Menstruatie ondergoed.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 00:49

JoycexEnya schreef:
Ik heb die van moi et marie. Mij bevalt het echt super. Heb er 5, dus gebruik nog wel maandverband. Het moet lukken hoor, maar vind toch spannend om ze lang om te houden, je kan ze tot 10-12 uur aan houden.

Mijn dochter heeft deze ook. Lekt nooit door, ze draagt ze de maximale tijd.

Ik vind het een prachtige kwaliteit broekjes. Goede kwaliteit stof, heel goed in elkaar gezet.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 00:51

Supervixen schreef:
joyce_eddy schreef:
Goed te lezen… het idee dat je het ding zelf weer moet uitspoelen met al dat bloed houd mij echt tegen maar lees graag even mee

Mij ook, maar ik ga het proberen.

Mij ook, wij gebruiken dan ook de spoelfunctie met koud water van de wasmachine.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 02:58

Ik wilde het ook niet gebruiken. Leek me vies. 1x geprobeerd en wil niet anders. Ik kon niet opstaan zonder doorlekken. Nu gebruik ik altijd een menstruatie onderbroek. Op dagen dat ik veel moet lopen of het heel hevig is, gebruik ik erbij een tampon maar meestal niet nodig. Had dit veel eerder moeten gebruiken. Kan zelfs een dag pretpark doen zonder iedere keer naar het toilet te hoeven gaan!

Ik was ze eerst uit met koud water en daarna in de wasmachine.

Ik gebruik van de primark,action en libresse

Appeltje00

Re: Menstruatie ondergoed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 07:43

Hier fan van Libresse menstruatie ondergoed. Zitten goed en lek niet meer door.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 19:51

Ik heb vandaag die van de Hema gekocht (die van €11.95) en die zit goed!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 20:53

Hier al langer menstruatie ondergoed van lotties in gebruik, deze doen hun werk fantastisch maar de naden zijn kwalitatief gewoon niet goed. Hierover een klacht ingeleverd. Bij 1 broekje was na 3 keer wassen een van de naden helemaal kapot. Hiervoor heb ik jawel een kortingscode gehad die niet werkt :)) dus dikke afrader. Desondanks doen ze hun werk nog wel dus vandaar dat ik ze wel al langer in gebruik heb gehad. Ik ga door tot de laatste draad :')

Nu ben ik zwanger maar heb ik alvast nieuw menstruatie ondergoed gescoord van snuggs deze vind ik kwa pasvorm en vormgeving wel mooier. Ze voelen kwalitatief ook wel wat prettiger aan maar hoe ze hun werk doen dat weet ik pas over een maand of 2.

Hier overigens de broekjes van lotties gebruikt tijdens de post partum periode en tijdens heftige menstruatie bloedingen. Kwa opvang capaciteit zit het helemaal snor. Ik ben nooit doorgelekt, dit komt ook zeker omdat menstruatie broekjes de boel beter afsluiten. Voor mij iig nooit meer wat anders.

Edit: het schoonmaken vind ik echt geen gedoe neem ze vaak mee onder de douche. Dan klap ik ze op de grond en spoelt het ergste er al uit. Daarna nog even spoelen en wringen. Hopla de koude voorwas ik en daarna gewoon mee wassen met een ander wasje.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 09:28

@renee: sta jij dan onder een koude douche? Want ik begreep dat je het met warm water er juist niet meer uit krijgt en vlekken krijgt.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 09:43

Ik zet ze in een emmer koud water, dan huishoudhandschoen aan, paar keer goed uitknijpen en nog een keer nieuw water in de emmer zo herhalen tot het water helder is.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 10:17

Hier menstruatie ondergoed van DIM (mijn gewone slips zijn ook allemaal van DIM).

Heel tevreden over, gebruik het samen met een cup. Dus ongeveer 2 dagen samen met cup en de andere dagen enkel de slip.

Hier spoel ik alles uit onder stromend koud water tot het uitwringen niet meer rood ziet en daarna gewoon de was in met de rest.

Heerlijke dingen, had ik al veel eerder moeten hebben! Inlegkruisjes enzo ruiken toch altijd iets, heb ik totaal niet met het ondergoed.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 10:36

Slmt9 schreef:
@renee: sta jij dan onder een koude douche? Want ik begreep dat je het met warm water er juist niet meer uit krijgt en vlekken krijgt.

