Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jokari schreef:Pfwiet, dan prijs ik mij “gelukkig” dat ik “maar” graad 2 en triple positief heb. Veel beterschap, ik duim dat de chemo goed aanslaat en je na de chemo helemaal schoon bent !
jokari schreef:Ja, 2 van de 6 chemo’s gehad. Daarna operatie, al dan niet besparend, al dan niet gevolgd door bestraling. En waarschijnlijk nog ettelijke jaren hormoontherapie daarna maar dat zal wel meevallen, gok ik.
Ik vind 6 chemo’s er al 6 teveel.
SansaS schreef:BigOne schreef:Sansas , je zegt dat het AVL zegt dat borstkanker onder jonge vrouwen veel vaker voorkomt, hebben ze nog iets gezegd waar dat door kan komen?
Nee daar wordt onderzoek naar gedaan.
luuntje schreef:Prachtige foto’s.
Het is inderdaad belangrijk om je borsten te controleren.
Ook al ben je jong.
Ik heb inmiddels 2x een mammografie en echo gehad ivm knobbel in een borst.
Bij mij was het gelukkig geen kanker.
Ik was verbaasd hoe snel het ging van huisarts bellen, volgende dag al ziekenhuis.
Heel veel sterkte.
SansaS schreef:Klopt! En ik had er woensdag ook carboplatin bij. Maar ik heb er tot nu toe helemaal geen last van!
Ik ben in overleg met verpleegkundige zelfs al gestopt met de misselijkheid medicatie. Bij deze dubbbele kreeg ik nog paar dagen granisetron. Maar ik ben totaal niet misselijk maar heb wel last van bijwerkingen van die pillen.
SansaS schreef:BigOne schreef:Sansas , je zegt dat het AVL zegt dat borstkanker onder jonge vrouwen veel vaker voorkomt, hebben ze nog iets gezegd waar dat door kan komen?
Nee daar wordt onderzoek naar gedaan.
anjali schreef:Nee daar wordt onderzoek naar gedaan.
Mijn 63-jarige vriendin heeft ook een agressieve vorm van borstkanker. Zij heeft een borstsparende operatie gehad, vervolgens chemo en bestralingen, en toen een soort hormoonblokkers (anti-oestrogenen) omdat deze vorm hormoongevoelig zou zijn. Volgens haar oncoloog komt het door de anticonceptiepil die zij decennia lang is blijven slikken. Ze heeft alle behandelingen goed doorstaan maar met die hormoonblokkers is ze gestopt vanwege de bijwerkingen. Ik wens je veel kracht en beterschap ts, blijf je vooruitgang maar posten, ook leerzaam voor anderen.