Grijs worden bij donker haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 14:29

veneri schreef:
Anastasia24 schreef:
Ik zie het ''lelijke'' niet hoor, ts. Waarom zou je er iets aan moeten doen? het is gewoon ''toonbaar'', die grijze haren horen erbij. Heel normaal. Als jij geen zin meer hebt in het verven, laat het dan gewoon voor wat het is.

Dank je. Ik wil het nog niet grijs,maar wil ook niet meer verven.
En het wordt nu eenmaal zo grijs dat het geen 3 haren meer zijn, dus laat het dan maar komen denk ik dan.
Dan maar grijs op den duur.
Alleen de tussenperiode van niet meer verven naar geheel grijs, hoe doorsta ik dat een beetje.
Aan de ene kant denk ik; gewoon door, niet meer verven. Hoort erbij die grijze haren.
Aan de andere kant wil je er ook nog een beetje verzorgd uitzien.
Heb toch ook geen zin in allerlei poespas bij de kapper.
Gewoon een kniobeurt 1x per 2 a 3 maanden vind ik meer dan genoeg.

De uitgroei op mijn hoofd kleurde ik in het begin wat bij met een spray of uitgroei poeder, later was daar geen beginnen meer aan. :')
Highlights of low lights, wat de kapper maar aanraadt kun je in dat geval ook doen. Ik heb dat zelf niet gedaan, had gewoon flinke uitgroei, droeg een sjaaltje als haarband en zo viel de uitgroei ook minder op.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 14:36

veneri schreef:
daantjuhhh schreef:
Ik ben nog grijzer.

Ik gebruik tegenwoordig een kleurende crèmespoeling. 1 x per week.

Kun je gewoon onder het douchen gebruiken.
10 minuten in laten trekken.
Uitspoelen en gaan.

Ondertussen was ik de rest van mijn lijf en scheer ik mij.

[ Afbeelding ]

Kun je bij de Kruidvat kopen.

Eerder deed ik highlights
Dan valt het grijs ook niet zo op.
Maar ik was blond zat, dus nu doe ik het tegenwoordig zo.

Hoe ziet het er uit na gebruik van die cremespoeling? Zie je dan helemaal geen grijs meer? Of zie je wel kleurnuances in het grijze haar?
Blijft het mooi tussen de spoelingen door en hoe vaak was je het dan? Gebruik je nog een speciale shampoo?

Ik gebruik mijn normale shampoo.
Je ziet nog wel grijs, maar inderdaad meer nuance.
Als het erg is dan wil ik het nog wel een keer op droog haar aanbrengen. Dan 10 minuten in laten trekken en dan de douche in.
Ik was ongeveer om de dag mijn haar.
En je moet dit zeker wel een keer per week doen.

Het is nu 4 a 5 dagen geleden denk ik.

Afbeelding
Ik heb nu de spoeling met rood paarse tint.

Maar hou er rekening mee dat ik echt al helemaal grijs ben.

Sanniesan

Re: Grijs worden bij donker haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 15:25

Heb ook ineens enorm veel grijs haar ben net 41 ik heb er inmiddels scheit aan ik ga niet meer verven
Wellicht kun je highlights proberen

Sanniesan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 15:29

Afbeelding

Onder is het heel licht grijs
Ik vind het niet zo mooi maar heb inmiddels wel scheit aan wat een ander ervan vind

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 15:45

Ik zou toch voor de highlights gaan @ts :P
Als het die dan ook koel laat maken met een toner en echt hele dunne duur het hele haar heen valt daarna je uitgroei niet meer op en kan je de bovenkant natuurlijk uit laten groeien.
Ik doe dit ook al jaren. Soms wat highligts en wat lowlights omdat ik van best licht blond af kwam. Nu is het een mix van mijn eigen donker blond en koele lichte strengen waardoor ik maar eenmaal per 6 maanden iets met high en lowlights hoef te laten doen zonder dat het op valt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 15:46