Nee niet koud maar zo worden ze voor mij wel schoon. Des te warmer je doucht des te sneller de stolling gaat en ik zet de douche niet meteen op standje hel :') in principe ligt het broekje de “hele” dag tegen een 36-37 graden lichaam dus de stolling wordt dan al in gezet denk ik dan. Het koude water is ook voor het goed uit wassen van andere lekkages (zoals bepaalde stoffen vanuit de urine) en dat was ik eruit met een koude voorwas.

Wat betreft vlekken dat ga je volgens mij nooit volledig voorkomen. Maar ik vind zo bacterie vrij schoon ook belangrijker voor het hele apparaat beneden dan een vlekje meer of minder. Nu zijn mijn broekjes tot nu toe zwart dus zie je überhaupt geen vlekken. Heb wel wasbaar maandverband (deze gebruik ik minder vaak omdat ze minder opnemen) daar zie je wel vlekken op als ze er zijn. En ook deze worden prima schoon zo.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 11:46

Renee schreef:
Slmt9 schreef:

Nee niet koud maar zo worden ze voor mij wel schoon. Des te warmer je doucht des te sneller de stolling gaat en ik zet de douche niet meteen op standje hel :') in principe ligt het broekje de “hele” dag tegen een 36-37 graden lichaam dus de stolling wordt dan al in gezet denk ik dan. Het koude water is ook voor het goed uit wassen van andere lekkages (zoals bepaalde stoffen vanuit de urine) en dat was ik eruit met een koude voorwas.

Wat betreft vlekken dat ga je volgens mij nooit volledig voorkomen. Maar ik vind zo bacterie vrij schoon ook belangrijker voor het hele apparaat beneden dan een vlekje meer of minder. Nu zijn mijn broekjes tot nu toe zwart dus zie je überhaupt geen vlekken. Heb wel wasbaar maandverband (deze gebruik ik minder vaak omdat ze minder opnemen) daar zie je wel vlekken op als ze er zijn. En ook deze worden prima schoon zo.

:D
Dat vind ik dus wel het lastige aan dat je het maar op 30 graden mag wassen.
Ik heb ook alleen maar zwart, maar ondanks dat ik het tot in den treuren met koud water was vooraf, blijf ik er toch rode plekken in houden. Maar wellicht komt dat idd door wat je zegt: het zit natuurlijk de hele dag al bij 37 graden.

Domiinooo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 11:48

Ik heb er van Wuka, en vind ze echt top! Ik kan ze alleen maar aanraden

Uitspoelen doe ik niet met de hand, maar gewoon machine in en op een spoelprogramma :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-24 12:48

Ik heb gister die van de Hema aangehad met sporten (ik was niet ongesteld) maar ik was benieuwd hoe dat met sporten zou gaan. Nou super goed dus, geen zweetreet en geen geurtjes. Je zou eigenlijk zo 2 dagen kunnen sporten met 1 sportlegging, dat doe ik niet want dat is mijn idee maar het zou best kunnen!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 12:52

Hier goede ervaringen met Snuggs. :j Wel prijzig.

Lotties heb ik ook gehad, maar die vond ik niet zo fijn qua stof en erg dik.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 12:54

Supervixen schreef:
Ik heb er eentje besteld van modibodi, een active van puma. Ik ben heel benieuwd heb zoiets nog nooit gebruikt.
Ik wil kijken of het fijn zit als ik ga hardlopen.

Ik heb twee sport menstruatie onderbroeken van Thinx, en loop daar prima in! Sowieso veel prettiger dan maandverband of een tampon, met een tampon in moet voel ik snel druk op de blaas.

