Vituele maagband

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 17:48

purny schreef:
Sansevieria schreef:
Ik meen bokker Spatter hier heeft daar goede resultaten mee behaald, maar die post nog maar weinig.

En dat onderliggende oorzaken aanpakken, geld dat niet net zo voor een "echte operatie"?
Iemand die ik ken zit nu in dat traject, en daar gaat toch ook wel eea aan vooraf.

Ik denk persoonlijk ook dat je bewust worden van wat je precies eet, meer bewegen e.d. in de meeste gevallen ook echt wat kan doen.
Wat Leen hierboven ook aangeeft.

Klopt, daarom is het verstandig om eerst de onderliggende oorzaken aan te pakken. Ik weet ook niet wat het doet als je bijvoorbeeld teveel hebt gegeten.
Bij de maagverkleiningen gooi je het er bijvoorbeeld allemaal weer uit.

En dit is nou precies niet de bedoeling...

Ts zoek.hulp bij diëtist of een arts

purny

Re: Vituele maagband

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 17:51

Als je teveel hebt gegeten ben je niet blij. Vastlopers resulteren bijna altijd in retourtje wc of een naar gevoel.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 17:56

Maar je moet gewoon niet teveel eten
Ik heb dat nooit gehad en al 8jaar gastric sleeve

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 17:58

Echwel schreef:

Daarom zal als de dochter van TS niet het onderliggende probleem aanpakt hier een kans op hebben.
Zelf wel eens verkeerd gegeten of teveel. Maar dat was ook in het begin.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-25 21:52

Ze kan zich niet beheersen, ik kan bij de Mac een koffie nemen maar zij neemt dan te veel. Ze kan zich 2 dagen in houden en dan is het weer mis. Ik heb geen idee waar dat vandaan komt. Wij betalen haar vakantie als ze in augustus 25 kilo is af gevallen maar of ze het gaat halen?

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 22:12

Ik denk dat een psycholoog de beste eerste stap is. Om het onderliggende probleem aan te maken.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 23:30

Heb je er geld voor over / beschikbaar?

Dan zou ik haar helpen aan een traject bij Overgewicht Nederland, met prikmedicatie. Dat haalt de trek weg en maakt dat de maag langzamer ledigt. Met deze hulp is zo'n veranderproces echt heel veel makkelijker en prettiger. Trajecten van 12 maanden.
Maar het wordt niet vergoed en kost dus wel wat. Vergelijkbaar met een paard in pensionstalling per maand.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 23:58

marleen_usar schreef:
Ze kan zich niet beheersen, ik kan bij de Mac een koffie nemen maar zij neemt dan te veel. Ze kan zich 2 dagen in houden en dan is het weer mis. Ik heb geen idee waar dat vandaan komt. Wij betalen haar vakantie als ze in augustus 25 kilo is af gevallen maar of ze het gaat halen?

Dat is heel flink in zo’n korte periode. Niet onhaalbaar, maar dan moet ze iets meer dan een kilo per week afvallen en dat is echt wel ruim. Ik weet ook niet of een betaalde vakantie haar gaat helpen om duurzaam haar leefgewoonten aan te passen, dat is echt iets dat je zelf moet willen en doen.

Hoe oud is je dochter? Ik weet niet hoeveel dieëten ze al geprobeerd heeft, maar een dieet is zelden duurzaam. Ze kan beter stap voor stap en maaltijd voor maaltijd en gewoonte voor gewoonte haar leven aanpassen en niet ‘vanaf maandag’. Zoals al getipt is de huisarts of psycholoog geen slecht begin :)

Echwel schreef:

En toch ook ooit te zwaar geweest dus? ‘Gewoon niet teveel eten’ is niet voor iedereen een passend advies, vaak zit daar meer achter.

purny schreef:
Als je teveel hebt gegeten ben je niet blij. Vastlopers resulteren bijna altijd in retourtje wc of een naar gevoel.

Dat verschilt ook per persoon.

Reggledoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 00:07

Ik denk niet dat een virtuele maagband zal helpen in haar geval maar heb er geen ervaring mee. Wel ervaring met hypnose om overeten te beteugelen. Onder hypnose de oorzaak naar boven gehaald, is wel heftig geweest! Van te voren had ik ook wel een beetje een idee waar het vandaan kon zijn gekomen. Maar toen ging ik echt de diepte in, er kwamen heel heftige emoties vrij.
Ik kan nog steeds heel goed eten, soms ook nog steeds meer dan ik zou willen (maar ik zou dan ook heel graag héél slank zijn) maar mijn echte vreetbuien (en soms ook overgeven daarna) zijn nu echt voorbij
"Gewone" therapie heeft me op dit vlak nooit iets gebracht.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 01:35

Hoe oud is je dochter? Voor jongeren/kinderen zou ik op zoek gaan naar geschikte begeleiding en medisch onderzoek. Overeten kan ook een fysieke oorzaak hebben (geen sensor voor 'vol zitten').

