Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BeFunny schreef:Nou meid die dikte dat komt niet door het hardlopen
Jij hebt je voet niet verzwikt?
Iig zou ik echt goede schoenen kopen en ze passen bij een goede hardloop winkel. Maar eerst je voet laten genezen. Nou dan rekening met 150 tot 200 euro ongeveer voor de schoenen.
Met de opbouw liep ik 3 tot 4 x per week. Een dag rust en een dag lopen. Dus 3 x per week is niet teveel. Ligt er wel aan hoe je loopt en hoe lang dus welk schema. Ik begon met Evy.
Mir_horses schreef:Er zit bij ons een atletiek vereniging echt wel dichtbij, dus dat is zeker te organiseren.
En ik lees van jullie dat 3 maal per week dus ook wel veel is, aha.. ik denk dan inderdaad te weinig hersteltijd. Want ik liep nu rondjes van 6,4 km per stuk.
Wat ik me dan afvraag, ik doe echt een training voor beginners waarom dit dan 3 maal per week is? Ze schermen er mee dat je met 12 weken 5 km in 30 minuten kan doen.
Ik lees wel echt allemaal tips waar ik iets mee kan.
Ik kan bij de fysiotherapeut er ongetwijfeld pas bijkomen in het nieuwe jaar, dus voor nu lopen we nog steeds kreupel door het leven. Wanneer ik thuis ben naast werk en paard dan leg ik mijn voet hoog, maar volgens mij is dat echt nog steeds te weinig, want hij blijft echt fors dik. Dat klopt denk ik wel dat het lang duurt voordat vocht er uit is? Of ik zou echt moeten stoppen helemaal te belasten.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Foto's zojuist genomen
Mir_horses schreef:Er zit bij ons een atletiek vereniging echt wel dichtbij, dus dat is zeker te organiseren.
En ik lees van jullie dat 3 maal per week dus ook wel veel is, aha.. ik denk dan inderdaad te weinig hersteltijd. Want ik liep nu rondjes van 6,4 km per stuk.
Wat ik me dan afvraag, ik doe echt een training voor beginners waarom dit dan 3 maal per week is? Ze schermen er mee dat je met 12 weken 5 km in 30 minuten kan doen.
Laura_ schreef:
Iig zou ik echt goede schoenen kopen en ze passen bij een goede hardloop winkel. Maar eerst je voet laten genezen. Nou dan rekening met 150 tot 200 euro ongeveer voor de schoenen.
Met de opbouw liep ik 3 tot 4 x per week. Een dag rust en een dag lopen. Dus 3 x per week is niet teveel. Ligt er wel aan hoe je loopt en hoe lang dus welk schema. Ik begon met Evy.
Ik ben ook begonnen met Evy, maar ondanks het rustige schema was 3x per week zeker wel te veel. Ik hou dat een paar weken vol en dan krijg ik echt meer last van pijntjes. Dus voor jou is 3x per week niet veel gebleken, maar we zijn er genoeg die baat hebben bij 2x per week in hun lijf heel te houden.
verootjoo schreef:Mir_horses schreef:Er zit bij ons een atletiek vereniging echt wel dichtbij, dus dat is zeker te organiseren.
Als je toewerkt naar 5km hoe kan je dan nu 3x pw 6,4km rennenDat is dan toch teveel als je net begint.
Nu even stoppen en advies van een fysio met affiniteit voor hardlopen vragen.
verootjoo schreef:Mir_horses schreef:Er zit bij ons een atletiek vereniging echt wel dichtbij, dus dat is zeker te organiseren.
Als je toewerkt naar 5km hoe kan je dan nu 3x pw 6,4km rennenDat is dan toch teveel als je net begint.
Nu even stoppen en advies van een fysio met affiniteit voor hardlopen vragen.
En hardloop les nemen, hardlopen vraagt echt techniek en niet alleen maar rennen.