Zwanger, uitgerekend zomer 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 23:08

Hou op over ei. :r Ik heb een lange periode elke dag een ei moeten eten en ik was al geen fan.
Net te horen gekregen dat ik het mag afbouwen. :):)

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 23:12

Die boemerang herken ik. Zaterdag roti gegeten. Was heerlijk, maar sla voorlopig over. Zo'n 4 uur later moest het toch geloosd worden. En de snijboontjes lucht is :r .

En als we het toch over klaagmodus hebben: de zere borsten kunnen me echt gestolen worden, met de vermoeidheid erbij.

@Mandy, dagelijks ei moet ik niet aan denken nee

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 23:26

Oja pijnlijke borsten. Hier ook bij vlagen. Gelukkig nu wel minder, was niet bepaald prettig met de 2 borstvoedingsmomenten per dag :')

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 10:31

De misselijkheid is hier gelukkig niet meer heel de dag, maar alleen 's avonds. Dat maakt het al een stuk beter! Maar die borsten, dat is echt niet te doen :x elke keer als ik me 's nachts omdraai word ik wakker van de pijn, ze zijn echt ontploft...
Heeft iemand een goede tip voor een zwangerschaps/voedings BH die ook nog wat steun geeft? Tot nu toe past niks, of gaan ze alle kanten op.. Lastige is dat ik normaal al 75F heb en dat is nu dus nog groter :Y)

Floortje88

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 11:47

Ik meld me ook graag aan, nu 9 weken zwanger, over iets meer dan week termijn echo. Ben halverwege juli uitgerekend. 2de kindje.

Hier vooral vermoeid en maagpijn/misselijk.

Lastig liv, ik heb denk ik geen goede tips. Heb zelf tijdens borstvoeding periode die van Hema gebruikt. Die vind ik voldoende steun geven maar veren ook nog beetje mee (wat fijn is met borstvoeding want je borsten groeien en krimpen hele dag). Maar ik heb normaal maat 75D, weet niet of het voor jou maat ook fijn is. Maar je zou kunnen kijken.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 20:34

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 20:50

SplashIsLief schreef:
Deze vond ik de vorige keer fijn; https://www.bol.com/nl/nl/f/carriwell-m ... 052682701/

Nu nog niet gepakt.

Die is vooralsnog ook het prettigste van wat ik gepast heb, maar ik moet niet fanatiek de trap aflopen... :')
Wil het liefst iets stevigers aangezien ik soms op m'n werk het halve ziekenhuis door moet rennen.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 13:05

Ik meld me ook graag. Ik was al aan het wachten op een zomer topic :+

Ik ben nu 9+1 weken zwanger van ons tweede kindje. Ik heb met 6+1 en 7+1 al echo's gehad omdat ik afgelopen jaar 2 miskramen heb gehad. Nu lijkt alles in orde, 31 december mogen we voor de termijnecho :)

Wij hebben een zoontje van 21 maanden. Vind het op dit moment met de misselijkheid en vermoeidheid wel even pittig :)

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 13:31

Welkom!

Wij hebben gisteren de termijn echo gehad en alles zag er goed uit. Zo blij mee. Vanochtend gelijk bloed laten prikken voor de NIPT, zo strepen we het een voor een maar af...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 15:50

Welkom!

Stapje voor stapje inderdaad _Liv. Fijn dat alles goed was!

Ik had vanochtend de intake bij de verloskundige. We hebben afgesproken dat ik vaker langs mag komen om het hartje te luisteren. We hebben nog zo veel angst. Ik hoop dat ik dat kwijt raak nog.
Maandag termijnecho.

Vraagje: wat drinken jullie?
Ik vind het zo moeilijk om genoeg te drinken. Veel maakt me misselijk en de dingen die ik lekker vind en makkelijker gaan zijn niet goed nu. :+

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-24 16:08

Ik heb weer een gigantische versgeperste sinaasappelsap verslaving :')
Had ik bij mijn eerste zwangerschap ook.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 16:36

Ik drink graag chrystal clear. Daar zit echt bijna niks in, en is dus niet zo slecht om te drinken. Water smaakt me met vlagen totaal niet, terwijl ik dat echt graag drink.

Annefleur200

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 16:49

Merileth schreef:
Ik drink graag chrystal clear. Daar zit echt bijna niks in, en is dus niet zo slecht om te drinken. Water smaakt me met vlagen totaal niet, terwijl ik dat echt graag drink.

Ik drink dit ook veel nu!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 17:44

Welkom nieuwelingen

Fijn dat alles bij iedereen goed gaat.
Hopelijk raken een aantal mensen ook de spanning kwijt :(:)

Drinken vind ik ook lastig. Ik drink voornamelijk water, thee word ik misselijk van ben ik achter. Verder af en toe een sapje om iets meer te drinken (doe ik normaal eigenlijk niet).

