Zorgverzekering 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 08:24

mavantos schreef:
Bellatrix schreef:
ik zit bij FBTO en die blijft voor mij wel het goedkoopste...heb alleen basis. Ik ga dan van 131,95 naar 145,95. Het is best een verhoging maar het kan gewoon niet goedkoper...

Ik zit nu ook basis bij FBTO, maar ik ga waarschijnlijk overstappen naar Vink Vink (van Menzis). Die heeft volgend jaar de goedkoopste basisverzekering. Scheelt €4,55 per maand tov FBTO.

Ja klopt, die is idd iets goedkoper. Ik denk er nog even over.

nevica

Re: Zorgverzekering 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 08:29

Ik vind het ook weer lastig. Zit al jaren bij Menzis. Als ik kijk bij de rest met alle aanvullende zorg die ik ook bij Menzis heb dan kom je overal wel rond de 185 a 200 uit dus dan denk ik al snel dat maakt ook niets meer uit op zo'n bedrag. :+

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 08:33

Dat heb ik dus ook..
kijk naar anderen en als die tand en beetje aanvullend wil kom ik overal rond de 190+ uit
Als ik blijf rond de 185,-

Hebben jullie basis verzekerd met aanvullend of?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 08:42

Let trouwens wel op of een verzekeraar een contract heeft met elk ziekenhuis en dan ook de apotheek die er bij zit en wat ze dan vergoeden. Ik heb met die hondenbeet immers meegemaakt dat ze wel een contract hadden met de ziekenhuisapotheek voor medicijnen, maar niet voor verbandmiddelen. En je wordt dan rustig zonder verbandmiddelen naar huis gestuurd, en de internetapotheek van het contract levert pas 48 uur later. Dus heb toen gewoon 2 dagen zonder verbandmiddelen gezeten.

En die stomme internetapotheek wilde alleen leveren via postnl als je dan ook thuis was, in de tuin zetten of een postnl punt deden ze niet. Er werd van mij verwacht dat ik maar thuis bleef, en dat ging gewoon niet. Dat was echt een drama.

Dus dat zijn wel dingen om in je achterhoofd mee te nemen misschien, hoewel de kans dat zoiets gebeurt niet groot is natuurlijk.

Zelfs met wat voorschieten kreeg ik het niet mee in het ziekenhuis voor 1 dag.

Ik heb overigens voor 2024 gewoon op de centen gelet en als me zoiets weer zou overkomen zat ik weer met zo'n slechte internetapotheek voor verbandmiddelen. Maar het is ook kansberekening. Wat ik gehad heb was niet mijn schuld, dus ik zou er niet voor verzekerd hoeven zijn. Het loopt overigens nog steeds bij de rechtsbijstand (waar ik niet tevreden ben over de afhandeling, omdat ze nu gewoon niet eens meer op mail reageren na de zoveelste nieuwe contactpersoon).

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 08:54

Ik denk dat wij bij DSW blijven want er is nog nooit iets niet betaald!
Ik heb een basis en standaard AV en daar zit zelfs nog een paar behandelingen fysio bij plus tandarts.
Betaal 186.50 per maand.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 08:58

Is er hier ook iemand die een losse tandongevallenverzekering heeft via ixorg?

Ik zie op zich wel een goede verzekering waar ik ook jaren verzekerd ben geweest. ik neem geen tandartsverzekering maar wil wel een tandongevallenverzekering. En die zit er dan weer niet bij.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 09:00

germie schreef:
Let trouwens wel op of een verzekeraar een contract heeft met elk ziekenhuis en dan ook de apotheek die er bij zit en wat ze dan vergoeden.

Het is alleen best wel ontransparant en de contracten zijn nog niet allemaal getekend als wij onze verzekering moeten afsluiten, dus soms kom je hier pas halverwege het jaar achter.

Daarom vind ik een restitutiepolis super belangrijk maar die zijn er niet meer

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 09:37

Bij ASR is het schijnbaar deels restitutie. Keuze ziekenhuizen "volledig" volgens Independer. Waar anderen "zeer ruim" of minder zijn. En bij Independer kan je ook meteen bij het zoeken bovenaan "zoek zorgverlener" aanklikken waarna allerlei zorgverleners in je regio omhoog komen en je kan checken of jouw favorieten al een contract hebben :)

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 09:57

Asr en ohra hebben beide combinatie verzekering inderdaad dan vergoeden ze 100% van alle zorg ook zonder contract. Enkel op ggz zit een beperking. Misschien dat meerdere dat hebben dat weet ik niet maar deze 2 sowieso.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:03

Ik ga denk ik voor de ASR combinatiepolis (+- €153 per maand?) + €3.75 per maand brillenvergoeding tot max. €100 per jaar + €0.50 per maand tandongevallen. Dan kom ik uit op +- €157.25 per maand. Dat betaal ik in 1x, dus dan gaat er nog 2% van af.

