Chronische rugpijn en massagemat/gun/?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Chronische rugpijn en massagemat/gun/?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 19:22

Ik heb het massage kussen van de lidl voor mij man gekocht (eigenijk ook stiekem voor mezelf) hij zit helemaal blij te zijn met het kussen in zijn rug.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 19:31

Ik als EDS patient vind al die matjes en dingen prachtig maar ik heb 't liefst... Een tennisbal..... En fysio, want mijn fysiotherapie is 't enige wat werkelijk helpt de boel een beetje op orde te houden. Met de tennisbal kan ik drukpunten op zoeken en even vast houden of beetje rollen. Tussen lichaam en muur, stoel of bed/matras. Ligt aan de plek. Meestal rond m'n SI gewrichten maar afgelopen 3 weken de achterkant van m'n ribben (als je 't nog niet wist, daar zitten ook kleine gewrichten die je ribben met je wervels verbinden en die kunnen ook uit de kom :'))

Als je vermoed dat je EDS hebt is het wellicht waard om daar de diagnose voor vast te laten stellen. In dat geval kom je namelijk in aanmerking voor chronische fysiotherapie

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 19:40

Cemlys schreef:
Celebi schreef:
https://www.bol.com/nl/nl/p/auronic-shi ... d_source=1

Ik heb deze. Werkt best aardig en is zelf te hanteren. Die gun kun je inderdaad niet zelf op je rug gebruiken maar is wel erg lekker. Ik heb er ook niks aan voor mijn rug omdat ik mijn vriend niet zover krijg dat hij dat voor me wil doen. Nadeel daaraan, zeker met breuken en veel pijn, is dat je ook niet zelf voelt wat je doet. Hij deed het wel eens maar deed me dan toch zeer onder hij mijn schouder of ruggengraat raakte. Iets wat je volledig zelf kan doen is wel echt fijner.

Deze heb ik ook, ergens makkelijker dam zo 'n heel stoelkussen (ook gehad). Voor m'n rug en ook volledige ontspanning zweer ik bij een shaktimat. Heerlijk warm wordt alles en daarna slaap ik als een blok

zo'n shaktimat heb ik ook, echt een top ding _/-\o_

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 19:54

Ik heb ook een bal maar vind dit kussen toch wel erg lekker.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 20:40

DuoPenotti schreef:
Als ik op de website van medisana kijk staat er dat het op elke stoel kan
https://www.medisana.com/nl/Wellness/Ma ... gekussens/
neem aan bij andere merken dan ook wel

Niet geheel waar hoor. Want deze neemt de nek mee. Mijn stoelen zijn niet zo hoog dat je een neksteun hebt zeg maar. Dus ik heb geen geschikte stoel hier voor in huis.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 21:45

Popstra schreef:
Wellicht maar mocht dat zo zijn dan kan ze geen ene massage apparaat gebruiken want die mogen allen niet op je botten werken. Enkel op je spieren.

Als aanvulling van wat al is gezegd, ik denk dat ze het heeft over zenuwen die dan extra worden geprikkeld, mensen waarbij de zenuwen al schade hebben of wiens zenuwen overgevoelig zijn daarbij kunnen aanrakingen (en massages al helemaal) de zenuw extra triggeren waardoor de irritatie aan de zenuw nog erger, en dus nog pijnlijker en vervelender wordt.

Zenuwen zijn soort van de bedrading binnen in je lichaam, wat alle info doorgeeft aan de hersenen. Bij zenuwproblemen kan je denken aan allerlei vormen van neuropathie, hernia's, en nog ergere varianten zijn bijvoorbeeld verlammingen. Zenuwen zitten overal en nergens in je lichaam, tijdens het masseren van spieren kan je zenuwen raken.