Oordopjes voor slapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 22:49

Konstantine schreef:
Wat kosten die maatwerk dopjes, als ik zo brutaal mag zijn?

Ben ik ook benieuwd naar.
Ik slaap al zolang ik me kan herinneren met oordopjes, dus ik wil daar best in investeren.

Furst

Re: Oordopjes voor slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 22:52

Ik gebruik Quies van bij de apotheek. Zitten geloof ik 4-5 paar in een pakje, dus wel af en toe vervangen. Die Loops zijn duur joh

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 22:55

Mijne waren €110

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 22:56

Dat valt me enorm mee, moet ik zeggen.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 22:57

Ik heb ze ook al een jaar of 5 nu.

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 23:01

Ik heb al 8 jaar oordopjes op maat, nogsteeds het eerste setje. Ik denk dat ze toen ook E100,- tot E125,- waren.
Ik kreeg steeds gehooorgangontsteking van goedkopere dopjes.
Deze zijn super fijn. Zo n goede investering!

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 23:03

Die van mij waren 89 maar ik had iets korting omdat ik degene die daar werkte ken waardoor het iets goedkoper kon. Maar normaal zijn ze inderdaad 110 euro. En echt elke euro waard. Er wordt met siliconen spul een afdruk gemaakt van je gehoorgang en op basis daarvan worden de oordopjes gemaakt. Daardoor passen ze perfect en sluiten ze dus geheel af. Ik kan ze ook niet omdraaien die van mijn linkeroor past met geen mogelijkheid in mijn rechteroor en vice versa.

De hond had een keer eentje kapot gekauwd ik wist niet hoe snel ik een remake moest laten bestellen. Ze hebben de afdruk dus kan er meteen een nieuwe gemaakt worden.

Ik ben ook zijslaper en ik voel nooit dat ik dopjes in heb. Soms loop ik in de keuken en denk ik, och ik heb die oordopjes nog in.

Edit: als je het geld kan missen zou ik zeker dopjes op maat laten maken. Beter passend krijg je ze gewoon niet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 23:45

ikkedus schreef:
pipsqueak schreef:
Ik gebruik de Ohropax mini's. Met de normale Ohropax oordopjes kreeg ik pijn aan mijn oren, met deze kleine niet en ze sluiten goed af.

Ik ook. Ik zweer erbij.

Die bedoel ik ook!
Echt ik zweer erbij.

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 23:55

Alpine aangemeten oordoppen. Slaap als een huis ermee.

beline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 00:18

Ik ben audicien en maak afdrukken, daarna worden ze bij Pluggerz gemaakt. Sidesleeper van Pluggerz, €115,- en ze kunnen ook in blauw en rood, met een kleur stipje zodat je weet wat links is en wat rechts.

Ik heb ze zelf ook en ze blijven goed zitten en ik kan er gewoon mee op mijn zij slapen.
Let wel op dat de audicien geen druk op bouwend maar soft afdruk materiaal gebruikt, dan voel je ze minder zitten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 07:26

Grit schreef:
Ik gebruik onderstaande en koop ze in grootverpakking, ik gebruik ze meestal wel 2-3 keer.
https://coolsafety.nl/p/3m-ear-classic- ... -250-paar/

Deze werken voor mij prima en ik moet ook overdag slapen ivm nachtdiensten.

Deze dus inderdaad :j Zijn imo hetzelfde als Herriestoppers maar een stuk beter betaalbaar.

Andere dopjes zijn voor mij altijd te hard of op een andere manier irritant aanwezig of ik krijg op een gegeven moment zere oren van het materiaal omdat het de huid teveel afsluit ofzo denk ik...?

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 08:59

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 11:45

pmarena schreef:
Grit schreef:
Ik gebruik onderstaande en koop ze in grootverpakking, ik gebruik ze meestal wel 2-3 keer.
https://coolsafety.nl/p/3m-ear-classic- ... -250-paar/

Deze werken voor mij prima en ik moet ook overdag slapen ivm nachtdiensten.

Deze dus inderdaad :j Zijn imo hetzelfde als Herriestoppers maar een stuk beter betaalbaar.

Andere dopjes zijn voor mij altijd te hard of op een andere manier irritant aanwezig of ik krijg op een gegeven moment zere oren van het materiaal omdat het de huid teveel afsluit ofzo denk ik...?

