Opgezette buik, normaal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 13:00

MoppieFilou schreef:
Ik heb amper tot nooit echt buikpijn, los van mijn menstruatie. Vroeger kon ik wel eens buikkrampen hebben na bepaalde voedingsmiddelen, maar dat is met ouder worden sterk gebeterd.
Wel is mijn menstruatie sinds een tijdje inderdaad heftiger geworden qua bloedverlies en buikpijn, en was ik er de eerste dagen echt futloos door. Sinds ik weer de pil neem is ook dit weer verbeterd. Klinkt dus wel aannemelijk wat je zegt, maar kan dit al op relatief jonge leeftijd voorkomen? Ik ben 22.

Zeker zelfs bij jonger wel. Mijn endometriose klachten begonnen ook rond mn 21e.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 13:22

Ik lees even voorzichtig mee, want ik kamp ook met (onder andere) dit probleem en ik ben benieuwd naar adviezen en ervaringen. :j Ik heb zelf 19 november een afspraak in het ziekenhuis bij de kliniek voor maag- en darmklachten.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 23:06

Dus de optie endometriose blijft voorlopig nog openstaan dan.

Ik ben benieuwd of er bij jou iets uitkomt Hiraeth! Hopelijk vinden ze de oorzaak en een oplossing, alvast succes voor dinsdag!

Ik heb 26/11 een afspraak bij de huisarts, ik hoop dat zij ook raad weet wat te doen qua verder onderzoek/oplossingen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 16:35

Eet je veel volkorenproducten ik herken je probleem en bij mij komt het soms opeens heel erg opzetten. Hoe is je ontlasting gaat dat soepel is het vloeibaar of komt het er moeizaam uit? Ik zelf eet voornamelijk alleen maar glutenvrij ander zit ik een halve dag op de wc.
Om even terug te komen op die orthomoleculair therapeut dat is echt wel een pittige studie hoor. Mijn man is orthomoleculair suppletie adviseur en dat is echt een lange pittige studie.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 11:20

marleen_usar schreef:
Eet je veel volkorenproducten ik herken je probleem en bij mij komt het soms opeens heel erg opzetten. Hoe is je ontlasting gaat dat soepel is het vloeibaar of komt het er moeizaam uit? Ik zelf eet voornamelijk alleen maar glutenvrij ander zit ik een halve dag op de wc.
Om even terug te komen op die orthomoleculair therapeut dat is echt wel een pittige studie hoor. Mijn man is orthomoleculair suppletie adviseur en dat is echt een lange pittige studie.

Maar het probleem is dat orthomoleculair therapeut (en aanverwanten) geen beschermde titel is. Iedereen mag zich zo noemen of ze nou een lange pittige opleiding hebben afgerond, of helemaal niks. En dan is de vraag maar wat de kwaliteit van zulke opleidingen onderling zijn...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 11:46

Dan moet je af gaan op reacties van andere mensen, hebben hun een goede of slechte ervaring bij een persoon.

Doubtless

Re: Opgezette buik, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 13:43

Ja, als een eventueel placebo effect voldoende is wel.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 14:22

Doubtless schreef:
Ja, als een eventueel placebo effect voldoende is wel.

Huh? Dat moet je eens toelichten

Doubtless

Re: Opgezette buik, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:41

Als opleiding en/of credentials er niet toe doen en je afgaat op positieve ervaringen van ander, loop je het risico dat je behandeld wordt met een therapie die niet effectief is door biochemische mechanisme. Zou je nog steeds positieve effecten kunnen ervaren door andere factoren, bijv het placebo effect.