Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daihyo schreef:novita13 schreef:Waarom ga je niet naar een pijn centrum. Kunnen ze een epidurale injectie in het gebied geven. Dit helpt pijnstillend en een ontstekingsremmer erin. Waardoor de hernia tot rust kan komen en doordat je pijn vrij bent/wordt kan je goed je oefeningen doen. En hopelijk trekt de hernia weg.
Ik heb dit zelf 3weken terug gehad voor hernia bij s1/l5. Helaas al 2x eerder een hernia gehad en daarbij had dit toen ook goed geholpen.
De huisarts kan je doorverWijzen of de neuroloog als je daar loopt. Ziekenhuizen hebben vaak lange wachtlijsten maar er zijn genoeg privé klinieken die het ook hebben en korte wachttijden hebben.
Succes!
Mijn man heeft een dubbele hernia (L4 en L5) en doet bovenstaande. Dat is het enige dat voor hem voldoende helpt. Hij had veel bijwerkingen van de tramadol, pregabaline en oxycodon. Slikt nu af en toe ibuprofen en gaat elke 4-6 maanden (afhankelijk van wanneer de klachten terugkomen) weer naar het pijncentrum voor een injectie. Verder inderdaad oefeningen voor de core en eens in de zoveel weken naar een fysio die tevens manueel therapeut is.
Hutcherson schreef:Collega van me heeft een neurostimulator en heeft echt haar leven veranderd.van heel diep in de put, afgekeurd en geen kwaliteit van leven naar volle bak op vakantie met de caravan met de kleinkinderen, weer een hond in huis, elke dag wandelen, werken, etc.
Was een lamge weg en meerdere operaties verder maar bij bergman kliniek hebben ze die neurostimulator geplaatst.
Ik adviseer bij clienten nooit een operatie (komt bijna altijd terug) maar juist oplossen met trainen, rust en bewust bewegen.
Wss heeft mn moeder het ook vanuit SI of lumbaal.
ruitje schreef:Wil hem toch even hier delen.
Mijn pijn is weg. Ik heb echt een aantal dagen super veel zenuwpijn gehad, maar ben naar de chiropractor geweest... en het is weg.
Ik weet niet of het morgen terug is, dan update ik weer. Maar ik denk dat de diagnose hernia misschien ook wel eens verkeerd gesteld word
ruitje schreef:Wil hem toch even hier delen.
Mijn pijn is weg. Ik heb echt een aantal dagen super veel zenuwpijn gehad, maar ben naar de chiropractor geweest... en het is weg.
Ik weet niet of het morgen terug is, dan update ik weer. Maar ik denk dat de diagnose hernia misschien ook wel eens verkeerd gesteld word
Goof schreef:Inderdaad, een heenia is niet zomaar een verzamelnaam voor pijnklachten en een huisarts kan dit echt niet concluderen.
ruitje schreef:Afspraak voor MRI doen ze pas na enkele weken aankijken volgens huisarts. Ik ben bij 2 huisartsen geweest en die hebben alletwee diagnose hernia gegeven, ik heb aangedrongen op direct een MRI maar dat is niet t beleid volgens zowel de HAP als mijn eigen HA?
Ik heb nu een week aan de oxy gezeten en vind t al troep zeg, snap dat afkicken daarvan lastig is.