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 01:40

TS, op het gevaar dat je me afschiet; maar heb jij nu twee kinderen met een eetprobleem?

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 06:36

Ik heb zelf hypnose gehad voor het nagelbijten te stoppen, ik wilde er echt heel graag in geloven maar voor mij heeft het niks gedaan

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 09:48

Je dochter belonen als ze 25 kg in 6/7 maanden afvalt... ik hoop dat je beseft dat je daarmee juist een eetstoornis of op z'n minst verstoord eetgedrag in de hand werkt?
Als je al zoiets wil doen, maak er dan een haalbaar, verantwoord doel van...

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 09:55

Oef dat is geen mooie deal, vakantie betalen als je 25 kg afvalt. Hiermee geef je haar een beloning als ze afvalt en anders moet ze het voor straf zelf betalen als ze in je ogen niet voldoende afvalt. Hiermee ligt een eetstoornis op de loer en überhaupt niet heel handig om in de hand te werken dat het pas goed is als ze 25 kg is afgevallen. Denk dat een eerste stap naar de psycholoog is om de oorzaak er achter te vinden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 09:58

Mijn man kan ook geen maat houden met alles wat maar zoet is, koek-snoep-chocolade. Hij ziet het ook direct liggen. Eenmaal 1 koek gegeten en het pak gaat leeg. Een silo van haribo gaat in 2 max 3 dagen op bij hem. Een suikerverslaving noem ik het bij hem. Hij moet en zal vrijwel direct na het avondeten ( dat is voor hem 2x een vol bord ) begint de trek er naar.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 10:01

Hhilde ik reageerde op Purny dat je met maagverkleining ook teveel kunt eten
Daarom.zei ik dan moet je dat niet doen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 10:06

marleen_usar schreef:

Dit zou ik meteen laten varen, zulke externe stimulus zijn nooit blijvend en richten meestal meer schade aan. Werkt doorgaand binge eating in de hand waar je dochter al redelijk gevoelig voor is, als ik het zo lees.
Lukt het, is het meestal van korte duur, lukt het niet is er weer een faal ervaring bij en versterkt het de ongezonde band met voeding.

Ik zou ipv de virtuele maagband investeren in echt goede hulp, als je het aan die kant wil zoeken hypnotherapie en een goed lichamelijk onderzoek. Overeten en onregelmatig grote hoeveelheden eten zonder rem kan meerdere oorzaken hebben. Chemische of hormonale onbalans, andere onderliggende lichamelijke aandoeningen, neurodivergente aandoeningen zoals adhd of autisme, trauma... etc etc.
Ik zou eerst laten uitzoeken wat de onderliggende reden is van de ongezonde relatie met voeding en eten en er dan aan gaan werken. Waarbij je je dochter kan ondersteunen.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 10:13

Polar schreef:
Je dochter belonen als ze 25 kg in 6/7 maanden afvalt... ik hoop dat je beseft dat je daarmee juist een eetstoornis of op z'n minst verstoord eetgedrag in de hand werkt?
Als je al zoiets wil doen, maak er dan een haalbaar, verantwoord doel van...

Dat inderdaad!
Doe dan 10 kg ofzo.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 10:16

marleen_usar schreef:
Het is niet voor mezelf ik kan heel goed op letten, het gaat om mijn dochter ze kan geen maat houden. Ik kan bv onderweg een kleinigheidje nemen maar zij kan zich niet in houden.

hoe bedoel je dit? onderweg bij een benzine pomp?
geef het goede voorbeeld en neem zelf niks. Pak thuis een boterham.
een kind gezond en met mate leren eten hoort ook bij de opvoeding

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 10:19

Hoe oud is je dochter?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 10:35

marleen_usar schreef:

Het klinkt alsof jou dochter veel meer baat zal hebben bij een echte gediplomeerde psycholoog en diëtist. 25 kilo afvallen tegen de zomer zonder goede begeleiding is ondoenlijk. Dat zal ze bijna alleen maar op een ongezonde manier kunnen. Jullie hebben hier echt hulp bij nodig.

Dat jij denkt dat je dit probleem met geld kunt oplossen, is een bewijs dat je dit niet zelf afkunt. Gun je dochter alsjeblieft professionele hulp.

Edit: wat een paar posts terug door c.alsemgeest al (en beter) gezegd is dus.
Laatst bijgewerkt door miereneter op 31-01-25 11:12, in het totaal 3 keer bewerkt

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 10:46

ik ben heel lang niet op bokt geweest, ik log in en dit staat bovenaan.

