November108 schreef:Vanochtend ben ik bij de fysio geweest (vanuit het schoudernetwerk). Hij heeft heel fijn de tijd genomen om alles goed uit te leggen, wat ik erg prettig vond want in het ziekenhuis was het toch wat vager voor me. Het is inderdaad precies wat Florenc hierboven al uitgelegd heeft, het labrum is gescheurd en dit heelt niet. Wat de fysiotherapeut voor mij kon betekenen is inderdaad met oefeningen het gebied er omheen sterker maken. Mijn grootste probleem zit hem echter niet zo in bewegingen, daar heb ik nu al 5 maanden last van en is ook een beetje gewenning of zo al is het natuurlijk mega vervelend. Mijn grootste probleem zit hem in onverwachte bewegingen, vooral omdat dat is wat er met de paarden gebeurd. Zo liep ik twee weken terug met een paard in mijn hand en die sprong weg, waardoor ik een ruk kreeg. Daar heb ik vervolgens een week last van gehad, en daardoor slaap ik beroerd, krijg ik last van mijn rug, mijn nek... En met rijden heb je natuurlijk ook gewoon te maken met onverwachte bewegingen soms. De fysio geeft aan dat hij daar niet bij kan helpen. Ik heb het ook met hem gehad over de revalidatie na operatie. Hij geeft aan dat in zijn ervaring mensen erg positief resultaat hebben van de operatie waarbij het labrum gehecht wordt en dat de revalidatie ongeveer op 12-14 weken zit wat ik eigenlijk nog wel positief vond.
Dus net de knoop doorgehakt en het ziekenhuis gebeld dat ik toch op de lijst wil voor de operatie. De orthopeed zei vorige week dat ik dat gewoon telefonisch kon regelen maar nu moet ik toch vrijdag weer langs, maar goed, dat doen we dan. Qua wachttijden zitten ze in februari ongeveer, dus ik geef fysio tussendoor wel gewoon de kans en wellicht is het fijner dat alles er omheen gewoon fit is in de tijd dat ik aan de beurt ben.
Ik zal ook nog even kijken naar Bergman Clinics. Ik heb eerder naar Xpert gekeken maar ik vond daar best wat slechte reviews over. Ik vind zo'n kliniek ook nog best spannend of zo, al heb ik daar geen goede gegronde reden voor. In mijn gedachten hoort zo'n operatie in een ziekenhuis ofzo... Maar ik ben blij met jullie ervaringen! Dat stelt mij weer een beetje gerust. @Lizz, jeetje, ik zou zo'n film niet terug durven kijken hahaha. Ik ben echt een watje daarin. Maar ik kan me voorstellen dat het heel interessant is!
Xpert is hetzelfde als Bergman

Ikzelf ben er wel tevreden over (ben bij orthopedie geweest). Maar niet geopereerd. Was een consult.