Ik had ook heel veel spanning in mijn lijf, maar vorige week vrijdag zo'n bijzondere dag gehad en sinds die dag alles los kunnen laten. Zo fijn.
Hier ook een intakegesprek gehad met de verloskundige. We hebben met 11 weken nog een termijn echo en daarna gaan we voor de 20 weken echo. Verder doen wij geen onderzoeken.
Verder van de week bij de bekkenfysio geweest (ivm 16 herstel na vorige bevalling). Goed gesprek gehad en begin januari wordt mijn lijf nog even helemaal gecheckt. Nu nog geen klachten (vorige zwangerschap ook niet) maar fijn om al hulp te hebben.
Onze dochter is wel een beetje van slag dus dat is af en toe zoeken. Zeker in combinatie met mijn vermoeidheid.

Contact gehad met ons kinderdagverblijf maar dat is wel drama. We willen eigenlijk een andere dag dan we nu hebben omdat ik de vrijdag BSO na een lange week school niet fijn vind voor Nola. Maar dat kan eind 2026 en voor de baby ook... Vrijdag kan wel vanaf het moment dat we willen.
Verder kraamzorg geregeld

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 19:53

Kinderopvang is idd een drama. Eigenlijk moet je je al op de wachtlijst zetten voordat je nog maar denkt aan zwanger willen worden.
De wachtlijst voor de opvang naar keuze was pas voor begin 2027 plek. :x

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 20:20

Ik leef echt op appelsap en caprisun momenteel. Koud, zoet drinken is het enige dat me echt goed doet momenteel.

Ben heel benieuwd of de opvang hier ook zo'n lange wachtlijst heeft..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 22:37

Ik heb ook geen idee hoe het hier is met opvang. := We gaan dit weekend internet even afstruinen. Ik weet ook nog niet hoeveel dagen ik wil werken.

Kraamzorg moet ik nog regelen. De verloskundige was nogal fan van een in de buurt, dus denk dat we die doen.

Verder wil ik dit weekend kijken naar een zorgverzekering.

Voor de ervaringsdeskundigen hier; tips voor het regelen van opvang, kraamzorg en een zorgverzekering?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 00:09

Opvang vooral gaan kijken en voelen wat voor jullie goed voelt. Wij waren meteen verkocht, maar ik lees ook echt minder goede verhalen.
Oh en voor opvang liever teveel dagen inschrijven dan kun je nog afschalen. Erbij is waarschijnlijk lastoger.

Kraamzorg hebben wij de vorige keer op advies van de verloskundige gedaan want we hadden geen idee. Wel in de intake heel duidelijk aangegeven wat voor type wij wilden en dat is goed uitgepakt. Wij wilden een nuchter iemand die niet teveel op de regels zat, hadden echt een hele leuke meid.

Zorgverzekering moet ik ook nog naar kijken maar let in elk geval op de echo’s, kosten voor bevalling, bekkenfysio en lactatiekundige.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 09:52

Bedankt voor de tips! :D

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 19:48

Hier met de opvang geen probleem gelukkig. Ik heb ons zoontje december vorig jaar ingeschreven omdat ik van baan ging veranderen vanaf Januari, hij kon per februari al terecht. Nu verwachten we bij deze ook pas rondom de 11 maanden opvang nodig te hebben. Heb geïnformeerd maar hier hoeft tot nu toe niet ingeschreven te worden. Voordeel van een dorp denk ik :+

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 20:05

Hier kan de baby gelukkig bij dezelfde gastouder terecht als waar mijn zoontje ook heen gaat. Een hele zorg minder dat dat meteen geregeld was.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 08:20

Ik zou ook graag mee willen praten. Na ruim een jaar in een traject (iui en 4 ivf terugplaatsingen en miskraam na de tweede terugplaatsing in juni) zijn we nu 17 weken zwanger van ons 1e kindje.
De eerste 12 weken waren erg spannend. Nu is het steeds meer genieten en voelt het steeds echter. Vorige week hadden we de gender reveal en we krijgen een jongetje! De eerste kleinzoon en neefje.
Ik ben uitgerekend op 1 juni.
Ik heb totaal geen last gehad van zwangerschapskwaaltjes. Mijn buik begint nu wel echt mooi te groeien, maar anders zou ik er weinig van merken. Borsten zijn wel ongeveer een cupmaat gegroeid maar dat vind ik alleen maar fijn met mijn normale kleine B haha

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 08:27

Welkom Phylos! Wat fijn dat het nu goed gaat na zo'n traject. En dat je je zo goed voelt.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 09:40

Welkom Phylos!
Hoe hebben jullie de gender reveal gedaan? Wisten jullie het geslacht al of kwamen jullie er zelf ook op gender reveal achter?

Ik heb gisteren alvast contact gehad met iemand die taarten maakt voor gender reveal. Zo leuk om al mee bezig te zijn.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 11:56

Phylos, wat fijn dat j nu steeds meer kunt genieten!

Mijn borsten zijn ook groot :wow: Waren al niet klein, maar ze lijken met de dag te groeien _O- En gelukkig geven ze ook weer gewoon melk aan Nola.