Pandora ring gaat na ruim 6 maanden af (1 wel, 1 niet)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Re: Pandora ring gaat na ruim 6 maanden af (1 wel, 1 niet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 20:38

Als je ermee langs gaat zou ik de ring van te voren dragen. Kunnen ze goed de verkleuring op je huid zien daar.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-25 07:29

Celebi schreef:
Als je ermee langs gaat zou ik de ring van te voren dragen. Kunnen ze goed de verkleuring op je huid zien daar.

Dat ga ik zeker doen, het was moeilijk op de foto te krijgen en ik wil het wel kunnen staven :j

Ik doe mijn ringen/ketting/oorbellen/horloge eigenlijk nooit uit. Dan vergeet ik ze weer aan/in te doen :')
Dat is bij geen enkel juweel een probleem - behalve bij de rosé gouden ring, blijkt nu.

Ik heb er tot 3 weken geleden ook dagelijks mee in de schoonmaak gewerkt, zonder handschoenen. Heb ik nooit gedaan. Dus ja - er zijn wel een heleboel producten overheen gegaan, en ik heb hem 's nachts ook gewoon altijd omgehouden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 09:01

Zijn je andere sieraden ook verguld of verzilverd, of zijn die nagenoeg volledig van zilver of goud?

Ik had een verzilverde ring die ik nooit af deed, maar ook die had hetzelfde probleem, het zilveren laagje sleet eraf.

Volgens onze juwelier zijn dergelijke vergulde of verzilverde sieraden niet bedoeld om onafgebroken te dragen, omdat ze daar te kwetsbaar voor zijn.
De ring is gemaakt van een metaal en er zit maar een heel dun laagje zilver of (rosé)goud op, dat dunne laagje kan slijten bij intensief dragen van het sieraad.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 09:09

Het klinkt mij ook alsof het laagje rose afgesleten is en nu materiaal bloot ligt waar je huid groen op uitslaat. Ben benieuwd wat ze er in de winkel van zeggen, volgens mij is Pandora wel schappelijk.

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 09:45

Hoi TS, ik werk in een juwelierszaak die ook pandora verkoopt.

Je hebt normaal twee jaar garantie op andora juwelen dus ik zou er zeker (met je aankoopbewijs) mee terug gaan.
Het is mogelijk dat je reageert op het goud zelf, sommige mensen zijn allergisch en dan kleurt hun huid. Maar de kans is groter dat de ring afgesleten is en dat je huid kleurt op het materiaal eronder, zoals hierboven al is aangehaald.

Voor mij zou een danig afgesleten ring na een half jaar onder garantie vallen, maar hou er rekening mee dat vergulde ringen altijd gaan afslijten. Er ligt namelijk maar een heel dun laagje (goud hier) over het metaal eronder.
Dit laagje wordt aangetast door het dragen van de ring, maar dit gaat normaal erg langzaam. Echter wordt het laagje ook aangetast door dingen als de afwas doen met de ring aan, ermee slapen, ermee douchen,… Ermee in de modder zitten of ander vuil werk ermee doen, is er ook niet goed voor. Aangezien je deze ring als aandenken hebt, denk ik dat je hem erg vaak draagt, en dat verklaart dan meteen de slijtage die je al hebt.
Dit ligt overigens niet aan de kwaliteit van Pandora als merk, dit is eigen aan alle vergulde materialen. Pandora doet het niet beter of slechter dan het gemiddelde andere merk. Als je een ring wil die echt niet afgaat, heb je een massieve ring nodig, dus massief zilver, massief goud, massief staal… Dit is dan ook de reden dat trouwringen meestal massief zijn. Een massief juweel slijt ook af, maar omdat dit in het geheel 1 kleur heeft, is dit niet zichtbaar. Een gouden laagje zoals bij je ring is meestal nog geen halve mm dik, dus daar ben je vrij snel doorheen gesleten zeg maar.

Als je vergulde ringen enkel draagt als je je niet vuil gaat maken en er niet mee in het water gaat of slaapt, gaan ze aanzienlijk langer mee. Zaken als vergulde halskettingen enzo gaan ook langer mee dan een vergulde ring, omdat die aan minder zijn blootgesteld dan iets aan je handen. Vergulde materialen kunnen jarenlang mooi blijven hoor, het is niet dat verguld automatisch slecht is. Het hangt ervan af wat je ermee doet en hoe vaak je het draagt. De samenstelling van je huid (zweet/zuur) heeft ook invloed op hoe snel de vergulde laag afslijt, dat is bij elke persoon anders.