De mooiste oplossing is highlights en lowlights plaatsen bij de kapper. Ik doe dit 2 x per jaar en je ziet geen uitgroei bij mij. Dus zoveel gedoe is het niet. Het grijs groeit dan heel natuurlijk door je haar heen.
De andere oplossing is doorzetten en uit laten groeien in 1 x. Op TikTok zie ik weleens video’s voorbijkomen waarin vrouwen dit doen. Resultaat is vaak prachtig. Vereist wel even doorzetten.
Ik accepteer zelf mijn paar grijze haartjes (heb er nog niet veel) maar ik laat het natuurlijk door mijn haar groeien door high en lowlights dus 2 x per jaar te laten zetten.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:02

@sanniesan maar jij bent blond. Dan verstoppen de grijze haren zich gewoon tussen de blonde.
Ik heb dat ook. Heb mijn hele leven mijn haar nog niet geverfd en ben ook niet van plan dat nu wel te doen. Dan maar grijs (wit in mijn geval).

Maar met donkerder haar is het een iets opvallendere keuze inderdaad. Zeker als je dan ook nog van je uitgroei af moet. Dus snap je 'probleem' TS.

Ik vind dat suffe verstoppen van ouder worden gewoon een beetje vermoeiend en hoop dat ik het vol kan houden om er niet aan toe te geven. Ik word ouder (en ook beter) so what?

Als iemand kan bedenken dat grijs haar stom is (waarom eigenlijk), kan ook iemand bedenken dat grijs haar tof is }:)

Sanniesan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:12

Nou op sommige plaatsen bijna wit haha maak wel een foto

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 16:38

Sanniesan schreef:
[ Afbeelding ]

Onder is het heel licht grijs
Ik vind het niet zo mooi maar heb inmiddels wel scheit aan wat een ander ervan vind

Met jouw haarkleur valt het niet echt op.loopt mooi in elkaar over.
Ik ga bedenken og ik het maar gewoon laat groeien, of toch voot iets van highlights ga....

Highlights laten zetten bij de kapper; moet je daar dan weer uren voor zitten?
Daar heb ik echt geen zin in.
Laatst bijgewerkt door veneri op 31-01-25 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:40

Zoek eens op grey blending en een kapper die dat echt goed kan. Dan kan je je kleur daarna gewoon uit laten groeien

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:45

Ik word al sinds m'n 25e grijs en ben toen begonnen met blonde highlights zetten in mijn donkere haar.

Vorige week heeft de kapster er ook lowlights bij in gezet omdat anders de overgangen te hard werden. Bij mij is echt mijn hele haargrens nu grijs. Soms twijfel ik wel eens of ik het grijs gewoon zal laten groeien, maar als ik dat nu doe word ik, denk ik, een Cruella Deville :+

Zijn jullie grijze haren ook stugger dan de haren in je natuurlijke kleur?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:47

Ik heb me er aan overgegeven dat ik iedere vijf weken naar de kapper moet.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:57

ik heb het tijdens de coronatijd uit laten groeien.
Niemand mocht nergens heen dus ook geen kapper.

Ik zat al in de steeds lichter maken fase(heb echt donkerbruin haar)elke 5 weken, naar ineens hup uitgroeien maar :D
Velen liepen toch al voor ...dus ik dacht ,dit is mijn doorzet moment.
Geen dag spijt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 17:04

Hoe lang is je haar?

Bij mij is het een stukje over de schouder. Ik heb regelmatig een stukje van de punten geknipt tijdens het laten uitgroeien.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 17:10

Mijn haar is nog kort. Tot net boven of net onder de oren.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 17:13

Logisch geen zin om te verven. Maar wel doen, gewoon blond en bijhouden. Ik als man kleur ook en ik wil niet met zo'n grijze duif over straat. Die is dus mooi blond en lijkt 20 jaar jonger door de jaarkleur. Uiteraard staan er ook welgeteld meer dan 250 soorten crème's.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 17:27

veneri schreef:
Mijn haar is nog kort. Tot net boven of net onder de oren.

Dan ben je er in principe wel snel vanaf als je het met regelmaat knipt.

