Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ElCamino schreef:oke duidelijk, ik begrijp het.
In mijn optiek zijn dit niet de botten van je enkel ( gelukkig) maar je onderbeen.
Hoe het hele spul samen genoemd wordt zal best "de enkel" zijn....
maar wees blij dat dat enkelgewricht zelf niet aan gruzels ligt
marleen_usar schreef:Heb je fysiotherapie?
PreHungaro schreef:Dat stijf zijn duurt nog even. Ik ben gewoon heel veel gaan wandelen, maar echt heel veel. Dan begon ik als een aangeschoten hertmaar beetje bij beetje wordt alles steeds soepeler.
En veel rekken, beide kanten op. Succes!
ElCamino schreef:oh jee, TS, wat naar!
ik heb nav een ongeluk mijn enkel verbrijzeld en scheen- en kuitbeen gebroken gehad.
De enkel werd met 2 platen en 14 schroeven aan elkaar gezet.
Scheenbeen en kuitbeen met 1 plaatje en wat schroeven, deze waren na 6 weken genezen.
De enkel kostte me een half jaar gips.
En na 2 jaar werden alle plaatjes en schroeven verwijderd
Dit ongeluk was 27 jaar geleden. Kans op artrose in de enkel bleef aanwezig
Nooit meer last gehad
4 jaar geleden opeens last van mijn enkel, deze zat opeens uit niks vast, met flinke pijn.
Op foto's en echo's niks te zien, maar na een scan zagen ze toch wat
Bleken 2 losse botfragmentjes te zitten, deze zijn operatief verwijderd, en geen last meer.
Nu, dezefde pijn wederom en gaan we weer een traject in..... denk dat er weer losse stukjes zitten... maar tot nu toe nog niks te zien en wederom opnieuw foto, echo... kreeg een verbeter-je-enkel-app en moest maar oefeningen doen.... ga nu voor een second opinion naar een ander ziekenhuis
Hopelijk gaat dit niet voor jou spelen allemaal en ben je er met een week of 8-10 vanaf....
sterkte