Hypoallergene douchegel en shampoo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 16:10

carika schreef:
Bij dm in duitsland heb je veel keuze. Misschien zelfs van het eigen merk balea dat is heel goedkoop.

Ohja dat is ook zo, die heeft idd van balea de med+ lijn en daar heb ik ook geschikte shampoo gevonden.
Scheelt een hele hoop centen, maar tijdje terug met inkopen in Duitsland (ik woon in Rotterdam) ook gehaald.

zorro

Re: Hypoallergene douchegel en shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 16:38

Bedankt voor alle tips! Ik ga alles gewoon eens bij langs met mijn allergiepaspoort, dan maar even een avondje er aan besteden. En ik zal toch moeten uitproberen wat ik fijn/acceptabel vind!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 17:17

Jaren geleden alles de deur uit gedaan met isothiozolinone in, kreeg ik echt jeuk, eczeem, rode plekken etc van. Inmiddels mag het niet meer in cosmetica, wasmiddel etc gebruikt worden dacht, al zag ik het laatst in een wolwasmiddel. Inmiddels reageer ik weer ergens op, ben er nog niet achter wat. Ik was sinds een half jaar over op de 'natuurlijke' Andrelon, dus die kan het zijn, maar ook een nieuwe koptelefoon (polsbandje horloge reageerde ik nl ook op), make up gebruik ik al jaren niet meer, ik gebruik alleen nog waspoeder ipv vloeibare middelen. Ik heb nu wel bodylotion en gezichtscreme gehaald van dr lenaerts. Over op m'n oude shampoos (jaren goed gegaan op producten van metolijf.nl en dan met name de apivita. Gaat het jaren goed en dan word je wat lakser (of allergischer :'))

Kijk even bij metolijf dus. Veel fijne producten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 18:48

Ik kan godzijdank regen happy earth.
Na nivea natural eruit eerst een uit de usa die top was maar niet meer verkocht wordt.
Nivea, nouja het werkte ruikt alleen bijna naar niks nee.
Nu happy earth waren 4 voor €10 en ik zie wel en warempel!
Ik heb sowieso last van sulfaten en siliconen en nooit laten testen.
Maar ezelmelk shampoobars met mijn melkintolerantie was een drama zowel paard, geit als ezel.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 18:58

Ik zie dat ecover ook een zero lijn heeft. Ik had altijd al het gewone wasmiddel hiervan dus dat is wel fijn!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 15:17

Gowlan schreef:
Barb schreef:
En hebben jullie dan geen last van het wasmiddel waarmee jullie wassen? Zo ja, met welk middel wassen jullie je kleding?

Hierover uitgebreid gesproken ook met de dermatoloog.
Die gaf aan dat wasmiddel en wasverzachter dus wel een commercieel praatje is. Een goede wasmachine met een juist programma, spoelt zo goed na dat de was nog wel enigszins kan geuren naar het middel, maar er blijven geen allergene stoffen meer achter (dus een huidreactie kan in principe niet meer komen op basis van het middel). De stof waarvan je kleding gemaakt is, kan wel een reactie veroorzaken.
Hier merkte ik overigens ook geen verschil qua huidreactie met neutral of een ander middel. Alleen een dik verschil in de portemonnee :+ . Dus hier was ik alles met een gewoon wasmiddel en eigenlijk staat hier de wasmachine standaard op 3x naspoelen.
Je kan wel een allergische huidreactie krijgen als je in direct contact bent geweest met wasmiddel, maar in principe zal je geen direct huidcontact maken met uitzondering van je handen (of je moet het over je armen en alles uitsmeren). Dus als je die direct erna wast en goed afdroogt, dan blijft de schade beperkt. :j
Het loont dus vooral om te zien of je wasregime kloppend is. Dus dat alle middelresten er goed uitgespoeld worden door je wasmachine, dat je je machine niet te vol propt en dat je eigenlijk gewoon normale hoeveelheden gebruikt (niets te veel dus :) )

Mijn moeder gebruikte een wasverzachter waar ik jeuk van kreeg. Ik ben voor zover ik weet nergens allergisch voor, maar kreeg jeuk van die wasverzachter.
Dus helemaal wegspoelen twijfel ik aan. Ik spoel ook altijd maar 1 keer, want als je het vaker doet wordt het toch wel een dure aangelegenheid met waterverbruik e.d.
Ik gebruik meestal geen wasverzachter, is ook niet echt nodig (en eigenlijk kan een scheutje azijn ook, maar ik vind azijn zooo stinken ook al ruik je er na het wassen niets meer van).