Je kan dus (onder garantie) opnieuw voor deze ring gaan, met de kantekening dat dit (waarschijnlijk, uiteindelijk) weer gaat gebeuren, en beslissen dat je de verkleuring niet zo erg vindt, maar er is denk ik ook een zilveren ring met madeliefjes te krijgen bij Pandora.

Edit: de cyste/ pijn houdt normazl echt geen verband met je ring. Als je reageert omwille van allergie, gebeurt dat zeer plaatselijk, en een ring kan normaalgezien echt geen cyste op een andere plek in je hand veroorzaken. (“Normaal” omdat ik geen dokter ben, maar ik heb iets dergelijks nog nooit meegemaakt op m’n werk in elk geval)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-25 22:00

Bedankt voor je uitgebreide antwoord Goldyc!

Ik draag de ring echt 24/7 - dat doe ik met al mijn juwelen. Als ik ze zou af doen, vergeet ik ze weer om te doen haha. Ik heb sinds 3 weken weer een kantoorbaan, maar heb daarvoor als huishoudhulp gewerkt - er zijn dus echt massa's producten over mijn handen heen gegaan (ik heb nooit met handschoenen gewerkt). En vuil werk kan ik ook wel beamen - ik heb kippen :') Bij het schoonmaken van het hok draag ik standaard wel handschoenen, maar ik sta vaak ook even snel te wroeten zonder handschoenen.

't Is zonde; als ik het geweten had, was ik idd voor de zilveren madeliefjes gegaan! Ik heb de rosé gouden gekozen omdat ik die ring aan hetzelfde hand als mijn horloge draag, en de wijzerplaat is rosé goud, dus ik vond het een mooie match :)

Garantie is idd 2 jaar hebben we te horen gekregen. Àls ik hem mag omruilen, ga ik idd informeren of ik de zilveren ring kan krijgen, want ik ga dit anders weer voorhebben. Het zal langer duren doordat ik niet meer als HHH werk, maar ik zou hem evengoed 24/7 blijven dragen.

Marije_jiplover mijn andere ring, ketting en oorbellen zijn (nagenoeg volledig) zilver, en daar heb ik het afgaan niet mee. Ik had echt geen idee dat verguld sneller afslijt, al klinkt het nu wel logisch :+

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 23:20

Ik had dit met een gouden ring als ik handcrème gebruikte. En dat. Doe ik alleen in de koude wintermaanden. Zou dat het kunnen zijn?

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 23:37

Als je de ring om houdt tijdens werken met schoonmaakproducten en de ring zelden af doet, dan verbaast het me nog dat ie het een half jaar heeft volgehouden :+
Ik vind dit wel echt mishandelen van je sieraden.

Zou evengoed mooi zijn als ze je kunnen helpen!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 00:04

Temeraire schreef:
Als je de ring om houdt tijdens werken met schoonmaakproducten en de ring zelden af doet, dan verbaast het me nog dat ie het een half jaar heeft volgehouden :+

Ik doe mijn ringen nooit af :)) veel te bang dat ik ze dan verlies haha. Nog nooit gekke dingen mee gehad verder (wel goud en niet plated)

Friezenkind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 00:35

Als je de ring niet af wilt doen zou ik idd vragen of je hem mag omruilen voor de zilveren variant. Dan weet je zeker dat er niks mee kan gebeuren.
Plated sieren gaan zelden een lange tijd mee met dagelijks gebruik. Mocht het je echt om de rosé gouden kleur gaan, zou ik een echt gouden nemen( maar daar zit dan wel weer een prijskaartje aan).

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-25 07:29

Temeraire schreef:

Ik heb geen tijd om "zorgvuldiger" (bij gebrek aan een ander woord, ik ben net wakker haha) te zijn. Als ik mijn ringen telkens moet afdoen, ben ik bang dat ik ze zoals Cp112 zou verliezen :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 07:55

Dat heb ik ook maar schoonmaakproducten zijn natuurlijk wel op en top mishandeling.
Ik zou dan ook gaan voor sieraden die het aan kunnen :))
Ik draag goud en zilver, maar dan vooral op stal. En de dagelijkse schoonmaakdingetjes en het dagelijks leven. Geen last van afgeven.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 09:33

Je hebt trouwens ook van die kettingen waar je met een simpele beweging je ring op kunt schuiven. Speciaal voor beroepen waarbij je een ring niet om mag houden. Zeker bij dingen als schoonmaakproducten had zoiets wel handig geweest.

Maar zou dan ook zeker kijken naar een robuustere ring van ander materiaal. :j

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-25 20:26

ja ik hoop echt dat ik de zilveren kan krijgen! Ik zit nu wel niet meer dagelijks met mijn handen in de producten, maar ook dan is verguld waarschijnlijk niet het beste idee voor mij :') Ik wou alleen dat ik dat vroeger had geweten!