Airpods of koptelefoon voor iPhone en Samsung?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 11:24

SansaS schreef:
CairnTerrier schreef:
AirPods Pro ! Die zijn echt fantastisch <3 Ideaal ook met noise cancelling. Ze zijn klein en compact, maar er komt een super goed geluid uit.

Opnemen met bellen en geluid harder zetten is allemaal zo gepiept. Passen in elk oor, want je kunt de kussentjes aanpassen aan je oorformaat. Die “oude” AirPods die vallen uit je oren, vind ik.

Alleen in combinatie met samsung werken die erg beroerd.

Dat zou kunnen. Heb ik zelf geen ervaring mee. Heb zelf een iPhone, maar lijkt mij wel vreemd. Koppeling werkt toch hetzelfde en daardoor de functies ook?

SansaS

Re: Airpods of koptelefoon voor iPhone en Samsung?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 11:25

Nee het matcht niet goed. Veel storingen. Staat airpods ook om bekend dat het bij iphone werkt maar andere merken niet echt.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 12:03

SansaS schreef:
Nee het matcht niet goed. Veel storingen. Staat airpods ook om bekend dat het bij iphone werkt maar andere merken niet echt.

Ik gebruik ze bij een Google Pixel 8 pro en heb nooit problemen

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 12:09

SansaS schreef:
CairnTerrier schreef:
AirPods Pro ! Die zijn echt fantastisch <3 Ideaal ook met noise cancelling. Ze zijn klein en compact, maar er komt een super goed geluid uit.

Opnemen met bellen en geluid harder zetten is allemaal zo gepiept. Passen in elk oor, want je kunt de kussentjes aanpassen aan je oorformaat. Die “oude” AirPods die vallen uit je oren, vind ik.

Alleen in combinatie met samsung werken die erg beroerd.

Ik heb net even mijn Airpods Pro 2 op de Samsung van een vriendin geprobeerd en het werkt perfect. Geen vuiltje aan de lucht.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 12:10

SansaS schreef:

Dat is echt niet waar. Ik gebruik ze al jaren op een Windows pc en af en toe op een Samsung tablet of de Nintendo Switch zelfs en ook daar geen issues en dus op de Samsung van een vriendin ook geen enkel probleem. Wellicht dat het bij jou niet heel fijn werkt maar dat is geen vaststaand feit.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 12:12

Oh nou toen ik het navroeg werd er door applewinkel zelf gezegd dat dat inderdaad een veel voorkomend probleem is. Ken ook veel met die problemen:j

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 12:47

Nog even aan mijn man gevraagd, die gebruikt zijn AirPods Pro 2 ook op zijn windows PC en android tablet maar ook die heeft nooit problemen gehad. Dat de Apple store dat zegt is natuurlijk best logisch ;) Maar uit eigen ervaring, dus niet van horen zeggen, kan ik melden dat het prima werkt.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-24 12:58

Hmm, ik krijg de airpods van mijn dochter niet eens gekoppeld aan mijn Samsung telefoon dus ik ben er vanuit gegaan dat dat niet kan :')
Nog maar eens mee puzzelen dan.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 13:21

Zijn het AirPods of AirPods Pro. Ik heb alleen ervaring met de AirPods Pro 2, dus wellicht dat dat nog een verschil maakt?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 13:26

SansaS schreef:
Oh nou toen ik het navroeg werd er door applewinkel zelf gezegd dat dat inderdaad een veel voorkomend probleem is. Ken ook veel met die problemen:j

Ja iets met wij van wc eend. Ze willen gewoon dat je alleen producten van Apple gebruikt

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 13:52

Majabeestje schreef:
marleen_88 schreef:
Ik heb een JBL koptelefoon. Daar ben ik heel tevreden mee, verbindt ook gemakkelijk aan allerlei apparaten.

Deze heb ik ook gezien, leek mij een prima ding idd!
Heb jij liever een koptelefoon dan oortjes? En waarom?

Van oortjes krijg ik zere oorschelpen, ik heb heel kleine en haakse gehoorgangen. Alle oortjes passen dus niet.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 13:54

Dorine92 schreef:
SansaS schreef:

Ja iets met wij van wc eend. Ze willen gewoon dat je alleen producten van Apple gebruikt

Tja maar ze werkten ook niet op mijn Samsung :)) waren echt onddingen

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 15:22

SansaS schreef:
Dorine92 schreef:

Tja maar ze werkten ook niet op mijn Samsung :)) waren echt onddingen

Dan is vraag welke precies het onding is, de Apple oortjes of de Samsung telefoon. Ze werken namelijk prima op mijn Google (=Android) telefoon

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 15:29

Dorine92 schreef:
SansaS schreef:

Je leest in dit topic toch ook dat er mensen zijn bij wie het niet goed werkt?

De bluetooth verbinding tussen mijn AirPods en Samsung werd steeds verbroken, dat was heel irritant. En bellen ging niet goed, ook door de BT gok ik. Nu ik weer een iPhone heb werkt het als een zonnetje.

@TS: ik vind het nadeel van een koptelefoon dat mijn oren warm worden, bij lang gebruik. Daarom heb ik liever AirPods. Maar dan moet de vorm wel fijn in je oor passen.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 09:49

Majabeestje schreef:
Suzanne F. schreef:
Is het voor bellen of muziek luisteren of noise canceling? Is het voor langere tijd of steeds korte momenten?

Goeie vragen! Ik moet er sowieso mee kunnen bellen.
En muziek luisteren zou fijn zijn.

Het is voor kortere momenten, telefoontjes voor mijn werk en muziek luisteren tijdens het wandelen.

Bedankt trouwens allemaal, nuttig om te lezen.

Waarom kies je voor een koptelefoon of voor oortjes?
Oortjes lijken mij snel irriteren in mijn oren en een koptelefoon lijkt me in de zomer te warm. Of klopt dat niet?

Je hebt al genoeg reacties, maar toch ook even de mijne... ik heb een iPhone en Samsung (prive en werk telefoon). En ik heb zowel een koptelefoon als losse oortjes die ik met beide telefoons goed kan koppelen.

Ik heb een Bose QuietComfort koptelefoon. Die zit goddelijk! En de geluidskwaliteit is heel goed. Deze gebruik ik eigenlijk alleen binnenshuis en in het openbaar vervoer. Ik gebruik 'm voor het luisteren van muziek thuis, voor bellen, voor online overleggen, etc. Hoogzomer is ie wat warm maar verder niet. Als je er ook mee wandelt kan ik me voorstellen dat het wel snel (te) warm is.

Voor buiten heb ik JLab Go Sport oordopjes. Stuk minder goed geluid dan de Bose! Maar ze zitten wel goed en stevig. Je hoort je omgeving ook nog. Daar wandel ik mee, reis ik mee, sport ik mee. Ik bel er nooit mee, geen idee of dat kan. Batterij gaat een eeuwigheid mee.

Ik heb zelf geen oordopje of koptelefoon gevonden die alles wat ik wil (goede muziek, niet te warm, mee kunnen bellen, mee kunnen sporten) goed in één kan. Daarom heb ik een koptelefoon én oortjes. En dagelijks nog blij mee.