TS, er is al best lang een topic gaande over menstruatie ondergoed, daar kan je veel ervaringen lezen. In de titel staat Coolio menstruatie ondergoed, maar het gaat over allerlei merken.
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=2002317&hilit=menstruatie&start=275

Ik heb meerdere onderbroeken van thinx en snuggs, beide erg comfortabel. Heb er ook twee van bamboozey, maar die zitten echt als luiers en slaap ik alleen in.
Ik spoel ze na gebruik op de dag zelf nog uit onder koud water en verzamel ze in een emmertje tot ik ze bij de was gooi.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 13:06

Bloed krijg je er het beste uit met koud water en zout. Mijn vader had epilepsie en was valgevaarlijk. Als hij weer eens een klapper maakte dan ging zijn kleding in koud water met een schep (of meer, hing van de grootte af) keukenzout erop.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 13:22

gr_roos schreef:
Bloed krijg je er het beste uit met koud water en zout. Mijn vader had epilepsie en was valgevaarlijk. Als hij weer eens een klapper maakte dan ging zijn kleding in koud water met een schep (of meer, hing van de grootte af) keukenzout erop.

Eens. Wat ook goed werkt is ossegalzeep.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 13:39

Hoe zijn de ervaringen bij zware menstruatie inclusief stolsels? Vooral in de nacht gaat het hier nog wel eens mis, ondanks het dikste/grootste maandverband. Zo vervelend om je bed onder het bloed te hebben -O-

Zou eventueel ook de combinatie maandverband en dan zo’n broekje van de Hema kunnen doen, en de op de lichtere dagen alleen het ondergoed zelf.

Uitwassen boeit me niet zo, ik sta nu ook al regelmatig ondergoed uit te wassen als het weer eens mis is gegaan :+

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 13:39

Ik lees mee, maar ik vind het een vies idee, sorry :')

Ik menstrueer heel heftig, heel veel bloedverlies. Ik trek er de eerste dagen echt letterlijk bleek van af. Ik kan me om die reden niet voorstellen dat zo'n ondergoed (voor mij) een optie is, naar mijn idee "zit" je letterlijk in je eigen bloed, toch? Ik moet de eerste 2-3 dagen zowat elk uur mijn maandverband vervangen. Daar "zit" je ook in, maar dat kan je gewoon makkelijk vervangen en weggooien. Imo dan :)

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 14:46

Ik vind het zelf erg onprettig in combinatie met een heftige ongesteldheid met stolsels. Dat voel je echt wel, waardoor ik dan wel meerdere keren op een middag mijn ondergoed vervang. Ook krijg ik spierpijn omdat ik het de hele tijd op probeer te houden, om die reden kan ik ook niet tegen maandverband.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 15:09

Ik vond het met de zwaarste dagen ook niet prettig met alleen ondergoed. Het ondergoed kan wel echt veel hebben, maar uiteindelijk kwam het zeg maar net als bij een luier omhoog bij mn rug als ik echt te lang wachtte. Maar dit is wel een uitzondering die ik had qua hoeveelheid bloedverlies. Was een complicatie na operatie.

Ik kan ook niet tegen dat gevoel van vloeien, dus ik deed dan met disc. Maar ook die disc moet ik elk uur verschonen en ben dan al doorgelekt, dat kan ik prima hebben.

Van modibodi hebben ze tot en met 250ml aan opvangen, daar kan je echt wel heel lang mee.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 15:39

Maar heb je dan alsnog niet het gevoel dat je in.. nou ja.. viezigheid zit? :') Ik zou om het uur een schone onderbroek willen denk ik.

Toffeltje, ik heb maandverband met een katoenen toplaag. Da's het enige materiaal dat ik verdraag.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 15:54

Ik menstrueer ook behoorlijk heftig en nee, het gevoel in viezigheid te zitten heb ik totaal niet :D Terwijl ik dat gevoel wel heb bij maandverband, daar blijft het bloed er meer 'opliggen'. Daarom gebruikte ik ook altijd tampons en geen maandverband want dat vond ik een vies gevoel geven. Ik heb de onderbroeken van Snuggs, heb ook Bamboozy geprobeerd maar die vond ik als een luiertje voelen :+
Die van Snuggs kunnen overigens gewoon op 40 graden in de was, dus bij mij gaan ze met de gewone was mee (nadat ik ze met koud water heb uitgespoeld).

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 16:01

Je zit niet in je "viezigheid", dat wordt opgenomen door het ondergoed.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 16:52

Ik heb Snuggs want die verkopen ze hier bij mijn drogist (in Oostenrijk). Inmiddels al jaren en ze bevallen me uitstekend.