Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BloemBloem schreef:ziezoziezo22 schreef:Bij salland verzekering zat geen wachttijd afgelopen jaar.
![]()
![]()
Enorm bedankt voor je hulp! Heb ze gesproken, wij gaan overstappen!
Over het hele jaar ongeveer 600 euro premie meer, maar dan krijgen we gelijk de ortho vergoed en ik kan dan ook mijn behandelingen van de mondhygiëniste vergoeden.
Overal "verdienen" we dan ongeveer €1400,- dus dat is echt de moeite!
Wat een heerlijk forum is dit toch
Petpa schreef:[
Weet je zeker dat je berekening klopt?
Of reken ik verkeerd?
Kind is gratis meeverzekerd bij de ouder met de uitgebreidste polis.
Deze polis keert max 1.000 euro per jaar uit.
Premie 2024 is 54,95 per maand
Jaarpremie 2024 is 659,4
Orthodontievergoeding is 75%
Ik houd bij deze berekening geen rekening met tandartskosten van de ouder.
Maar als ik ga rekenen dan kom ik uit op het volgende:
Om 1.000 vergoed te krijgen moet je 1000/0,75 = 1.333,33 euro aan de ortho betalen.
Je betaalt zelf 1.333,33 + 659,4 -/- 1.000 = 992,73 euro
Dan kan je toch net zo goed die 1.000 euro zelf betalen?
BloemBloem schreef:Petpa schreef:[
Weet je zeker dat je berekening klopt?
Of reken ik verkeerd?
Kind is gratis meeverzekerd bij de ouder met de uitgebreidste polis.
Deze polis keert max 1.000 euro per jaar uit.
Premie 2024 is 54,95 per maand
Jaarpremie 2024 is 659,4
Orthodontievergoeding is 75%
Ik houd bij deze berekening geen rekening met tandartskosten van de ouder.
Maar als ik ga rekenen dan kom ik uit op het volgende:
Om 1.000 vergoed te krijgen moet je 1000/0,75 = 1.333,33 euro aan de ortho betalen.
Je betaalt zelf 1.333,33 + 659,4 -/- 1.000 = 992,73 euro
Dan kan je toch net zo goed die 1.000 euro zelf betalen?Zit ik mezelf rijk te rekenen? Telefonisch vertelde ze me dat er 1000 euro voor ortho is per jaar én 1000 per jaar tandzorg.
Zou dit het addertje zijn? Ik vertelde haar al dat ik het te mooi voor woorden vond klinken
Jespri schreef:Wat fijn dat je het gevonden hebt! Na goed zoeken bestaat het dus toch wel.
Ik heb wel een nieuwsgierigheid vraag aan de gene die het uit eigen zak betalen. Hoe hebben jullie dat berekend? Ik heb bijvoorbeeld nog geen idee welke beugel hij gaat krijgen.
ikkeniet schreef:Jespri schreef:Wat fijn dat je het gevonden hebt! Na goed zoeken bestaat het dus toch wel.
Ik heb wel een nieuwsgierigheid vraag aan de gene die het uit eigen zak betalen. Hoe hebben jullie dat berekend? Ik heb bijvoorbeeld nog geen idee welke beugel hij gaat krijgen.
Wij hebben van te voren ( na natuurlijk eerst foto's maken en een consult) een plan van aanpak gekregen.
Daarin wordt een begroting gegeven, wat de verwachte kosten gaan worden.
En dan mag je een handtekening onder zetten dat je het er mee eens bent.
Bij de controle zien we niet eens de orthodontist. Mocht een assistent iets vinden, dan moet je een nieuwe afspraak maken. Echt in mijn ogen totale geldklopperij. En inderdaad een onderzoek naar starten zou eens moeten gebeuren.
PSvanLot schreef:Snap goed dat de ortho waar mijn kinderen heen gaan werkt tussen 0900/1630 en op vrijdag om 1230 stopt.... Die heeft het op vrijdag om 1200 wel bij elkaar verdient!
Als je een grove schatting maakt wat daar omgezet wordt aan enkel controles waar 3 assistentes voor zijn en de ortho over 6 altijd gevulde stoelen.
6 stoelen, controle van een goede 10 minuten is 36 controles per uur. Der zitten natuurlijk nog wat andere afspraken tussen die langer duren/ander tarief.
Laten we zeggen dat er 25 controles gedaan worden in een uur, x €50. €1250 per uur. Gemiddeld 7 uur per dag maakt €8500 x 4,5 dag is een kleine 40k in de week....
Daar gaat uiteraard nog van alles aan kosten af, maar ik denk dat er een hele dikke boterham verdient wordt bij de ortho!