Dus mocht je toch denken dat er iets van het wasmiddel jeuk ofzo veroorzaakt, het kan dus echt nog wel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 15:32

Ik gebruik Ariël als wasmiddel, daar kan ik goed tegen. Vaak wel vervelende reacties op bepaalde soorten douchespul en gezichtscrème. Zorro , de jeuk op vooral benen wanneer het kouder wordt herken ik. Was bij mij zo erg dat ik ze inzwachtelde in de nacht anders krabde ik ze finaal kapot in m’n slaap. Dat bleek dus voor het grootste deel veroorzaakt te worden door vit D tekort( was echt laag) nu al een jaar of drie op peil en geen jeuk meer.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 16:25

Ik krijg jeuk van geparfumeerde shampoo helaas, gebruik de shampoo van dermolin.
De balea med van DM is veel goedkoper, maar daarbij bleef ik jeuk houden.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 17:33

Mijn zoon krijgt, net als germie, ook jeuk van wasverzachters. Die van Seepje gaat de ene keer wel goed, de andere keer niet. Hij wast zijn kleding daarom apart en gebruikt alleen azijn als wasverzachter.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 19:02

Mijn dochter moest van de dermatoloog Eucerin gaan gebruiken, en eindelijk een rustige huid.
Afbeelding

Afbeelding
Wel duur, maar helpt echt. Besteld bij Pazzox.nl

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 19:06

Wasverzachter is hier ook geen match. Ik gebruik het nooit, hoogstens een scheut azijn erbij.
Ik heb hier weer een nieuwtje erbij, nu heb ik een contactallergie op m'n koptelefoon :'), iets met rubber, wat wel kan kloppen want m'n horlogebandje gaf ook reactie.

LisaVH96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 20:09

Al 28 jaar eczeem en weet hoe lastig de zoektocht is naar iets wat en fijn in gebruik is en werkt. Tel daarbij op dat ik op de lange termijn nieuwe allergieën ontwikkel.
Op dit moment gebruik ik al een aantal jaar de producten van zarqa, super blij mee nog steeds. Daarvoor eucerin gehad maar kreeg m'n haar daarmee niet echt schoon. Veel eczeem op m'n gezicht en dus komt m'n haar veel in contact met zalf...

Om te wassen gebruik ik nu ecover, heel tevreden over. Nooit wasverzachter zelf gebruikt, maar als ik verhalen van m'n moeder hoor kan ik daar echt niet tegen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 20:51

Cemlys schreef:
Wasverzachter is hier ook geen match. Ik gebruik het nooit, hoogstens een scheut azijn erbij.
Ik heb hier weer een nieuwtje erbij, nu heb ik een contactallergie op m'n koptelefoon :'), iets met rubber, wat wel kan kloppen want m'n horlogebandje gaf ook reactie.

Ik heb veel te weinig achterinfo om hierover te oordelen maar misschien heb je er iets aan;
Contactallergieen hebben vaak een andere oorsprong, ik kreeg bijvoorbeeld allergische reacties bij druk (strakke schoenen, dragen van steunzolen, strakke horloge, zware handtas op mijn schouder, zulke dingen) maar sinds ik dus die vanilline weg laat heb ik die reacties niet meer gekregen.

Dus het leek alsof ik allergisch was voor de druk, maar eigenlijk was dat gewoon een symptoom.

Ik had hier nooit van gehoord dus weet niet of het algemeen bekend is

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 20:52

Eventueel nog een tip: shampoo van Dermasence. Ik gebruik dat voor mijn hoofdhuid, omdat ik niet tegen normale shampoo kan. Douchegel heb ik dus van Jean & Len, maar de shampoo is van Dermasence. In Nederland via bepaalde apotheken/huidpraktijken te bestellen of via Internet en in Duitsland te koop bij praktisch alle apotheken. Er zijn verschillende soorten, dus ik kan niet zeggen welke je zou kunnen proberen (informatie staat uiteraard bij de producten).

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 21:04

Granoek schreef:
Cemlys schreef:

Ik heb veel te weinig achterinfo om hierover te oordelen maar misschien heb je er iets aan;
Contactallergieen hebben vaak een andere oorsprong, ik kreeg bijvoorbeeld allergische reacties bij druk (strakke schoenen, dragen van steunzolen, strakke horloge, zware handtas op mijn schouder, zulke dingen) maar sinds ik dus die vanilline weg laat heb ik die reacties niet meer gekregen.

Dus het leek alsof ik allergisch was voor de druk, maar eigenlijk was dat gewoon een symptoom.

Ik had hier nooit van gehoord dus weet niet of het algemeen bekend is

Bij schoenen, handtas, dus andere druk heb ik nooit klachten eigenlijk, horloge heb ik nooit strak om (nu een leren bandje en eigenlijk geen probleem meer), ik heb een over ear koptelefoon en moet zeggen dat die gewoon aansluit, niet strak zit, ik zag (na een beetje googlen) dat best veel mensen hierop reageren (bepaalde stof in het rubber, ben de naam even kwijt), hiervoor gewone in ear oortjes gehad en nooit last gehad.
Maar ik zal even kijken hoe dat zit met vanilline. Overigens krijg ik ook allergische klachten van bepaalde wasmiddelen, huidzalven, shampoos, parfums, make up,... dus het is maar een ding op de grote hoop.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 21:47