Ongeluk gehad met paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leintje_

Re: Ongeluk gehad met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 20:30

Hoe gaat het met je TS?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 21:05

Wat een heftig ongeluk, die foto's... Hopelijk komt de scheelheid van de zwelling, en gaat het vanzelf beter als de zwelling afneemt, beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 21:08

Wooooow, wat een akelig verhaal TS :oo Heel veel sterkte en een goed herstel gewenst!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 21:14

Zo hey… wat heftig…

Sterkte

Zonnetje97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-24 21:12

Inmiddels zijn we bijna 2 maanden verder na de operatie. Ik zie nog even dubbel en de artsen kunnen er niets over zeggen. Ik worst er zo gefrustreerd en boos van. Voor de operatie had ik nergens last van en de kans is nu groot dat ik de rest van mijn leven dubbel blijf zien.

Ik zit tot maart nog in de ziektewet, omdat ik nog geen auto mag rijden. Dus even uit huis lukt niet.

Wel ben ik weer aan het paardrijden. De stal is op 10min fietsen van mijn huis en ik heb een heel lief paardje die ik als eigen mag beschouwen. Fijn om er even uit te kunnen zijn en mijn gedachte ergens anders op te focussen.

Het herstel verder gaat super goed. Er is bijna niets meer te zien van het ongeluk en de operatie op een litteken op mijn neus na.

20 januari weer voor controle dan kunnen ze ook met zekerheid zeggen of het dubbelzien verbeterd of niet. Wellicht dat er een vervolg operatie gepland gaat worden.

Zonnetje97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-24 21:14

Katja schreef:
Ik heb net als DuoPenotti heel veel baat bij een prismabril na een klap tegen mijn hoofd. Dat is zeker iets om in gedachten te houden mocht je restklachten hebben. Bij mij was het wel dat ik scherp kon zien maar alle rechte lijnen bleven bewegen en ook dusdanig dat ik er misselijk van werd. Met de bril op had ik dat niet. Inmiddels kan ik ook redelijk goed zonder maar is het wel vermoeiender.

Een prismabril werkt bij mij helaas niet. Mijn oogstand is niet overal hetzelfde. Naar beneden zie ik wel goed en hoe meer omhoog ik kijk hoe meer dubbel. Met een prismabril kan ik rechtdoor wel goed zien, maar naar beneden en naar boven zie ik dan dubbel. Ik plak nu een deel van mijn bril af zodat ik met 1 oog kijk.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 21:37

Zonnetje97 schreef:
Inmiddels zijn we bijna 2 maanden verder na de operatie. Ik zie nog even dubbel en de artsen kunnen er niets over zeggen. Ik worst er zo gefrustreerd en boos van. Voor de operatie had ik nergens last van en de kans is nu groot dat ik de rest van mijn leven dubbel blijf zien.

Ik zit tot maart nog in de ziektewet, omdat ik nog geen auto mag rijden. Dus even uit huis lukt niet.

Wel ben ik weer aan het paardrijden. De stal is op 10min fietsen van mijn huis en ik heb een heel lief paardje die ik als eigen mag beschouwen. Fijn om er even uit te kunnen zijn en mijn gedachte ergens anders op te focussen.

Het herstel verder gaat super goed. Er is bijna niets meer te zien van het ongeluk en de operatie op een litteken op mijn neus na.

20 januari weer voor controle dan kunnen ze ook met zekerheid zeggen of het dubbelzien verbeterd of niet. Wellicht dat er een vervolg operatie gepland gaat worden.

Dubbele update, maar allereerst heel fijn dat het herstel goed gaat! Wel echt heel erg rot dat het dubbelzien niet verbetert :(. Ik hoop oprecht voor je dat er op 20 januari verbetering te zien is, of dat er op z'n minst iets aan te doen is

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 18:32

Mijn man heeft dan geen ongeluk gehad maar is wel 2x geopereerd aan zijn ogen waarbij hij na de eerste operatie ook dubbel zag. Zeker bij het omhoog en opzij kijken
Dit lag in zijn geval aan de lengte van zn oogspieren.

Waar ligt het er dubbelzien bij jou aan?

Hij is een tweede keer geopereerd waarbij er weer een correctie is gedaan, nu is het eigenlijk weer helemaal goed gelukkig

Zonnetje97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-24 22:14

_Roxanne schreef:
Pfoe, dat is een beste klap geweest. Ik wens je heel veel beterschap!

Ik weet niet of het vergelijkbaar is - dat zou je met je artsen moeten overleggen - maar het dubbel zien na een klap is voor mij wel herkenbaar. Ik heb begin dit jaar door een val een oogzenuw beschadigd en daardoor zag ik ook dubbel. Bij een functioneel optometrist heb ik toen een prisma sticker op mijn bril gekregen die het dubbel zicht corrigeerde. Na een paar maanden was de oogzenuw weer hersteld en kon ik weer zonder sticker af. Met die sticker kon ik weer autorijden etc, zonder sticker niet

Na het ongeluk zag ik niet dubbel, dit is puur door de operatie gekomen..

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 18:20

Hoe is het in het ziekenhuis gegaan de 20e TS?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:41

Hey ts, hoe gaat het?

Is er iemand die ts kent? Ze had me een pb gestuurd omdat ik ook al jaren dubbel zie nav een ongeluk, maar ik had even de energie niet om te reageren. Toen ik dat even later wel deed bleef ie ongelezen.

En nu is ze al zo lang niet meer online geweest.