die stap wil maken. Ik weet niet of ik er overheen heb gelezen, maar is het huis wat je achterlaat een huur of koop woning? Indien dat laatste, moet je eerst of beginnen met de scheiding of rond hebben (dit weet ik niet helemaal meer zeker). Maar een moeder van een vriendin wilde ook eerst een huis e.d. regelen voordat ze vertelde dat ze ging scheiden, maar dat ging dus niet door, want dan wordt je terug gefloten. Misschien iets om mee rekening te houden :).

Wellicht is het nu al veranderd, dit is zo’n 10 jaar geleden i.i.g. :)

Ze woont in het koophuis van haar partner en die blijft daar wonen. En ze zijn niet getrouwd, dus van een scheiding is geen sprake.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 15:35

Nietvanzelf schreef:
Ik merk dat ik vandaag weer een beetje in de paniekstand ben omdat ik van alles nog 'moet' ik ga dan een beetje in de freeze modus.

Hoe gaat het inmiddels? Ik begrijp de paniekstand, er komt heel veel op je af ineens, nu je de beslissing hebt gemaakt.
Ik hoop dat je alles snel op een rijtje hebt en dat de sfeer in huis houdbaar blijft tot je kan vertrekken. Veel succes!

Nietvanzelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-25 18:56

Ik werd een beetje paniekerig van alle meningen (iedereen mag zijn mening delen uiteraard)

Maar inderdaad iets besluiten, besluiten dat je beter verdient is al een hele stap op zich
En mijn gedachtea gaan alle kanten op van blij en opgelucht en zin in een nieuw huisje naar verdriet en boos dat ik me zo heb laten behandelen maar dan ook weer denken dit is een les waar ik van leer.
Dus vele gedachtes passeren mijn hoofd momenteel en dan weet ik soms even niet wat nu...

Samen met mijn psycholoog een schema gemaakt om mijn REM uit te lokken zodat ik niet altijd aan sta en leegloop en ze helpt me voorbereiden om weer aan het werk te gaan straks.

Dus ik huil, ik lach, ik maak mijn hoofd leeg op stal en probeer stap voor stap dit te doen

Thuis gaat het ok, niet ideaal maar het is houdbaar
Ik ga mijn eigen weg hoef me niet te verantwoorden en dat voelt erg fijn eem verademing