Body stress release

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 20:14

Wat een goede verhalen.
Ik heb al 1001 dingen geprobeerd maar dit nog niet.

Ik. Lees graag de ervaringen van de mensen die in januari gaan.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 20:15

cursebreaker schreef:
Hier staan ondertussen ook de eerste 3 behandelingen gepland, kort achter elkaar. In de eerste week van januari 2x en eigenlijk zou ik de week erop voor de 3e moeten gaan, maar dan zitten we in Engeland dus die is dan naar de week erna verplaatst. Ik ben echt heel erg benieuwd! Met 4 behandelingen zit ik al door mijn aanvullende verzekering vergoeding heen, dus als het me echt goed doet, blijf ik wel gewoon gaan en dan zelf betalen (behandeling kost 60E per keer en ik krijg 240e per jaar vergoed)

Ff reageren op je vergoeding misschien heb jij een andere ziektekostenverzekering maar de meeste vergoeden tot een maximum bedrag per x wat vaak 40 euro is(of 25 oid) misschien even handig om te checken hoeveel je per behandeling vergoed krijgt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 20:17

Wat ik begreep is dat we eerst gaan kijken hoe het ermee staat. Op dag 1, 4 en 11 de eerste afspraken. En daarna naar gelang wat je lichaam je zegt afspraken plannen. Ik ben wel erg benieuwd, want mijn stress "lockt" zichzelf altijd in m'n nek en schouders.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 23:28

siskeh schreef:
cursebreaker schreef:
Hier staan ondertussen ook de eerste 3 behandelingen gepland, kort achter elkaar. In de eerste week van januari 2x en eigenlijk zou ik de week erop voor de 3e moeten gaan, maar dan zitten we in Engeland dus die is dan naar de week erna verplaatst. Ik ben echt heel erg benieuwd! Met 4 behandelingen zit ik al door mijn aanvullende verzekering vergoeding heen, dus als het me echt goed doet, blijf ik wel gewoon gaan en dan zelf betalen (behandeling kost 60E per keer en ik krijg 240e per jaar vergoed)

Ff reageren op je vergoeding misschien heb jij een andere ziektekostenverzekering maar de meeste vergoeden tot een maximum bedrag per x wat vaak 40 euro is(of 25 oid) misschien even handig om te checken hoeveel je per behandeling vergoed krijgt.

Ik krijg tot €240 per jaar vergoed aan alternatieve geneeskunde (zilveren kruis aanvullend 2 sterren) waarbij BSR specifiek erbij vermeld staat en heb ook via de goedgekeurde lijst van behandelaars gezocht naar een behandelaar die bij m’n verzekering vergoed word. Zal het idd nog eens navragen of het dan idd een deel per behandeling is gewoon een volledige behandeling totdat het bedrag op is. Als het me bevalt ga ik er sws wel door mee, ook al moet ik alles 100% betalen. Een deel per behandeling vergoed en deel bij betalen zou ik ook al prima vinden als het zo dan meer verspreid word.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 23:57

Enige waarbij je echt impact kunt hebben op je ontspanningszenuwstelsel (parasympatische zenuwstelsel) is via je middenrif, hier loopt dat zenuwstelsel doorheen. En soms op de buitenzijde van je oorschelpen en net achter je kaakhoek (onder je oor).
Op andere manieren kun je niet actief dat systeem activeren. Het stresszenuwstelsel (sympathische zenuwstelsel) wordt om elke poep en scheet geactiveerd en kunnen verstrekkende gevolgen hebben die je lichaam moet compenseren.

Door ademhaling die je zelf bewust controleert, kun je dus invloed uitoefenen op het ontspanningszenuwstelsel. Soms helpt natuurlijke medicatie ook (zoals THC/CBD) maar andere manieren zijn tot nu toe nog geen bewijs van het oplossen van het onderliggende probleem.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 01:19

Ik heb zelf nu een stuk of 10 behandelingen gehad. En ben binnen 4 behandelingen van al 15 jaar lang rugklachten af. Ik ga nu 1x in de 2 maanden en merk steeds weer dat ik nog prettiger in mijn lijf kom te zitten. Ik slaap weer heerlijk, heb veel minder spierpijn en menstruatieklachten zijn ook verminderd.

Mijn collega gaat sinds kort en die heeft erg last van migraine. Iedere maand zeker 10 dagen. Ze is nu 3 maanden geweest en heeft nog 1 dag migraine en 2 dagen hoofdpijn in de maand.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 08:01

Ik zit ook bij zilveren kruis en de verzekering die ik op het oog had was tot 40 euro per behandeling. Op heb het nagerekend en dat kwam voor mij niet voordeliger uit dus niet voor een aanvullende verzekering gekozen.

DiantaM

Re: Body stress release

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 09:16

Heel interessant, ik had er nog nooit van gehoord. Ik heb een extreem hoge spierspanning door medische oorzaak, is het dan ook geschikt?

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 09:25

Oh leuk een topic.
Ik ga bsr vanaf komend voorjaar doen. Ik zal mijn ervaringen hier tzt wel even delen :)

Ik wil graag naar een bsr practitioner vanwege dat stress mij vaak in het lichaam gaat zitten, voornamelijk in de populaire stressgebieden zoals de schouders en nek. Ik doe al aan fitness en yoga.