Ben zelf hypnotherapeute, maar ik heb geen masterclasses gevolgd om een virtuele maagband te zetten. Kan misschien wel het een en ander verduidelijken;

Hypnose is zoals al eerder genoemd heerlijk om te ondergaan en kan heel goed werken. Er zijn prachtige resultaten en je ziet ook steeds vaker dat het wordt toegepast in ziekenhuizen, voor pijnreductie e.d. Afvallen etc zijn 'tricky' onderwerpen omdat daar in mijn ervaring soms veel meer onderligt en overgewicht dan eerder een symptoom is dan een oorzaak. Voor kinderen zou ik persoonlijk geen virtuele maagband traject adviseren, maar dat is puur gevoelsmatig.

Wat er gebeurt:
Je gaat in een diepe trance (en trance is een heel natuurlijk proces, iedereen is meerdere keren per dag spontaan in een lichte trance) wat zorgt voor de diepe ontspanning en het prettige gevoel.
Als je een bepaalde trancediepte bereikt hebt, is je focus heel hoog en ben je heel ontvankelijk voor verandering door suggesties die worden gegeven. Er zijn heel veel verschillende interventies, die allemaal hun eigen doel hebben. In dit gedeelte vindt dus de therapie plaats.
En daarna ga je ook stapsgewijs weer uit je trance.

Dit is even super in het kort wat het is.

Wat ik wel duidelijk merk bij de mensen die bij mij komen is een verschil in mensen die zelf écht toe zijn aan verandering en mensen die oftewel gestuurd zijn door de partner oftewel 'het komen proberen'. De resultaten van die eerste groep zijn altijd goed, die van de tweede wisselend. Dit zit vaak ietsje meer in commitment dan in erin geloven. Er gebeurt namelijk altijd íets. al is het maar een waardevol inzicht wat je krijgt waar je iets mee kan.

ik moet het even kort houden want ben ondertussen ook nog aan het werk :)

kom straks nog wel eventjes kijken

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 04:16

Ik stuit nu lekker midden in de nacht op je topic.

Ik was een beetje zoals jij in het topic je dochter omschrijft. Kreeg van m'n ouders een beloning als ik iet zou halen. En diep van binnen wist ik dat ik het toch niet zou halen of er zou wel weer een addertje onder het gras zitten idee.

Tot in mei/juni 2023 de knop bij mijzelf echt 100% zelf omging. Ik wilde zelf afvallen, wilde zelf beter in m'n vel zitten, ik wilde een nieuwe betere versie van mijzelf worden.
In juli 2023 met een coaching traject gestart bij een dame die ik ken uit de paardensport en eerst was ik nog sceptisch, bhuuhh veel geld en wat als het niet werkt en niet lukt, heb ik poging 475478 gedaan etcetc.
Kan je vertellen in 9 maanden ruim 25 kilo kwijt, met 1 jaar coaching 33 kilo.

En wat bij mij het meeste geholpen heeft, is elke week inchecken hoe voel ik me, wat kan er beter, waar loop ik tegen aan. En elke week een online meeting waar ze dwars door mij heen prikte als ik wel eens m'n kop in get zand wilde steken.
Mentaal hebben wij zulke goede dingen aangepakt. Waar ik nog steeds blij en dankbaar voor ben!

https://www.lifestyleperformance.nl/
Ik sta als interview er ook tussen, Jeanine verloor 30 kilo vet in 10 maanden.

Dus nee, ik denk niet dat een virtuele maagband zal helpen. Eerder een goede coach die ook het mentale aspecten aanpakt!

Ik heb herbalife, keto, crashdieten, etc etc en uiteindelijk gestart met een GLI traject voor een maagverkleining gedaan. En toen kwam ik haar online weer tegen, aan de praat geraakt. En gestart!

Nog even een kort filmpje.
https://vm.tiktok.com/ZNeoUVHFX/

en nee, ik starte niet met meer dan 3x per week te sporten in de sportschool, hoge doelen te stellen
En ja ik ga nu wel uiteten, of ergens een koffietje doen met een gebakje, alleen heb ik die haatliefde verhouding met eten niet meer.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 11:16

Wauw dat heb je goed gedaan zeg, het is inderdaad een lange weg en je moet het zelf willen. Ze is er nu gewoon niet aan toe om die knop om te zetten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 11:29

Maar ik ben bang als ze dat zelf niet vol overtuiging doet dat niks gaat werken.
Ook die virtuele maagband niet.
Ik denk ook dat je dan eerder bij hypnose kunt gaan kijken naar onderliggende problematiek en die aanpakken in het onderbewuste.