Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Katja schreef:Ik heb net als DuoPenotti heel veel baat bij een prismabril na een klap tegen mijn hoofd. Dat is zeker iets om in gedachten te houden mocht je restklachten hebben. Bij mij was het wel dat ik scherp kon zien maar alle rechte lijnen bleven bewegen en ook dusdanig dat ik er misselijk van werd. Met de bril op had ik dat niet. Inmiddels kan ik ook redelijk goed zonder maar is het wel vermoeiender.
Zonnetje97 schreef:Inmiddels zijn we bijna 2 maanden verder na de operatie. Ik zie nog even dubbel en de artsen kunnen er niets over zeggen. Ik worst er zo gefrustreerd en boos van. Voor de operatie had ik nergens last van en de kans is nu groot dat ik de rest van mijn leven dubbel blijf zien.
Ik zit tot maart nog in de ziektewet, omdat ik nog geen auto mag rijden. Dus even uit huis lukt niet.
Wel ben ik weer aan het paardrijden. De stal is op 10min fietsen van mijn huis en ik heb een heel lief paardje die ik als eigen mag beschouwen. Fijn om er even uit te kunnen zijn en mijn gedachte ergens anders op te focussen.
Het herstel verder gaat super goed. Er is bijna niets meer te zien van het ongeluk en de operatie op een litteken op mijn neus na.
20 januari weer voor controle dan kunnen ze ook met zekerheid zeggen of het dubbelzien verbeterd of niet. Wellicht dat er een vervolg operatie gepland gaat worden.
_Roxanne schreef:Pfoe, dat is een beste klap geweest. Ik wens je heel veel beterschap!
Ik weet niet of het vergelijkbaar is - dat zou je met je artsen moeten overleggen - maar het dubbel zien na een klap is voor mij wel herkenbaar. Ik heb begin dit jaar door een val een oogzenuw beschadigd en daardoor zag ik ook dubbel. Bij een functioneel optometrist heb ik toen een prisma sticker op mijn bril gekregen die het dubbel zicht corrigeerde. Na een paar maanden was de oogzenuw weer hersteld en kon ik weer zonder sticker af. Met die sticker kon ik weer autorijden etc, zonder sticker niet