Ik had zelf mega grote amandelen die soms voor klachten zorgden. Toen ze er net uitwaren viel het me op dat ik zoveel makkelijker lucht kon ademen door m'n neus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Calanddra schreef:Zou aanraden een slaaponderzoek te laten doen. Mijn man bleek ook een vrij ernstige apneu te hebben. Met zijn apparaat snurkt hij niet meer, heeft veel meer energie en ik hoor het apparaat amper. Heel fijn!
Saskiafjord schreef:Ik zaagde zelf ook hele bomen om, ging ook steeds minder goed slapen. Na onderzoek eerst bij de huisarts en later in het ziekenhuis, kwam er slaap apneu uit. Kiezen uit een apneu apparaat of een soort beugel in mijn mond die mijn onderkaak 's nachts naar voren haalt was snel gemaakt. Ik snurk mijzelf niet meer wakker en mijn man heeft rust. Er zijn dus verschillende oorzaken en ook verschillende behandelingen.
MerleSimone schreef:Hier werkt heel simpel een stukje tape op de lippen. Mijn partner is een ster in snurken in alle mogelijke posities, zelfs op zijn zij of buik. Sinds hij elke avond zijn lippen dicht plakt, snurkt hij niet alleen niet meer, maar slaapt hij ook beter!
Hij werd zelf ook regelmatig wakker van het snurken/blazen en slaapt nu echt dieper. Het heeft volgens mij ook te maken met door je neus ademen ipv je mond. Googlen waard.
Hier volstaat een reepje fysiotape van zo'n halve cm bij 1cm op het midden, maar er bestaan ook volledige plakkers voor over de lippen.
Calanddra schreef:Saskiafjord schreef:Ik zaagde zelf ook hele bomen om, ging ook steeds minder goed slapen. Na onderzoek eerst bij de huisarts en later in het ziekenhuis, kwam er slaap apneu uit. Kiezen uit een apneu apparaat of een soort beugel in mijn mond die mijn onderkaak 's nachts naar voren haalt was snel gemaakt. Ik snurk mijzelf niet meer wakker en mijn man heeft rust. Er zijn dus verschillende oorzaken en ook verschillende behandelingen.
Het ligt wel aan de mate van apneu. In lichte gevallen is inderdaad een beugel mogelijk, maar (ik dacht) vanaf 30 ademstops per uur is enkel een apparaat mogelijk.
Mijn man zag erg tegenop het onderzoek (kreeg appatuur mee en kon het onderzoek thuis doen), maar bleek 60 ademstops per uur te hebben. Dus een apparaat met kap over neus en mond was de enige optie. Hij weet nu niet beter en dit apparaat maakt amper geluid. Alleen even met opzetten. Ik slaap ontzettend licht en word wakker van alles. Maar ook ik kan nu eindelijk weer doorslapen.
Babootje schreef:MerleSimone schreef:Hier werkt heel simpel een stukje tape op de lippen. Mijn partner is een ster in snurken in alle mogelijke posities, zelfs op zijn zij of buik. Sinds hij elke avond zijn lippen dicht plakt, snurkt hij niet alleen niet meer, maar slaapt hij ook beter!
Hij werd zelf ook regelmatig wakker van het snurken/blazen en slaapt nu echt dieper. Het heeft volgens mij ook te maken met door je neus ademen ipv je mond. Googlen waard.
Hier volstaat een reepje fysiotape van zo'n halve cm bij 1cm op het midden, maar er bestaan ook volledige plakkers voor over de lippen.
Hoe moet ik dat voor me zien?