Ik moet alleen nog even kijken of er niet een andere goedkopere combinatiepolis is, en uitrekenen wat het me oplevert als ik die kies t.o.v. de brillenverzekering van ASR.

Edit: ik wacht nog even met afsluiten. Vorig jaar had je bij verschillende sites en scoupy acties waardoor je een cadeau kan uitkiezen en geld terugkrijgt. Dat heb ik nu nog niet gezien.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:24

ASR goede keuze, degene met iets meer dekking, is goedkoper dan ASR juiste keuze bij de optie met maximaal eigen risico. Dankzij dit topic heb ik mijn zorgverzekering nagekeken en ben ik van vrije keuze naar goede keuze gewisseld, na nagekeken te hebben of de zorginstellingen waar ik zit een contract hebben.

Komend jaar verwacht ik eigenlijk geen echte veranderingen qua zorg (in tegenstelling tot afgelopen jaar) en wat ik gebruik heeft geen eigen risico, dus ik kon een flinke stap terug. Met de huidige verschuiving ben ik ruim 500 euro goedkoper uit op jaarbasis, dus ik ben hoogstens even duur uit ten opzichte van dit jaar. Dat geld zet ik dan liever zelf aan de kant.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:28

deksel schreef:
Ik ga denk ik voor de ASR combinatiepolis (+- €153 per maand?) + €3.75 per maand brillenvergoeding tot max. €100 per jaar + €0.50 per maand tandongevallen. Dan kom ik uit op +- €157.25 per maand. Dat betaal ik in 1x, dus dan gaat er nog 2% van af.

Ik moet alleen nog even kijken of er niet een andere goedkopere combinatiepolis is, en uitrekenen wat het me oplevert als ik die kies t.o.v. de brillenverzekering van ASR.

Edit: ik wacht nog even met afsluiten. Vorig jaar had je bij verschillende sites en scoupy acties waardoor je een cadeau kan uitkiezen en geld terugkrijgt. Dat heb ik nu nog niet gezien.

Die van 153 is niet de combinatie maar de ruime keuze de combinatie is 177 in de maand.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:28

Ik zat dit jaar bij FBTO. Maar wat een waardeloze praktijken houden die er op na. Geen telefonisch contact te krijgen met ze. Dus wij stappen over. Moet nog even uitzoeken naar welke maar ik denk de friesland.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:33

Ik zit ook bij FBTO maar ik hoef ze nooit te bellen. :+ Ik heb nooit iets zeg maar.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:37

Bellatrix schreef:
Ik zit ook bij FBTO maar ik hoef ze nooit te bellen. :+ Ik heb nooit iets zeg maar.

Wees blij. Maar mocht er wel eens wat zijn dan weet je dit alvast. Als je bij ze blijft.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 10:39

Ik dacht ook nooit iets te hebben, tot je 2 x wat breekt met behoorlijke gevolgen :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:40

Ja, je gaat er natuurlijk niet van uit dat je een ongeluk krijgt ofzo maar goed, het kan wel.
Ik weet nog niet of ik blijf, misschien toch naar Vink of wat het ook was overstappen.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:47

SansaS schreef:
deksel schreef:

Die van 153 is niet de combinatie maar de ruime keuze de combinatie is 177 in de maand.

Oh! Ja je hebt gelijk, ik bedoelde de ruime keuze.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:31

Ik kom via Independer uit op VGZ bewuzt voor €1543 per jaar, of ASR voor €1575 per jaar.
Er zitten er nog een paar goedkopere bij, maar die scoren dan bv slecht op duurzaamheid, of minder keuze in zorg/ziekenhuis, of geen jaarbetaling mogelijk..

