Problemen met daglenzen van Pearle?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Re: Problemen met daglenzen van Pearle?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 12:25

Ik heb maand lenzen van Hans anders.
Extra zuurstof doorlatende, maar ook ik merk na een week of twee dat ze net wat minder scherp zijn.
Ik neig ernaar om over te gaan op daglenzen en meer een bril dragen. Alleen bij de paarden vind ik een bril altijd zo onhandig…?
Diegenen die online lenzen bestellen, daglenzen, hoe weet je dan welk soort je fijn vindt?
Neem aan dat de daglenzen van eigen merk pearle bijvoorbeeld niet via een online aanbieder te vinden zijn?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 12:33

Mijn man is zeer tevreden over de iWear vivid daglenzen van pearl.

Lees nu iemand ze op internet besteld en dat dat goedkoper is.
Hij is vooral benieuwd waar die lenzen besteld kunnen worden, want de prijzen zijn echt belachelijk :')

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 12:40

Ik heb bij de Opticien (zelfstandige winkel geen keten zoals Pearl of Hans Anders) geweest om enkele types lenzen uit te testen en na mijn 2de aankoop daar, online dezelfde besteld. Scheelde 60€ per 6 maand...

Ik bestel bij Lensdeal, maar ik heb Air optics van Alcon en geen "huismerk".

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-24 13:57

Idd de lenzen van Pearle zijn duur, ik betaald 60 euro per maand. :+ Ik heb nu lenzen besteld bij alensa.nl en dat kost mij 45 euro voor 3 maanden. Nu nog afwachten of die bevallen, maar de recensies zijn lovend.

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 00:39

Met jouw klachten zou ik in ieder geval ook eens je oogleden om laten klappen. Droogte klachten of verminderd comfort hoeven niet per se alleen aan de lenzen te liggen. Maar kunnen ook door problemen aan de binnenzijde van je oogleden veroorzaakt worden.
Fluctuerend zicht kan ook door droogte komen, of door een draaiende cilinder in geval van een torische lens.

Zomaar in het wilde weg lenzen gaan bestellen, puur gebaseerd op lenzen zou ik niet doen.
Het aanpassen van een goed passende contactlens, waarmee je veilig en gezond lenzen kunt dragen, omvat een stuk meer dan een goede recensie op het internet.
Laat er liever gewoon iemand naar kijken die er verstand van heeft :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-24 16:14

Nou ik heb dus toch de lenzen online besteld op basis van de reviews, ik heb alle sterktes ingevuld en ook goed gekeken naar de waardes die je niet kan aanpassen. Dus vandaag voor het eerst mijn nieuwe lenzen in gedaan: ge-wel-dig. Ik zie de hele dag al scherp, niks geen onscherp beeld of moeten knipperen om alles weer helder te zien. Ik hoef niet meer te druppelen omdat de lens vast zit van droogte. Tot zover dus heel tevreden, hopelijk blijf dat zo! :)

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 16:27

Als ze zo goed bevallen kun je altijd over 2-3 maanden bij een onafhankelijke keten eens een oog controle doen. Als zij ook tevreden zijn dan kun je deze blijven bestellen of via hen een soortgelijke bijvoorbeeld.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-24 16:43

Dat was inderdaad het idee. :) Kunnen ze ook gelijk even de sterkte checken.

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 19:43

Laat de lenzen a.u.b. wel even eerder controleren dan 2a3 maanden.
Feit dat ie lekker zit hoeft niet te betekenen dát ie ook echt goed is voor je oog. En wie weet heb je geluk dat je wel, per toeval, de juiste passing van de lens hebt gekozen.
Ik heb ook regelmatig mensen in de stoel die lenzen online bestellen, van de grote keten af komen of die gewoon verzaken op controle te komen, waar echt wel serieuze dingen spelen.
Waarbij je in sommige gevallen echt flink beschadigde ogen ziet.

Je hebt maar 1 paar ogen, en daar moet je het je hele leven mee doen. Een lenscontrole duurt niet lang, en dan weet je binnen een poep en een zucht of de lens ook echt goed is :)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 20:24

_Liiene schreef:
Feit dat ie lekker zit hoeft niet te betekenen dát ie ook echt goed is voor je oog. En wie weet heb je geluk dat je wel, per toeval, de juiste passing van de lens hebt gekozen.
Ik heb ook regelmatig mensen in de stoel die lenzen online bestellen, van de grote keten af komen of die gewoon verzaken op controle te komen, waar echt wel serieuze dingen spelen.

Je hebt maar 1 paar ogen, en daar moet je het je hele leven mee doen. Een lenscontrole duurt niet lang, en dan weet je binnen een poep en een zucht of de lens ook echt goed is :)

+:)+ Dit dus.
TS, ik weet niet waar je woont. Maar je bent bij mij van harte welkom voor een controle.

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 20:26

Iejoorr schreef:
_Liiene schreef:

TS, ik weet niet waar je woont. Maar je bent bij mij van harte welkom voor een controle.

Bij mij ook! :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-24 20:57

_Liiene schreef:

Ik ben sowieso van plan om na de feestdagen naar de opticien te gaan, sowieso omdat ik het vermoeden heb dat er bij mijn rechteroog iets meer scherpte bij kan. :)

Je hebt gelijk hoor, ik heb voor mijn daglenzen die ik ongeveer 8 maanden heb gehad ook behoorlijk wat maandlenzen getest. Helaas draaide ze allemaal (ik heb cilinder). Dus ging ik googelen naar lenzen waar mensen zeer tevreden over zijn, in de reviews kwam ik uit op de lenzen die ik nu heb besteld juist omdat mensen zeggen dat de lens zo stabiel ligt en niet draait. Ik heb ook alles goed nagekeken zoals de diameter en de bc, niet dat ik totaal andere maten heb dan ik moet hebben zeg maar. :)

Uiteraard is zoals ik eerder heb vermeld het zeker de bedoeling ze uitgebreid te laten controleren.

Ik woon in Twente, als 1 van jullie dicht bij woont hoor ik het graag. :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 13:56

Wat goed dat ze zo fijn zitten TS!

Ik zou wel aanraden om je ogen elke 1 a 2 jaar te laten controleren door een optometrist. Om te zorgen dat je geen schade krijgt. Kost wat geld maar je gezondheid is belangrijk!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 14:02

Ik ben juist super blij met de daglenzen van Pearle!
Jarenlang allerlei problemen gehad met mijn ogen en lenzen. Overgestapt naar Pearle en daglenzen ipv de twee-wekelijkse lenzen…had ik echt jaren eerder moeten doen!
Ik heb de I-wear fit.
Enige wat ik sins wat lastig vind is dat ze soms gedraaid in de verpakking zitten. Maar dat voel of zie je snel genoeg als je ze “binnenstebuiten” in doet…

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 00:03

Iejoorr schreef:
_Liiene schreef:

Vraagje tussendoor. Ik ben bij een optometrist geweest. Op maat gemaakte lenzen geprobeerd van verschillende merken ik zag de eerste meter scherp daarna niks meer. Mijn lenzen zouden eigenlijk kleiner moeten zijn, maar nu draag ik eigenlijk lenzen die te groot zouden zijn voor mijn ogen. Alleen ik zie wel alles scherp en duidelijk. Hoe?! De optometrist zei alleen soms kan theorie en praktijk toch verschillen. :')

Draag niet dagelijks lenzen, maar ongeveer 2x p.w.