Dorine92 schreef:Dit zal de nieuwe generatie wel zijn dan, maar hoezo "weigert groente en fruit te eten". Je krijgt toch vanzelf een keer honger? Ik voel me echt oud nu maar dit hoefden wij vroeger niet te proberen want we kregen echt niet iets anders ofzo
Mijn zoon heeft ARFID, krijgen wij steeds meer onder controle (lees, zijn we al meer dan 4 jaar mee bezig hij is nu 7). Hij eet nu een enkele hapje groente, maar dit is anders geweest.
En nee, hij kreeg niets anders dan wat de pot schaft.
Behoorlijke strijd hebben we gehad en een professionele behandeltraject van 1,5 jaar doorlopen om te staan waar we nu zijn.
Meermaals heb ik mijn zoon naar bed gebracht zonder dat hij avondeten at (kind van 2 jaar). Laatste maaltijd wat hij dan had gehad is het broodje van 12 uur in de middag. Dit Ook onder het mom, krijgt vanzelf honger en eet het dan wel. Dit werkt dus absoluut niet bij ARFID. Dit resulteerde erin dat hij in de ochtend zoveel honger had dat hij wel 6 boterhammen op at. Het is echt een groter probleem dat alleen een groente die niet lekker is. Het aanraken van het voedsel is vaak al een hele grote stap. En dit kan verschillende oorzaken hebben, bij ons lag dit aan angst voor bepaalde structuren.
Mijn zoon heeft op jonge leeftijd chronische keelontsteking gehad waardoor hij vanaf 8 maanden tot 2 jaar op en af aan de antibiotica zat en pijn had aan zijn keel. Hierdoor heeft hij nooit goed bepaalde structuren durven eten ivm pijn waardoor angst is ontwikkeld. En die angst neem je niet zomaar even weg.
Gelukkig zijn wij nu zover dat hij wel enkele hapjes durft te eten, dit worden steeds meer en groter.