Ik heb hier speciaal een andere zorgverzekering voor afgesloten welke meer alternatieve zorg vergoed. Ik ga komend jaar ook naar een MSK arts, dus dat kon wel uit.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 09:52

Ik ben wel benieuwd hoe zo’n behandeling er uit ziet.
Wat doet zo’n behandelaar precies?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-24 11:16

Kijk eens aan, een hoop meer dus die het willen gaan doen. Mijn afspraken staan in maart ingepland.
Ben echt heel benieuwd.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 11:17

Wij hebben de aanvullende verzekering 2 sterren al jaren , dus is dan gewoon mooi meegenomen wat nu vergoed gaat worden maar echt super veel is het ook niet als je al met 3 behandelingen kort achter elkaar moet beginnen haha. Is idd ook niet dat ik extra een duurdere verzekering heb genomen hiervoor. Bij de 4 sterren kreeg je bv tot ik geloof 450 per jaar maar dat loont zich echt niet om te wisselen voor dat verschil. En wat ik zelf moet betalen allemaal op lang termijn, als ik door ga ermee, heb ik dan wel ervoor over gewoon. Zilveren kruis heeft veel qua alternatieve geneeskunde wat ze (deels) vergoeden wel, dus dat vind ik wel netjes.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 24-12-24 11:20, in het totaal 3 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 11:17

ellepel schreef:

Op bodystressrelease.nl vind je er meer informatie over, wel leuk om door te lezen die site.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 11:18

Ik ben ook aanvullend bij cz, maar zo te zien niet voor BSR.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 20:25

cursebreaker schreef:
ellepel schreef:

Op bodystressrelease.nl vind je er meer informatie over, wel leuk om door te lezen die site.

Nou ik vraag het eigenlijk gewoon hier, dus eigen ervaringen :j

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 22:03

Ik heb mijn 3e behandeling net afgesloten vandaag mbt spierspanning door ichias/periformis syndroom / herna. Het gaat stukken beter al!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 09:56

DuoPenotti schreef:
Ik ben ook aanvullend bij cz, maar zo te zien niet voor BSR.

Volgens mij valt het bij CZ en Ohra onder psychomatige therapie en dan is het wel verzekerd.

Ellepel:

Eerst worden de klachten besproken, dan ga je tegen een bepaalde kantelbank aanstaan waar je uiteindelijk op komt te liggen. De behandelaar begint met voelen waar de spanning opgeslagen zit in het lijf. Daarna wordt de ruggegraat vrij gemaakt en op bepaalde punten gedrukt op de spieren zodat die los gaan laten. (doet geen pijn) Dat zelfde wordt herhaald aan de voorkant.
Aan de voeten is dan te zien waar er nog het e.a vastgehouden wordt.

DiantaM:
Ik denk het wel, het kan wellicht bijdragen aan een minder hoge spierspanning. Kwestie van uitproberen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 10:14

Dat drukken,dat klinkt voor mij dan net zoiets als wat ze doen bij triggerpointmassage?
Of is het net zoiets als wat ze bij voetreflex doen
Weet je het klinkt op zich goed,maar ik wil weten wat er gebeurd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 10:16

Nee, ik heb beide gehad maar het is niet te vergelijken.

Het is een korte druk, een release van de spier..niet op triggerpoints.

Ik weet ook niet precies hoe het werkt, ik weet alleen dat het werkt. :-)

Het beste is om het te ervaren denk ik.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 10:18

Hmm, oké.
Niet helemaal tevreden,maar ik snap het wel.
Ik vind voetreflex ook moeilijk uit te leggen,maar dat werkt ook.
Bedankt :j

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 10:23

Graag gedaan :)

Denk dat een practioner het wel beter uit kan leggen dan ik.

Maar inderdaad, het belangrijkste met al dit soort zaken is dat het werkt. :)

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 14:35

Bij mijn praktijk hebben ze een soort massagetafel die rechtop kan. Daar ga je tegen aan staan en die kantelt naar voren zodat je op je buik ligt. Je kunt je kleding en schoenen aanhouden. Eerst vooraf een praatje hoe het is gegaan.
Dan kijkt ze naar de stand van je voeten want daaraan kunnen ze bepaalde knelpunten zien. Dan behandelt ze de knelpunten met vingerdrukken op bepaalde plekken. Bij mij mijn onderrug en bekken en tussendoor kijkt ze dan of de stand van je voeten verandert. Dan gaat de tafel weer rechtop... ik voel me altijd langer ba afloop. En weer een praatje wat de bevinden en of veranderingen zijn en tips. Bij elkaar ben ik zo'n 20 minuten binnen. Dagje rustig aandoen is wel aan te raden.
Ik krijg 40 euro per behandeling vergoed vanuit mijn aanvullende verzekering tot een max van 350 euro per jaar.

Bertje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 15:28

super dat ik dit vond bij de nieuwsberichten. IK ga dit ook proberen voor mijn klachten. Veel stress in m'n lijf.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 06:29

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 09:33

Heb gekeken, duidelijk. Bedankt!