Mizora schreef:ASR goede keuze, degene met iets meer dekking, is goedkoper dan ASR juiste keuze bij de optie met maximaal eigen risico. Dankzij dit topic heb ik mijn zorgverzekering nagekeken en ben ik van vrije keuze naar goede keuze gewisseld, na nagekeken te hebben of de zorginstellingen waar ik zit een contract hebben.
Weet je het zeker....? Als ik op de ASR site kijk dan zie ik dit staan bij "Goede Keuze"
Citaat:
Basisverzekering Goede Keuze - Naturapolis
De basisverzekering Goede Keuze is een naturapolis.
Je krijgt bij zorgverleners met contract 100% vergoed en bij zorgverleners zonder contract krijg je maximaal 85% van het gemiddeld gecontracteerde tarief vergoed.
Maximaal 75% van het gemiddeld gecontracteerde tarief vergoed bij GGZ en Wijkverpleging.
Terwijl bij Juiste Keuze staat:
Citaat:
Basisverzekering Juiste Keuze - Naturapolis
De basisverzekering Juiste Keuze is een combinatiepolis.
Je krijgt bij zorgverleners met en zonder contract 100% vergoed van het afgesproken, marktconforme of wettelijke tarief.
Maximaal 75% van het gemiddeld gecontracteerde tarief vergoed bij zorgverleners zonder contract voor GGZ en Wijkverpleging.
Dan klinkt Juiste Keuze voor mij toch beter dan Goede Keuze....?
Ik vind het alleen een beetje vaag wat de verdere verschillen dan zijn want die Juiste Keuze is maar 50 cent duurder per maand dan de Goede Keuze..... maakt het niet echt overzichtelijker vind ik, 2 basis verzekeringen die zo dicht bij elkaar liggen. Want waarom zouden mensen dan toch de Goede Keuze kiezen als Juiste Keuze voor die miezerige 50 cent een betere vergoeding geeft.... 
Ik moet er nog even verder in duiken