Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eefste schreef:Ik ben bij Jan Devriendt geweest in Diest (belgie).
Blijft natuurlijk enorm persoonlijk of je een goed gevoel hebt bij iemand. Ik zou zeker aanraden om jezelf goed in te lezen over de behandeling en of je denkt dat het bij je past.
Ik had gehoord over de behandelwijze en dacht "dit zou het zomaar kunnen zijn voor mij". Toen heb ik gezocht naar een behandelaar waar ik echt een goed gevoel bij had.
In Nederland kon ik niemand vinden waar ik dat bij voelde.
Op youtube kun je een filmpje van hem zien https://www.youtube.com/watch?v=jZvWcwfaBBA (lekker ouderwets filmpje).
Maar nogmaals, ik weet natuurlijk niet of dit voor iedereen goed werkt. Daarom vind ik het spannend om het echt te adviseren. Mij heeft t mijn leven terug gegeven. En ik durf met zekerheid te zeggen dat t hierdoor komt, maar dat kan voor iedereen natuurlijk anders zijn.
Ik vind Jan een hele fijne, eerlijke arts. Maar wel wat 'zweverig' in de dingen die hij zegt soms. Geenzins vervelend vond ik hoor, en de behandeling is heel fysiek en concreet haha.
Ladyson schreef:Het klinkt alsof je nog veel baat kan hebben bij goede begeleiding bij de opbouw. Bij dergelijke problematiek is het bijv van belang je dag in blokjes op te delen en mentale inspanning (denken), fysieke inspanning (bewegen), actieve ontspanning (yoga, meditatie, tekenen etc) en rust (liggen/slapen) steeds af te wisselen (bijv elk half uur). En ook om je grenzen goed te leren kennen en aan de hand daarvan een goed opbouwschema in elkaar te zetten.
Van 'gewoon' rusten wordt het vaak niet beter, en van (teveel) overbelasten ook niet. De juiste balans vinden voor een goede opbouw is best lastig en een ergotherapeut (met ervaring in deze hoek) kan daar goed in helpen.
Sentir schreef:Hier hielp kiné heel goed. Maar ook zien dat er minder stress is.
Hier heeft het enkele maanden geduurd voordat ik er niets meer van voelde.
Ik heb de indruk dat het nooit echt weg zal trekken. Maar dat je zoveel last hebt is ook niet goed! Heb je al eens gedacht voor een andere kinesist?