31 jaar en borstkanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 21:56

Wat een hel, en eerlijk, de schrik sloeg me nog een beetje meer om het hart na het lezen van welke vorm je hebt :(:) Ik vind het altijd lastig om woorden te vinden in situaties als deze. Ik hoop, met alles wat ik in me heb, dat je je goed blijft voelen en dat je weer gezond mag worden.

jokari

Re: 31 jaar en borstkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 22:10

Pfwiet, dan prijs ik mij “gelukkig” dat ik “maar” graad 2 en triple positief heb. Veel beterschap, ik duim dat de chemo goed aanslaat en je na de chemo helemaal schoon bent !

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-24 22:13

jokari schreef:
Pfwiet, dan prijs ik mij “gelukkig” dat ik “maar” graad 2 en triple positief heb. Veel beterschap, ik duim dat de chemo goed aanslaat en je na de chemo helemaal schoon bent !

Jij ook sterkte! Mijn tumor is gelukkig ook een graad 2. Maarja triple negatief is altijd wel iets minder positief dan de andere soorten helaas.
Maar gelukkig genezen er ook tegenwoordig best veel mensen van triple negatief!

Ben jij ook nog in behandeling?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 22:20

Wat een heftig nieuws krijg je dan ineens. Wat goed dat je direct naar de HA bent gegaan. Heel veel sterkte in alles.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 22:21

Ja, 2 van de 6 chemo’s gehad. Daarna operatie, al dan niet besparend, al dan niet gevolgd door bestraling. En waarschijnlijk nog ettelijke jaren hormoontherapie daarna maar dat zal wel meevallen, gok ik.
Ik vind 6 chemo’s er al 6 teveel. :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 22:29

Sansas , je zegt dat het AVL zegt dat borstkanker onder jonge vrouwen veel vaker voorkomt, hebben ze nog iets gezegd waar dat door kan komen?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 22:42

Goed dat je een eigen topic opent. Ik wil je heel veel sterkte wensen. Het is niet niks, zeker omdat je nog zo jong bent!

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-24 22:48

jokari schreef:
Ja, 2 van de 6 chemo’s gehad. Daarna operatie, al dan niet besparend, al dan niet gevolgd door bestraling. En waarschijnlijk nog ettelijke jaren hormoontherapie daarna maar dat zal wel meevallen, gok ik.
Ik vind 6 chemo’s er al 6 teveel. :')

Ik snap je :)) ik heb er nu 5 gehad. Nog 11 te gaan.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-24 22:49

BigOne schreef:
Sansas , je zegt dat het AVL zegt dat borstkanker onder jonge vrouwen veel vaker voorkomt, hebben ze nog iets gezegd waar dat door kan komen?

Nee daar wordt onderzoek naar gedaan.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 22:51

Veel sterkte sansaS

Knap dat je hier ook je verhaal deelt, helaas zoals velen…

Maar wat doe jij het knap!

Hopelijk kom je de chemo’s goed door en dan hop naar genezing! (Na eventuele aanvullende therapie)

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 23:08

Sterkte!! Je schrijft er vrij nuchter over, maar toch blijft dit nieuws inslaan als een bom.

Bij mij in de familie komt veel verschillende soorten kanker voor. (slokdarm, borst, baarmoeder, melanoom, long) Hierdoor zeggen ze dat het niet erfelijk is, maar dat betwijfel ik. 2 nichtjes en mijn zus allemaal al de diagnose gehad en 1 nichtje is helaas al overleden. Ik wil mijn kop niet in het zand steken, ben 36 en heb 2 jaar geleden al aangekaart of het niet mogelijk was preventief te controleren, erfelijkheidsonderzoeken oid. Na een paar keer afgescheept te zijn heb ik uiteindelijk na lang zeuren toch een mammografie gehad en een uitstrijkje. Afgelopen week dacht ik, goh... extra uitstrijkje kan geen kwaad. Dat vraag ik even aan, is toch alweer 2 jaar geleden. Maar bij het bevolkingsonderzoek zeggen ze, ga naar je huisarts, bij huisarts zeggen ze, vraag het aan via bevolkingsonderzoek!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 23:53

SansaS schreef:
BigOne schreef:

Fijn dat ze dat onderzoeken.
Heb je helemaal geen sterkte gewenst maar lees ook in het andere topic mee dus alsnog, succes !

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 00:51

Veel sterkte SansaS :(:)

Stoer van je dat je je eigen toppic hebt geopend met je verhaal en prachtige foto's <3

En ja ik was 39 bij de Diagnose en heb ook gehoord dat het steeds vaker voor komt bij vrouwen tussen 30 en 40. Ik viel ook in die categorie. En net als jij nooit gerookt, drink bijna nooit en ook sportief. Dus dat zegt idd helemaal niks. Zit momenteel in precies het zelfde chemo traject zoals je weet en hoop dat het daarna weg blijft. Bij zowel jou als bij mij :j

Ik vind je een topper!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 02:52

luuntje schreef:
Prachtige foto’s.

Het is inderdaad belangrijk om je borsten te controleren.
Ook al ben je jong.