ASR heeft overal vrije keuze.. maar dus wel ruim 30 euro duurder. Maar VGZ wordt ook goed beoordeeld.
Ik heb al járen geen huisarts of ziekenhuis gezien.. dus ik blijf nog even twijfelen :))

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:40

Zit al jaren bij Univé en had altijd t aanvullend pakket voor m’n bezoekjes aan de osteopaat.
Maar die hebben ze er voor 2024 ook al uitgegooid krijg er niks meer van vergoed.
Vorig jaar ivm privé gedoe niet bezig geweest met m’n verzekering en dus eigenlijk heel 2024 aanvullend pakket gehad voor Jan banketstaaf.
Eens even zien wat ik voor 2025 ga doen..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:44

Mizora schreef:
ASR goede keuze, degene met iets meer dekking, is goedkoper dan ASR juiste keuze bij de optie met maximaal eigen risico. Dankzij dit topic heb ik mijn zorgverzekering nagekeken en ben ik van vrije keuze naar goede keuze gewisseld, na nagekeken te hebben of de zorginstellingen waar ik zit een contract hebben.

Weet je het zeker....? Als ik op de ASR site kijk dan zie ik dit staan bij "Goede Keuze"

Citaat:
Basisverzekering Goede Keuze - Naturapolis

De basisverzekering Goede Keuze is een naturapolis.

Je krijgt bij zorgverleners met contract 100% vergoed en bij zorgverleners zonder contract krijg je maximaal 85% van het gemiddeld gecontracteerde tarief vergoed.

Maximaal 75% van het gemiddeld gecontracteerde tarief vergoed bij GGZ en Wijkverpleging.

Terwijl bij Juiste Keuze staat:

Citaat:
Basisverzekering Juiste Keuze - Naturapolis
De basisverzekering Juiste Keuze is een combinatiepolis.

Je krijgt bij zorgverleners met en zonder contract 100% vergoed van het afgesproken, marktconforme of wettelijke tarief.

Maximaal 75% van het gemiddeld gecontracteerde tarief vergoed bij zorgverleners zonder contract voor GGZ en Wijkverpleging.

Dan klinkt Juiste Keuze voor mij toch beter dan Goede Keuze....?
Ik vind het alleen een beetje vaag wat de verdere verschillen dan zijn want die Juiste Keuze is maar 50 cent duurder per maand dan de Goede Keuze..... maakt het niet echt overzichtelijker vind ik, 2 basis verzekeringen die zo dicht bij elkaar liggen. Want waarom zouden mensen dan toch de Goede Keuze kiezen als Juiste Keuze voor die miezerige 50 cent een betere vergoeding geeft.... :?

Ik moet er nog even verder in duiken :=

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:01

Ik heb ze inderdaad door elkaar gehaald met hier schrijven (wel goed gedaan), maar Juiste keuze is dus 50 cent duurder met 385 euro eigen risico, maar 6.50 euro goedkoper per maand met maximaal eigen risico. Want met goede keuze krijg je 12.50 korting en met juiste keuze 19.50 korting.

Dus Goede keuze geeft een maandbedrag van 140.50 euro bij maximaal eigen risico
En Juiste keuze geeft een maandbedrag van 134 euro bij maximaal eigen risico.

Dus meer mogelijkheden bij minder kosten bij dezelfde verzekering.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:22

Bellatrix schreef:
Ja, je gaat er natuurlijk niet van uit dat je een ongeluk krijgt ofzo maar goed, het kan wel.
Ik weet nog niet of ik blijf, misschien toch naar Vink of wat het ook was overstappen.

Nee dat is het. Ik had ook niet in het plan staan ik dit jaar kanker zou krijgen. Maar dan kom je inderdaad er achter hoe de zorgverzekeringen geregeld zijn.

Ik zou zelf dus altijd kiezen voor een partij waarbij je zelf kan kiezen waar je behandeld wil worden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:25

Ja, daar zorg ik idd wel altijd voor.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 13:19

germie schreef:
Let trouwens wel op of een verzekeraar een contract heeft met elk ziekenhuis en dan ook de apotheek die er bij zit en wat ze dan vergoeden.

Het is alleen best wel ontransparant en de contracten zijn nog niet allemaal getekend als wij onze verzekering moeten afsluiten, dus soms kom je hier pas halverwege het jaar achter.

Daarom vind ik een restitutiepolis super belangrijk maar die zijn er niet meer[/quote]

Restitutie geen probleem, de beste is ONVZ. Kosten interesseert ons niet. Bezuinigd op geen paard en daardoor veel geld over. ONVZ betaald declaraties buitenland niet gecontracteerd meestal na paar dagen.