Dat is meestal zo als je geen goed passende hebt. De op maakt gemaakt zijn soft siliconen en dat geeft eigenlijk nagenoeg nooit zere oren omdat het op de millimeter nauwkeurig aansluit en past.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 13:48

Ik spring even spontaan in bij deze discussie, want ik krijg zojuist de mogelijkheid om oordoppen aan te laten meten via de surfclub. In eerste instantie voor op het water, maar er zijn ook slaapdoppen beschikbaar. Ze worden aangemeten en geleverd door Audinc. Is iemand met Audinc bekend?
(Audinc.nl-> Dry ears en Sleepzz)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 17:51

SansaS schreef:
pmarena schreef:

Dat is meestal zo als je geen goed passende hebt. De op maakt gemaakt zijn soft siliconen en dat geeft eigenlijk nagenoeg nooit zere oren omdat het op de millimeter nauwkeurig aansluit en past.

Je kan uiteraard gelijk hebben maar mijn indruk is echt dat het aan het materiaal ligt?
Ik heb allerlei soorten en maten zachte oordopjes gehad en die gladde daarvan krijg ik echt zere oren, tegen oorontsteking aan. De herriestoppers en 3M EAR Classic zijn van een ander materiaal gemaakt en dat gaat wel perfect :)

Herbruikbare doppen heb ik wel wat geprobeerd maar vond ik niet echt overtuigend. Wie weet op maat gemaakt wel maar ik durf niet zo goed, bang dat dat ook teveel de huid afsluit...... -O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-24 17:56

De prijs voor op maat gemaakte oordopjes is echt prima te doen zeg. Interessant genoeg om me eens in te verdiepen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 20:44

Goof schreef:
De prijs voor op maat gemaakte oordopjes is echt prima te doen zeg. Interessant genoeg om me eens in te verdiepen.

Ik heb al jaren op maat gemaakte doppen voor feesten en partijen. Je kunt zelf een filter kiezen met demping, ik vind het ideaal.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 20:54

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 20:56

Ik heb de eerste versie van de loop quit en bevallen mij echt goed. Het duurde wel een paar weekjes voordat mijn oren er goed aan gewend waren. Ze waren wat gevoelig. Toen ook wat zitten rommelen met de verschillende maten. Maar sindsdien een heel tevreden gebruiker

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-24 21:00

Westerntrail schreef:
Ik heb al jaren deze
https://oordopjes-kopen.nl/p/ohropax-cl ... 0group%201

Slaap er heerlijk mee en niet duur

Die heb ik nu ook, maar als ik bedenk hoeveel geld ik daar de afgelopen 25 jaar aan uitgegeven heb ben ik beter uit met op maat gemaakte oortjes.
Plus, deze laten altijd een wat vettig laagje achter, ook vervelend.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 21:57

Ik heb de Loop Engage, maar die draag ik 's nachts ook en dan gebruik ik de extra mute. Ik ben een zijslaper, maar ze sluiten goed aan in het oor waardoor je er dan geen last van heb. Bij erg onrustig slapen vallen ze uiteindelijk wel uit, maar meestal blijven ze wel goed in. Volgens mij is de Loop die specifiek voor het slapen is nog stiller, maar voor mij is de Engage al goed zat. En die kan ik overdag ook in als de kinderen weer eens veel herrie maken :+

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 11:53

Buffelduke schreef:
Ik heb bij de Schoonenberg oordopjes op maat laten maken. Met name tegen het snurken van mijn vriend wat echt heel hard is. Het is echt mijn beste keuze ooit geweest. Sindsdien slaap ik hele nachten gewoon in plaats van 100 keer wakker te worden. Ik heb een hele nauwe gehoorgang en alles valt uit maar deze niet. Ze zuigen echt een soort vacuüm in je oor. Zitten ook echt ‘vast’. De wekker daarentegen hoor ik wel. Daar word ik wel wakker van. Het kost wat maar ik zou het zo weer doen.

Heb ik ook laten doen om dezelfde reden. Heb ze nu n paar jaar. Bevallen erg goed. Doen geen pijn en vallen niet uit.

Houden helaas niet al het snurken tegen ;) maar wel voldoende dat ik er niet meer wakker van wordt.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:44

Loop dreams niet doen! Ik krijg er oorpijn van. Gebruik nu van die schuim dingen, enige wat geen pijn doen maar dempen niet geweldig.

Heb ze pas op maat laten aanmeten. Komen over twee weken binnen dus ben benieuwd! Materiaal voelde erg zacht aan.
Normaal kosten ze €134. Maar nu is er korting bij Beter horen en zijn ze €97

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:45

Kon je wel tegen de normale loops of heb je dat nooit geprobeerd?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:08

Celebi schreef:
Kon je wel tegen de normale loops of heb je dat nooit geprobeerd?

Nee nooit geprobeerd