Ik heb inmiddels 2x een mammografie en echo gehad ivm knobbel in een borst.
Bij mij was het gelukkig geen kanker.
Ik was verbaasd hoe snel het ging van huisarts bellen, volgende dag al ziekenhuis.

Heel veel sterkte.

Hier wil ik even op inhaken. Leer het je kinderen en ook jongens! Al vroeg controle van eigen lichaam.

Hier onze zoon! 13 jaar reeds knobbel gevonden in de borst achter tepel. Alles was binnen twee dagen geregeld van bellen naar huisarts tot een echo maken. Voor nu is het geen kanker maar hormonaal. wel houden ze dit in de gaten en worden we iedere drie maand gecontroleerd.
------

Jullie allemaal zijn toppers. Sterkte

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-24 09:17

Jeetje dat is ook heftig!

Verder iedereen ook weer bedankt voor de lieve berichtjes :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 09:34

Trouwens hoe is je eerste Paxcilatel kuur gegaan? Die heb je woensdag gehad toch?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-24 09:40

Klopt! En ik had er woensdag ook carboplatin bij. Maar ik heb er tot nu toe helemaal geen last van!

Ik ben in overleg met verpleegkundige zelfs al gestopt met de misselijkheid medicatie. Bij deze dubbbele kreeg ik nog paar dagen granisetron. Maar ik ben totaal niet misselijk maar heb wel last van bijwerkingen van die pillen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 09:42

Poeh je hebt ook wel de jackpot met de triple negatief -O-
Ontzettend veel sterkte met de behandelingen, kick cancers ass!!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 09:49

SansaS schreef:
Klopt! En ik had er woensdag ook carboplatin bij. Maar ik heb er tot nu toe helemaal geen last van!

Ik ben in overleg met verpleegkundige zelfs al gestopt met de misselijkheid medicatie. Bij deze dubbbele kreeg ik nog paar dagen granisetron. Maar ik ben totaal niet misselijk maar heb wel last van bijwerkingen van die pillen.

Ja idd de medicatie geeft bijwerkingen. Heb je gister nog in genomen of ben je direct gestopt zeg maar?

Ik krijg ook de eerste 4 kuren dubbel. Het is voor een goed doel zeggen we maar.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-24 09:54

Gisteren nog wel gehad vandaag gestopt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 10:39

SansaS schreef:
BigOne schreef:

Mijn 63-jarige vriendin heeft ook een agressieve vorm van borstkanker. Zij heeft een borstsparende operatie gehad, vervolgens chemo en bestralingen, en toen een soort hormoonblokkers (anti-oestrogenen) omdat deze vorm hormoongevoelig zou zijn. Volgens haar oncoloog komt het door de anticonceptiepil die zij decennia lang is blijven slikken. Ze heeft alle behandelingen goed doorstaan maar met die hormoonblokkers is ze gestopt vanwege de bijwerkingen. Ik wens je veel kracht en beterschap ts, blijf je vooruitgang maar posten, ook leerzaam voor anderen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 11:35

Ach jeetje, je bent ook zo jong nog... Ik hoop dat de behandelingen hun gewenst resultaat mogen gaan hebben , dat zou toch fantastisch zijn...

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 12:34

Poeh, heel herkenbaar... Ook zo'n ervaring onder de douche nu zo'n 5 jaar geleden, ik was wel wat ouder, 47 Zelfde rollercoaster, zelfde diagnose, zelfde behandeling.... En die was zwaar. Uiteindelijk direct na de chemo op de spoed lijst gezet voor operatie omdat we net de covid ellende in waren gegaan en ze bang waren dat er geen plek meer zou zijn in het ziekenhuis als ze langer zouden wachten. Maar het goede nieuws, na alle behandelingen ben ik schoon verklaard en nu met wel wat rest pijntjes toch ook weer full time aan het werk en doe ik bijna alles weer wat ik daarvoor ook deed. Dus blijf positief en heel veel sterkte nog de komende tijd. Heb je vragen mijn PB box staat open!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 13:52

anjali schreef:
Mijn 63-jarige vriendin heeft ook een agressieve vorm van borstkanker. Zij heeft een borstsparende operatie gehad, vervolgens chemo en bestralingen, en toen een soort hormoonblokkers (anti-oestrogenen) omdat deze vorm hormoongevoelig zou zijn. Volgens haar oncoloog komt het door de anticonceptiepil die zij decennia lang is blijven slikken. Ze heeft alle behandelingen goed doorstaan maar met die hormoonblokkers is ze gestopt vanwege de bijwerkingen. Ik wens je veel kracht en beterschap ts, blijf je vooruitgang maar posten, ook leerzaam voor anderen.

Helaas is triple negatief niet gevoelig voor hormonen dus dat zou niks uithalen.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-24 13:58

Heftig dwitzel! Maar goed te horen je er weer bovenop gekomen bent :)

Klopt inderdaad suzanne. Triple negatief reageert eigenlijk alleen op chemo en bestralingen al ontdekken ze er wel steeds meer voor zoals immunotherapie en doelgerichte medicatie maar dat met name in een palliatief traject. Voor curatief is het eigenlijk de standaard chemo opereren en bestralen.