Earth schreef:Momenteel heb ik een leuk gesprek met een vriendin over liefde. Ik ben van mening dat als je iemand ontmoet, dan weet je het. Ik denk altijd dat liefde vanzelf moet gaan, dat als het goed zit, dat het dan allemaal wel loopt. Natuurlijk blijft het spannend, maar als je er beide een goed gevoel hebt, dan is er vanaf het begin al een bepaald vertrouwen en natuurlijke aantrekkingskracht door de verliefdheid.
Maar goed, misschien 'romantiseer' ik het teveel en schets ik teveel het ideale scenario, maar zo is het bij mij wel gegaan. Ik wist 5 minuten nadat ik mijn man had ontmoet, dit is hem. En natuurlijk is dat spannend want is dat wel wederzijds enzo.
Ik ben benieuwd hoe dat met jullie relaties is gegaan. Schets ik het echt te rooskleurig of gaat echte liefde 'vanzelf?
Ik heb mijn hele dateleven gedacht dat ik gek was. Ik hechte me snel, dat werd dan niet op prijs gesteld, waardoor ik dacht dat het aan mij lag. Had altijd het idee dat ik een jaloers kreng was, en het ging dan altijd op den duur zenuwachtig kriebelen. En jahoor! Dan had ik het weer "verpest".
Maar het lag niet aan mij. Want toen ik mijn huidige vriend van 4 jaar ontmoette heb ik dat gevoel geen enkele seconde gehad. Het zat meteen goed, en ook toen hij wat problemen had met een ex heb ik juist gezegd: los dit goed op, neem je tijd ervoor. Er is vanuit beide kanten 100% vertrouwen, we willen dezelfde dingen en hebben eigenlijk nooit ruzie.
Dus ja, het kan. Ik denk dat veel mensen settelen uit angst alleen te blijven, en hun eigen gevoelens niet serieus nemen. Als het niet veilig of vertrouwd voelt, dan is het 't niet. Heel simpel, daar geloof ik heilig in.