Nico12 schreef:
Logisch geen zin om te verven. Maar wel doen, gewoon blond en bijhouden. Ik als man kleur ook en ik wil niet met zo'n grijze duif over straat. Die is dus mooi blond en lijkt 20 jaar jonger door de jaarkleur. Uiteraard staan er ook welgeteld meer dan 250 soorten crème's.

Wat kortzichtig.

Mijn man is echt heel donker en die heeft inmiddels 3 verstopte grijze haren. Mensen vragen zelfs of hij verft, maar dat is absoluut niet zo.

Maar wat ik met mn haar doe, maak ik toch echt zelf uit. Heb hem nog nooit gevraagd of ik mn haar mocht verven, knippen of zoals paar jaar terug grijs laten worden. En hij loopt nog steeds naast me over straat.
Hij heeft ook moeten wennen en ik denk dat hij en ik de enige zijn die het niet heel mooi vinden, maar verder alleen maar complimenten.

Wij zijn 50+ en er staat wel ergens een creme en als ik het niet vergeet smeer ik weleens. Mijn man is dara veel consequenter in. Maar dat is niet om niet oud te worden, maar om dat we veel buiten zijn, huid droog is etc.

Heel veel mensen verven veel te donker. Ook mannen, vooral presentatoren op tv zie je het vaak heel erg. Ik zei vd week nog tegen mn moeder dat er echt slecht geverfd wordt en ze vaak net een helm op hebben. Je verwacht dat ze in dat wereldje toch betere kappers hebben.

Maar mooiste zou zijn als mensen elkaar in hun waarde kunnen laten en vooral niet op uiterlijk oordelen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 17:29

Nico12 schreef:

Dan had je bij mij mooi je spullen mogen pakken :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 17:32

Benzz schreef:
Nico12 schreef:

Dan had je bij mij mooi je spullen mogen pakken :D

Ach een man die zich goed verzorgd is niks mis mee. Zolang hij er niet uitziet als Trump dan.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 17:35

Suzanne F. schreef:
Ach een man die zich goed verzorgd is niks mis mee. Zolang hij er niet uitziet als Trump dan.

Ging mij meer om de opmerking dat hij niet met een grijze duif over straat wilde.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 17:39

Benzz schreef:
Suzanne F. schreef:

Ging mij meer om de opmerking dat hij niet met een grijze duif over straat wilde.

Ik denk dat hij dit op zichzelf betrok. Dus dat hij niet als grijze duif/met grijs kapsel over straat wil.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 17:40

Heel veel mensen zien er door slecht verven eerder slechter uit dan beter. Vooral bij mannen is het vaak erg "nep" en echt niet mooi.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 17:44

Ik ken toevallig een kapster die sommige presentatoren in de salon heeft, en zij heeft niet veel te vertellen over hoe het wordt hoor :=

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 18:27

Ik ga iedere 6 weken naar de kapper. Tussentijds spray ik de uitgroei.

Persoonlijk vind ik dat grijs haar je echt een stuk ouder maakt. Zet 2 mensen naast elkaar met grijs en geverfd haar en degene met grijs ziet er ouder uit.

Maar als jij daar geen bezwaar tegen hebt, veneri, zou ik het gewoon uit laten groeien.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 18:52

EvaC schreef:
Zijn jullie grijze haren ook stugger dan de haren in je natuurlijke kleur?

Ja bij mij wel :j

Mijn vader heeft echt zwart haar, mijn moeder blond. Ik echt donkerbruin, ook donkere wenkbrauwen enzo. Ik geef in principe niet zoveel om grijze haren en heb doe niks anders met mijn haar dan wassen en een borstel er doorheen, maar sinds mijn 40e worden het wat meer grijze haren en trek ik er hier en daar wel eens 1 of 2 uit omdat die echt als een soort visdraad zo weerbarstig tussen mijn haar omhoog staan te jubelen weet je wel :))

Ik zit nu in de fase dat het er eigenlijk net teveel beginnen te worden om er uit te trekken.
Het begint nu echt zichtbaar wat grijzig te worden bij de oren dus de verkleuring lijkt nu wel echt begonnen :=